A céges ügyfelekre is hat a tartalommarketing

A tartalommarketing nem csak a fogyasztók felé történő értékesítésben, hanem a céges ügyfelek megcélzásában is nélkülözhetetlen. Ennek ellenére a vállalkozások többsége még mindig nem használja ezt a marketingeszközt megfelelően. Mutatunk néhány trendet, amelyet érdemes lenne jövőre szem előtt tartani!

Kép: Pixabay

A Direct Marketing Association kutatása szerint, a cégek még mindig nem használják ki a közösségi média erejét.  A DMA kutatása rámutatott, hogy a cégek 70%-a még mindig nem gyűjt adatokat a közösségi felületein, pedig a megkérdezett marketingesek 47%-a úgy gondolja, hogy a közösségi média nagy lehetőségeket nyújt a rövid távú növekedésben, és az adatok összegyűjtése fontos lenne a jövőben.

Minden B2B szereplő tudja, hogy a tartalommarketing elengedhetetlen. A NetProspex felmérése is rámutat a tartalommarketing fontosságára: a Forrester 1 millió emberre kivetített jóslata szerint 2020-ra a sales-esek 20%-a elveszti a munkáját, részben a tartalommarketing, részben az internetes webáruházak miatt. Ugyanakkor a tartalmak 60-70%-a valójában felhasználhatatlan a Sirius Decision felmérése szerint. Ez új ajtókat nyit meg a manuális- és automatikus promóciók, a marketing automatizáció, és a tartalmi minőség és mennyiség területén kialakult vitákban. A cégeknek mihamarabb ki kell dolgozni egy olyan modellt, amelyik egyszerre megoldás a sales, a tartalommarketing, és az internetes kereskedelem számára is, hogy a 3 terület együtt működhessen. A 2017-es évben azonban már most látható néhány trend a cégek közötti kereskedelemben, amelyet érdemes figyelemmel kísérni!

Stratégia nélkül nem megy

Az első amit egy induló üzletnél el kell készítened az a stratégia, és az üzleti terv. Egy kimutatás szerint azonban, kevesebb marketingesnek volt írott stratégiája 2015-ben, mint 2014-ben, ezért csak 32%-uk tudta összehasonlítani a két évet, 35%-uk nem.

Mennyi B2B értékesítés lesz online?

A jövőben, a B2B vásárlók 56%-a legalább az üzleti célú vásárlásuk felét online fogja lebonyolítani. Ez, így megduplázza a jelenlegi számokat: jelenleg a B2B cégek a termékeikből és szolgáltatásaikból kb 780milliárdot online értékesítenek. Ez az összeg 2020-ra elérheti az 1.13 ezer milliárdot, ezzel 44.8%-os növekedést produkálva.

Negyedik Marketing Fesztivál
 A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti- és marketing trendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017.01.26-án.
Melyik a jó technika?

Rengeteg marketing technika érhető el manapság, ezek az új taktikák azonban nem biztos, hogy megérik a befektetett pénzt és időt. Például a kipróbált, és igazolást nyert e-mail marketing még mindig megdöbbentő, 4.3%-os ROI-t hoz. Az email marketing mindig is egy vonzó és növekvő befektetés marad. El kell döntened mit akarsz. Egy biztonságos magas ROI-t, vagy egy innovatív, de bizonytalanabb megoldást.

Mi fog történni a közösségi médiafelületeken?

A LinkedIn, Facebook, Instagram, Snapchat teljesen elszeparálja magát a többi közösségi média csatornáktól. A Facebook például egyre alacsonyabb organikus elérést ad amivel arra kényszeríti a cégeket, hogy fizessenek az elérésért. A Twitter a LinkedIn is ugyanezt csinálja a saját platformján, csak más taktikákkal. 2015-ben a hirdetők 23.68 milliárd forintot költöttek a közösségi médiá hirdetéseikre. Ez a szám 2017-re várhatóan 33.5%-kal fog növekedni.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo