Így látjuk, így használjuk a marketinget

Egyre tudatosabban használják a marketingeszközöket a vállalkozások, de vannak még hiányosságaik, míg a fogyasztók egyre tudatosabbak, mind többen tájékozódnak az internetről vásárlás előtt, és mobilról vásárlás közben is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Ahhoz, hogy a vállalkozások helyt tudjanak állni az „innováció/tudásorientált versenyben” a piaci sikerek, eredmények elérése érdekében, elengedhetetlen a marketing, az ún. „innovációvezérelt marketing” felértékelődése, azaz jellemző nemzetközi trend a vállalkozásokon belüli befolyásának a növekedése. Ennek érdekében végzett  kutatást a Magyar Marketing Szövetség, amelynek összegyűjtöttük a legfontosabb megállapításait.

10 megállapítás a vállalkozói marketingtrendekről

1.    A cégek háromnegyedénél formalizáltan is megjelenik a marketing tevékenység, de többnyire nem integráltan működik, szervezetileg túltagolt, vagy hiányos.

2.    A marketing által „befolyásolt” tevékenységek köre többnyire a kommunikáció, kutatás, tervezés, s kevésbé tölti be a piacra irányuló tevékenységek összehangolását kiszolgáló, szervező funkció, szervezet feladatát.

3.    A marketing befolyása a cégek majdnem felénél ma is jelentősnek mondható, mely jó alap. Csak 20 százalékuknál nevezték csekély súlyúnak.

4.    A cégek „megtanulták a marketing-leckéket”, s így a vevőorientáltságot, a jó vevő-kapcsolatot és a termék, a kínálat színvonalát és rugalmasságát tartják cégük jellemzőjének, de az a tény, hogy a mindezeket biztosítani képes tevékenységeket alig végzik (információs-rendszer, ügyfélértékelés, innováció stb.) még nagyon komoly valós marketing-teendőket, feladatokat tesz szükségessé.

5.    Leginkább vevőelégedettséget, konkurenseket, árakat kutatnak, de nincs tudatos információ-, adatgyűjtési stratégiai, rendszer, s az alkalmazott módszertan is szegényes.

Az ilyen marketingnek hisznek az emberek
Milyen marketingnek hisznek az emberek? Akármilyen furcsán is hangzik: az olyannak, amelyik nem próbál eladni nekik! Cikkünkből megtudja, miért olcsóbb és eredményesebb az olyan marketing, amely nem elsősorban eladni próbál, és pontosan milyen marketing is ez.
6.    Marketingszolgáltatókat a kommunikáció-média munka és a kutatás terén vesznek leginkább igénybe.

7. Dicséretes, hogy megjelenik a vevővel, beszállítóval való tudatos kooperáció, de hiányos az innovációs együttműködési gyakorlat.

8. A hagyományos értékesítési csatornák mellett erősödik az elektronikus piaci megjelenés.

9. A kommunikációs eszközhasználat terén az első generációs online megoldások, a weboldal, e-mail, a közösségi média, a SEO jelenik meg, s erősödik a mobiloptimalizált web-oldal alkalmazás is, míg a hagyományos eszközöknél a saját kiadványok, rendezvények  és DM. Nem terveznek, nem érzékelnek nagyobb átrendezést.

10. A tudatos CSR (Corporate Social Responsibility – vállalati társadalmi felelősségvállalás) kevésbé jellemző a válaszadókra. Láthatóan még a stratégiai, (a szponzorálást, a támogatást meghaladó ) CSR szemlélet nem jellemző

10 megállapítás a lakossági marketingtrendekről

1. A válaszadó lakosság marketing tevékenységgel kapcsolatos attitűdje alapvetően pozitív: inkább az összetett, felelősségteljes, hasznos, barátságos, szimpatikus, modern jellemzőkkel értenek egyet, s mint a hatékony piacgazdaság elengedhetetlen eszközét értékelik.  A „manipuláció”, mint hozzáragadt jelző, különösen a negatív tapasztalatok miatt még élő sztereotípia.

LEHETÜNK TERÉZ ANYA ÉS DOKTOR HOUSE EGY SZEMÉLYBEN?
Bár jól tudjuk, hogy a magyar vásárlóközönség árérzékeny, ha azonban emiatt azt hisszük, hogy elsősorban az áron múlik az értékesítés sikeressége, tévedünk. Ha nem “noname” áron vagy beszerzési ár alatt akarunk értékesíteni, akkor nem boldogulhatunk a piacon a bizalom és tisztelet kivívása nélkül. Szakértőnk segít, hogy hogyan lehetünk meggyőzőek!
2. A termékminőség kapcsán érezhető kritika, nosztalgia a régi minőség iránt.

3. Magas az egyetértés a márkák iránti bizalom kapcsán.

4. Az akció-alapú árazást tartják reálisnak, vonzónak, mely az árorientált vásárlás és az egyre inkább elfogadottá váló akciós vásárlás erősödését jelzi.

5. A válaszok az egyre tudatosabb vásárlás előtti (internetre koncentráló) és a vásárlás közbeni (mobil révén folytatott) tájékozódást erősítik.

6. A kereskedői tevékenység színvonalának elismerése mellett (segítőkész eladók, jó kiszolgálás) a kereskedők túlzott árnövekedést okozó profit-éhségével való egyetértés is magas.  Az online vásárlás megbízhatatlanságánál mértük a legkisebb egyetértést, mely szemléleti fordulatot jelez, bár a használati gyakoriság még közepes, jelentős fejlődési tartalékok vannak benne.

7. A megbízható, vásárlást jól segítő, gyakran használt kommunikációs eszközként a  személyes eladás, a személyre szóló ajánlat, az internet, a blog, s a nyomtatott sajtó preferenciája jelenik meg.

8. A vásárlási helyek értékelésében  a gyors, kényelmes jelző a web-shophoz, diszkonthoz; a gyakran használt, igényeknek megfelelő választékkal bíró a hipermarkethez; a jó akció a hipermarkethez, outlethez, a szakszerű kiszolgálás  a márkabolthoz, szakbolthoz, ügynökhöz, míg a jó hangulat, kellemes élmény, a bevásárlóközpont, bevásárló park, vásár-piac formákhoz társult leginkább.

9. Nemcsak a vállalkozások, hanem a vevő, fogyasztó oldaláról is megvan az együttműködési , interaktivitási készség.

10. A fogyasztói patriotizmus, a helyi, hazai termékek iránti pozitív attitűdök, a fogyasztó öntudat, kritikai érzék,  az egészség és környezettudatosság erősödik, míg a fogyasztói önkritika kevésbé.

A kutatás anyaga itt elérhető!

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo