A biztos bevételhez vezető út

Bizonyára nem lehet véletlen, hogy 10 induló cégből mindössze 1 éri meg az ötödik évét. Mint ahogy az sem, hogy vannak, akik győztesként, míg mások vesztesként kerülnek ki egy-egy válsághelyzetből – még ha teljesen ugyanazon a piacon, hasonló háttérrel rendelkeznek is. A biztos bevételhez vezető út az első jó lépéssel kezdődik. Szakértőnk segít, mi az!

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A legtöbb cégvezető – kiemelt tisztelet a kivételnek – egy-egy új piaci ötlete, terméke vagy pusztán marketing gondolata kapcsán gyakran az elvakultság hibájába esik.

Teljesen természetes, hogy egy új ötlet, termék olyan, mintha az ember édes gyermeke lenne: ő a legszebb, a legjobb, és a legkevésbé sem érdekel senkit, vajon ezt mások is így gondolják-e. Egy bökkenő van mindössze ezzel: a „mások” jelen esetben elsősorban a piac, a vevők kell, hogy legyenek. Akiknek a véleménye viszont az új ötlet vagy termék sikere vagy kudarca szempontjából döntő jelentőségű.

Kép:sxc

A profit a tervezőasztalnál kezdődik: az első lépés az, hogy az ember megtervezi, mit is szeretne elérni: hány új vevőt, mennyi árbevételt, terv szerint mennyi hasznot / profitot várunk az adott évben.

Aztán következik az ehhez vezető út: az biztos, hogy a potenciális partnerek megszólítása, az érdeklődés felkeltése megelőzi az értékesítést. Ez még akkor is igaz, ha meglévő, régi, bejáratott ügyfelekről van szó: a marketing minden szempontból az értékesítés előtt jár. Így a marketing feladata megtervezni, hol, hogyan és milyen számban érjük el célközönségünket, mindezt gazdaságosan.

A tervezőasztalról azonban nem hiányozhat az igazi kulcs elem: a piac feltérképezése, felmérése sem.

Számtalanszor keresnek meg olyan cégvezetők, akik nem hajlandók szembenézni a ténnyel: a marketing csak akkor ablakon kidobott pénz, ha nem tudatosan építjük fel. Sokszor meghallgatom, hogy ők nem piacot akarnak kutatni, nem érdekli őket mások véleménye, „hiszen ez a termék óriási előrelépés a piacon”. Sajnos, róluk később aztán már egyáltalán nem szoktam hallani.

Kényes kérdések

Az, aki szeretné elkerülni a pofonokat, aki bevételt szeretne és nem csalódást, előbb hajlandó megvizsgálni az adott témát. Egyáltalán ez a megoldás valóban érdekli a piacomat? Vagy ha érdekli is őket, akkor az általam nyújtott tudás / körítés / csomagolás tetszik nekik? Ha ez így ebben a formában nem érdekes, akkor mit és hogyan kellene megváltoztatnom ahhoz, hogy életképes legyen a dolog? Ezek azok a kényes kérdések, melyeket sokszor elmulasztunk feltenni magunknak. Az eredmény? A termék nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, és a vállalkozó feleslegesnek ítéli meg a rá költött pénzt, valamint így válik ablakon kidobottá a marketing költés is.

Így győzhet egy kisbolt a multikkal szemben
Sok kisbolt alulmarad a multikkal folytatott ádáz versenyben. Sokszor akármennyire is erősen próbálkozik, egyszerűen nem tudja felvenni a kesztyűt, a termékeiket jóval alacsonyabb áron kínáló vállalatóriásokkal szemben. Vajon van-e kiút ebből a reménytelennek tűnő helyzetből? Szakértőnk megmutatja, hogyan dobbanthat nagyot egy kisvállalkozás is.
Érezte már úgy valaha, nem érti, miért nem dől a bevétel egy adott terméke, szolgáltatása révén, miért kerülik el a vevők? (Bizony, a fogyasztói igények is megváltoztak.) Egy biztosan lényeges alappont hiányozhatott már az elején: megkérdezni a lehetséges vevőket,

-  mi volna az a megoldás, amelyre vágynak azon a területen, ahol termékünk, szolgáltatásunk jónak tűnik

-  milyen formában, milyen hétköznapi, felhasználási jellemzőkkel lennének rá kíváncsiak? Röviden: hogy kéne kinéznie az adott terméknek? Mit kéne tudnia, illetve miben kéne segítenie a felhasználónak?

-  hol néznének utána, hol keresnének ilyen megoldás után? Ez lesz az a csatorna, amelyek hirdetni, kommunikálni lesz érdemes később.

-  mi az az árszínvonal, amelyet ezért a megoldásért hajlandóak lennének megfizetni?

A végtelenségig lehetne csavarni ezt. Egy egyszerű, a lényeges, kritikus kérdéseket feltevő kérdéssor megmenthet egy projektet, nyereségessé tehet egy üzletet, és végül, de nem utolsó sorban: biztossá teszi a bevételt.

Németh Zoltán Lépéselőny – KKV adatbázis és call-center

Így halásszunk jó ügyfeleket
Alapjaiban írta át a marketinget és az ügyfélkezelést az online térhódítása. Ma már ugyanis a marketingüzenet kidolgozásánál figyelemmel kell lenni az ügyfelekre. Csakhogy a magyar vállalkozások többségénél még nem uralkodik ez a szemlélet. Pedig megérné!

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo