Mintha Pécs tűnt volna el a Facebookról

Bár látszólag a magyar Facebook felhasználók száma nem változott jelentősen az utóbbi időben, a színfalak mögött azonban komoly átrendeződésnek lehetünk tanúi. Az elmúlt fél évben a magyarországi felhasználók száma alig nőtt, hiszen a Facebook saját adatai szerint alig 3 százalékos a növekedés.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Ugyanakkor, ha az egyes korcsoportokat külön vizsgáljuk meglepő tendenciákkal találkozunk. Két év alatt jelentősen átrendeződött a felhasználói bázis, hiszen a 18 alatti és az 55 év fölötti felhasználók száma teljesen felcserélődött. Míg a 2013-ban 580000 tagot számláló 18 alatti korosztály mára 440000 főre olvadt, addig a ugyanennyi idő alatt az 55 fölötti korosztály létszáma 430000-ről 620000-re nőtt. Hogy érzékletesebb legyen: Pécs város lakosságával megegyező mennyiségű 18 év alatti fiatallal lett kevesebb, és Szeged lakóinál jóval több 55 fölöttivel lett több a Facebookon ugyanannyi idő alatt.

"A Facebook megkerülhetetlen lett a magyar internetezők életében, ugyanakkor a felhasználói összetétel változását fontos figyelembe venni." mondta el Lévai Richárd közösségi marketing specialista. "A fiatalok lemorzsolódása intó jel. Egyrészt azt jelentheti, hogy őket egyre nehezebb utolérni ezen a felületen, másrészt azt, hogy a fiatalok talán később kezdenek el Facebookozni, mint korában. Az idősek nagyobb aránya viszont azzal jár, hogy egyre erősebb a fizetőképesebb felhasználók aránya a közösségi médiában. Ez azért is fontos, mert az emberek órákat töltenek el a Facebookon napi szinten, ez pedig a cégeknek is fontos lehetőség. Hiszen így kommunikációval és hirdetésekkel könnyen és pontosan tudják megszólítani a célcsoportjukat."

A Facebookon ugyanis nem csak kor szerint lehet célozni, hanem tudjuk azt is, például, hogy 46.000 budapestit érdekel a shushi, vagy azt, hogy 118000 embernek érdemes szaunázást hirdetni.

Mint azt korábban megírtuk, a vállalatokat követő felhasználói táborok méretének enyhe csökkenésével kell számolni a Facebook-on. Az ok a lájkok újraszámolásában rejlik, ugyanis a Facebook ezekből a csoportokból elkezdi kivenni azokat a felhasználókat, akik időközben meghaltak (ezt a sajnálatos eseményt egyébként más szempontból is igyekeznek gondosan kezelni a cégnél), vagy esetleg szándékosan törölték magukat a hálózatról (ami praktikusan deaktiválást jelent).

A kevesebb néha több
Megéri egy vállalatnak, hogy több ezer rajongója legyen a közösségi oldalakon, vagy inkább kevesebb, de a valódi célcsoportba tartozó fogyasztókat keressék? Ezt a kérdést boncolgatja a Piac&Profit marketing szakértője.
 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo