Mintha Pécs tűnt volna el a Facebookról

Bár látszólag a magyar Facebook felhasználók száma nem változott jelentősen az utóbbi időben, a színfalak mögött azonban komoly átrendeződésnek lehetünk tanúi. Az elmúlt fél évben a magyarországi felhasználók száma alig nőtt, hiszen a Facebook saját adatai szerint alig 3 százalékos a növekedés.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Ugyanakkor, ha az egyes korcsoportokat külön vizsgáljuk meglepő tendenciákkal találkozunk. Két év alatt jelentősen átrendeződött a felhasználói bázis, hiszen a 18 alatti és az 55 év fölötti felhasználók száma teljesen felcserélődött. Míg a 2013-ban 580000 tagot számláló 18 alatti korosztály mára 440000 főre olvadt, addig a ugyanennyi idő alatt az 55 fölötti korosztály létszáma 430000-ről 620000-re nőtt. Hogy érzékletesebb legyen: Pécs város lakosságával megegyező mennyiségű 18 év alatti fiatallal lett kevesebb, és Szeged lakóinál jóval több 55 fölöttivel lett több a Facebookon ugyanannyi idő alatt.

"A Facebook megkerülhetetlen lett a magyar internetezők életében, ugyanakkor a felhasználói összetétel változását fontos figyelembe venni." mondta el Lévai Richárd közösségi marketing specialista. "A fiatalok lemorzsolódása intó jel. Egyrészt azt jelentheti, hogy őket egyre nehezebb utolérni ezen a felületen, másrészt azt, hogy a fiatalok talán később kezdenek el Facebookozni, mint korában. Az idősek nagyobb aránya viszont azzal jár, hogy egyre erősebb a fizetőképesebb felhasználók aránya a közösségi médiában. Ez azért is fontos, mert az emberek órákat töltenek el a Facebookon napi szinten, ez pedig a cégeknek is fontos lehetőség. Hiszen így kommunikációval és hirdetésekkel könnyen és pontosan tudják megszólítani a célcsoportjukat."

A Facebookon ugyanis nem csak kor szerint lehet célozni, hanem tudjuk azt is, például, hogy 46.000 budapestit érdekel a shushi, vagy azt, hogy 118000 embernek érdemes szaunázást hirdetni.

Mint azt korábban megírtuk, a vállalatokat követő felhasználói táborok méretének enyhe csökkenésével kell számolni a Facebook-on. Az ok a lájkok újraszámolásában rejlik, ugyanis a Facebook ezekből a csoportokból elkezdi kivenni azokat a felhasználókat, akik időközben meghaltak (ezt a sajnálatos eseményt egyébként más szempontból is igyekeznek gondosan kezelni a cégnél), vagy esetleg szándékosan törölték magukat a hálózatról (ami praktikusan deaktiválást jelent).

A kevesebb néha több
Megéri egy vállalatnak, hogy több ezer rajongója legyen a közösségi oldalakon, vagy inkább kevesebb, de a valódi célcsoportba tartozó fogyasztókat keressék? Ezt a kérdést boncolgatja a Piac&Profit marketing szakértője.
 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo