Tudatos tervezés cikkek
Egyetemre megy a gyerek? Így nem ér pénzügyi meglepetés
Ha volt már egyetemista gyermeked, akkor biztosan tudod, hogy könnyen érkezhet egy telefonhívás tőle, amiben anyagi támogatást kér tőled. Ha megkérdezed, hogy miért is van szüksége pénzre, általában a válasz az, hogy egyetemi dolgokra, jegyzetekre, könyvekre. Miután elutalod neki a pénzt, szinte sosem derül ki, hogy pontosan mire is költötte azt.
Minden kockázatnak ára van – akár bevállaljuk, akár nem
Ha valaki összeállítana egy listát arról, hogy milyen válaszokkal lehet felelős vezetők idegeit borzolni, az első ötbe egész biztosan bekerülne az, hogy „attól függ...”. Jómagam is nemegyszer találkoztam ezzel a mondattal, és gyakran bizony nehezen is toleráltam, főleg ha egyfajta felszínesség vagy felkészületlenség érződött mögötte. Pedig az igazság az, hogy bizonyos szituációban el kell fogadnunk a létjogosultságát, mivel lehet, hogy csak annak a tünete: még számos tisztázandó kérdés áll előttünk.
Így tervezzünk reális büdzsét egy online kampányhoz
Hogy mennyit kell költeni az online marketingre, arra nehéz általános választ adni. Minden vállalkozás más és más, így például az online marketing költségekben is komoly különbségek lehetnek. Adunk néhány mankót, amivel nagyjából belőhetjük, hogy mennyire lesz szükség és megúszhatjuk, hogy elszaladjon velünk a ló.
Sikerre vágyik? Kevés, ha egyedül látja a célt
Az év eleje tökéletes időpont egy kis önelemzésre. Sikeres évet szeretnénk, ehhez azonban lehet, hogy magunknak is változtatnunk kell. Nem elég tisztán látni a célt, ha a csapatunkatt nem tudjuk mozdítani.
Árthat is a túl sok pénz
A külső források és a saját tőke arányának optimális szerkezete tudatos pénzügyi tervezést igényel, a hazai családi vállalatoknál azonban ez sokszor megszokás alapján történik. Pedig megéri időt és energiát fordítani erre, mert nagyban segíti a cég hatékony növekedését, és a gazdasági környezet és a fogyasztói szokások villámgyors változásaihoz történő alkalmazkodást.
10 dolog, amit ne hagyjunk ki az üzleti tervből
Persze minden üzleti terv más és más, ráadásul folyamatosan alakul is, van azonban tíz dolog, ami a szakértők szerint semmiképp nem maradhat ki.
Gyógyír káoszmegelőzésre
Még mindig nagyon sok vállalkozás nem készít stratégiai tervet. Álmaik vannak, de terveik hosszabb – 3-5 éves – távra nincsenek, nem hogy konkrét akcióik, a mindennapi feladatok szintjére lebontott elképzeléseikkel. Olyan utat kell építeni, amely az ötleteiktől a megvalósult céljaikig vezeti végig a vállalkozást. Szakértőnk segít!
4 dolog, amit a riói olimpiából tanulhatunk
A vállalkozások – különösen az induló vállalkozások – számos dologba bukhatnak bele könnyedén. A sales gondoktól a rossz menedzsment döntésekig, vagy a rosszul számított költségeik még áttekinteni is nehéz mindazt, ami gondot okozhat. Jó pár dolog végiggondolását segíti, ha megnézzük, mit tanulhatunk az olimpiából.
Hiánycikk a tudatosság
Egyre nagyratörőbben terveznek, optimisták a magyar kisvállalkozások, de a tudatos tervezés még mindig hiánycikk. Még mindig óvatosak, kockázatkerülők a hitelek terén, ha fejlesztenek, akkor azt önerőből teszik.
Ezt fogadták meg idénre a vállalkozók
Az eleje a fogadalmak időszaka: valaki elhatározza, hogy a jövő évben valamit elkezd, vagy épp abbahagy. A legtöbbször a lelkiismeretünket igyekszünk megnyugtatni a magunknak tett elhatározásokkal, igaz, nem túl hatékonyan. A statisticbrain.com szerint ugyanis mindössze az emberek nyolc százalékának-ának sikerül elérni a kitűzött célt. Kíváncsiak voltunk, hogy vajon a kisvállalkozások vezetői tesznek-e üzleti fogadalmat, és ha igen, mi az, amibe belevágnak, vagy amivel felhagynak mostanában.
Így enyhíthető az üzleti kockázat
Vállalkozni kockázatos dolog, de ez nem azt jelenti, hogy fejest kellene ugranunk az ismeretlenbe. A sikeres vállalkozók minden lehetséges dolgot megtesznek, hogy csökkentsék a kockázatokat - aztán viszont bátran állnak az ismeretlen elébe.
A biztos bevételhez vezető út
Bizonyára nem lehet véletlen, hogy 10 induló cégből mindössze 1 éri meg az ötödik évét. Mint ahogy az sem, hogy vannak, akik győztesként, míg mások vesztesként kerülnek ki egy-egy válsághelyzetből – még ha teljesen ugyanazon a piacon, hasonló háttérrel rendelkeznek is. A biztos bevételhez vezető út az első jó lépéssel kezdődik. Szakértőnk segít, mi az!
Cselekvési terv az utolsó negyedévre
A nyárnak visszavonhatatlanul vége, már az utolsó szabadságon lévő kollégáról is lekopott a barnaság. Üdv a negyedik negyedévben! Nyakunkon az év vége, ideje átgondolni az ez évre még hátra lévő teendőket.
Miért nem az árbevétel a legfontosabb szám?
A cégek jelentős része a legfontosabb adatként hangoztatja, ismételgeti, lobogtatja az előző évi árbevételi adatokat, mintha ez lenne az, ami a leginkább mutatja, milyen sikeresek is vagyunk. Ez azonban tévhit. Szakértőnk elmondja, miért!
Műszerfal nélkül nem vezet autót – miért vezetne céget?
Teljesen természetesnek vesszük, hogy az autónk minden fontos adatot, amire a vezetési döntések meghozatalához szükségünk van, a műszerfalon egyszerre megmutat. A céges döntéseket mégis Excel-táblák rengetegében próbáljuk meghozni. Pedig létezik már vezetői műszerfal (dashboard) is!