Mi segít a marketingstratégiában? A márka

Korábban soha nem látott bőségben állnak a kisvállalkozások rendelkezésére is az eszközök önmaguk megmutatására. A bőségben könnyű elveszni. Szakértőnk szerint a legjobb iránytű, ha tudjuk, mi a célunk - azon túl, hogy sok terméket adjunk el.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

10-ből 9 webáruház nem hoz semmilyen hasznot a tulajdonosának Magyarországon – mondta Nagy Barna a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezető igazgatója a Piac & Profit Webáruházi trendek 2017 konferenciáján. Véleménye szerint ha egy szóval kéne kifejezni, hogy mitől lesz vonzó egy webáruház, akkor az a harmónia. Sok szakterület tudásának kell összefonódnia, egy irányba kell mutatnia annak, ahogy kinéz az oldal, amiről beszél, és ahogyan beszél. Sok helyen sajnos ez ,az alapvető stratégia, a márka üzenete az, ami hiányzik.

A sikeres honlap titka – egy Év honlapja díjas tervező tippjei
A honlap a márkánk szentélye. Az emberek még mindig honlapokat látogatnak, ha egy cégről meg akarnak tudni valamit. Itt látszik, hogy mit gondolunk a saját cégünkről, mennyire vesszük komolyan magunkat, ezért nagyon fontos, hogy körültekintően alakítsuk ki azt. Mutatjuk, mire kell figyelni!
A sikeres honlap felépítése is jóval a programozás előtt kezdődik. Sokat halljuk, ezért már nem is fogjuk fel, pedig tényleg fontos: stratégiában kellene gondolkodni. Ezt mindenki tudja, de mégis sokan azt mondják, jó-jó, de először inkább csináljunk egy honlapot – fogalmazott a szakember. Pedig az előzetes koncepció segít, hogy egységes és vonzó világot tudjunk létrehozni, mert nem elemeket kell „összelegózni”, hanem van egy sorvezetőnk, ami mentén haladhatunk.

Vagyis a márka határozza meg azt is, hogy hogyan épüljön fel és nézzen ki a cég honlapja. A vonzó honlap, webáruház kialakítása nem ott kezdődik, hogy hallunk egy jó trükköt, amit megpróbálunk lemásolni – ennek eredménye inkább a totális káosz lesz.

Kép: PP archív

Tudnunk kell, mit adunk el – a terméken túl

Ez a márkaépítés igazi alapja
Az egyik legfontosabb dolog, amit vállalkozásunk építése érdekében tehetünk, hogy márkát építünk. Hogy mire alapozzuk, azt leginkább az önismeretünk határozza meg. Építsük arra, amiben hiszünk - ez a siker alapja szakértőnk szerint.
A siker alapja, hogy nagyban kezdünk el gondolkodni és tudjuk, hogy mit akarunk felépíteni – többet annál, mint, hogy el akarunk adni sok terméket. Ha nagyszerű dolgot akarunk építeni és ebben hiszünk, az az ügyfeleknek is könnyebben, hitelesebben kommunikálható, és értékelni fogják – hangsúlyozta a szakértő. Ha márkaként jelenünk meg, akkor ez egy keretet ad annak, hogy mit és hogyan csinálunk, milyen lesz az arculat, hogyan szolgáljuk ki az ügyfeleket.

„Az emberek nem azt veszik meg, amit csinálsz, azért veszik meg, amiért csinálod” – idézte az üzletember- guru Simon SInek mondását az előadó. Ha tudjuk, miért csináljuk azt, amit, abban erő van, amit a vásárlók is megéreznek.

A cégvezetők hajlamosak mindig az új megoldásokat követni, pedig, ha az alapok sincsenek rendben, a legmenőbb újdonság sem hoz majd sikert. A lehetőségek korát éljük, egy kisvállalkozásnak soha nem volt annyi marketingeszköze, mint ma. Szinte minden elérhető interneten, annyi az ötlet, hogy inkább az a gond, hogy nem tudjuk, miből válasszunk.

A lehetőségek olyan számosak, hogy sokakat megbénítanak, és inkább nem is csinálnak semmit. Ebben is a stratégia segíthet. Ha mindig csak taktikánk van, akkor ide-oda fogunk cikázni és senki nem fogja érteni, kik is vagyunk. Számos eszköz lehet nagyon hasznos, de nem kell mindent használunk, és nem minden való mindenkinek.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo