Új stratégia a turizmusfejlesztésért

A kormány elfogadta a turizmusfejlesztési stratégiát az előző héten. Az október 16-i Turizmus summit nemzetközi konferencián mutatják majd be - mondta Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing-kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese szakmai konferencián kedden Budapesten.

A vezérigazgató-helyettes a Turisztikai marketing konferencia 2.0 című rendezvényen hozzátette: az MTÜ által szervezett, több mint ezer fős nemzetközi konferenciát Orbán Viktor miniszterelnök nyitja majd meg.

Kép: Pixabay

A régió leghatékonyabb turizmusmarketingjének kialakítása a cél. Megújul a marketing eszköztár, hamarosan a kormány elé kerül a már bejelentett kiemelt desztinációk mellett újabbak kijelölése. Az MTÜ digitális stratégiájának megújítása folyamatos, a tervek között szerepel a közösségi médiában új önálló video-tartalomsorozat indítása, és megújul az MTÜ honlapja. Ennek egyik részeként új szakmai oldal indul a jövő héten - sorolta.

Bánhegyi Zsófia az Állami turizmusmarketing új utakon című előadásában a kiemelt feladatok között említette, hogy a célcsoportok pontos ismeretével értékesítést támogató kampányt folytassanak. Jövőre nemzetközi kampány is indul, ahol a külföldiek hosszabb tartózkodásának és a magasabb költésük elérése a cél. A vidéki úti célok népszerűsítése is a feladatok között szerepel, 2018-ban az egészségturizmusra és a gyógyturizmusra fókuszáló kampányt indítanak. Közölte azt is, hogy létrehozzák a desztinációs márkagondnokságokat, az új országos szervezet létrehozására 4 milliárd forint pályázati forrás áll rendelkezésre.

A turisztikai ágazatot a piaci szereplők dominálják, a szektor kiemelkedő teljesítménye az ő munkájuk eredménye, de az államnak is vannak feladatai: a marketing promóció, az ország népszerűsítése a szereplőkkel együttműködésben - húzta alá.

Nem segített a vendéglőknek az áfacsökkentés
A vendéglők a kisebb áfával sem tudtak több étket eladni, igaz ugyan, hogy a 18 százalékosra csökkent áfa nem is nagyon látszódott meg az étlapokon. Az éttermeknek a június volt az első jó hónapja, a családok ekkor kezdtek el mélyebben beletúrni a zsebükbe.
Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta: ez már a második turisztikai marketing konferencia, amelyet a Profession Publishing Hungary Kft.-vel közösen rendez meg a BFTK. A konferencia fontos üzenete, hogy Budapest jól látható, jól megfogalmazható, biztonságos városként, vendégbarát úti célként épüljön be a köztudatba, és ezt az értéket óvni kell, közösen - mondta. A BFTK feladata a tartalomgyártás és értékgondozással együtt a Budapest turisztikai márka gondozása, és ezzel összhangban felismerése, kezelése a problémáknak, a vendég fogadása, tájékoztatása, a város eseményeinek, értékeinek kommunikációja itthon és a nagyvilágban - sorolta.

Rámutatott: a feladat nélkülözhetetlen feltétele a marketing területen az új tudás felvétele, a korszerűség, és az egyéni kreativitással kiegészített új fejlesztések, eszközök alkalmazása, amihez a konferencia is hozzájárul.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo