Hátrányba kerülnek a céges posztok

A Facebook felülvizsgálta a hírfolyam algoritmusát a visszajelzések alapján, és három változást jelentett be, amelyek komolyan érinthetik majd a felhasználók fogyasztási szokásait és a céges posztok elérését is.

Kép: PIxabay

Több tartalom azoknak, akik nincs elég.

Korábban a Facebooknak volt olyan szabálya, hogy egy forrásból túl sok tartalmat nem mutat meg egy embernek egymás után. Ezen lazítottak. Mostantól, ha kifogyunk a tartalomból, és több időt szeretnénk eltölteni a Facebookon, akkor újabb posztokat is fogunk kapni ugyanazoktól a forrásoktól. Ennek pozitív hatása lehet a céges posztokra, hiszen ha olyan tartalmat osztunk meg a követőinkkel, amely valóban érdekes számukra, akkor több posztunk is elérheti őket.

Sokan panaszkodtak, hogy az ismerőseiktől kevés direkt posztot látnak a hírfolyamban.

Ezen változtat a Facebook: több olyan tartalomnak fog helyet biztosítani a Facebook a hírfolyamban amit azok az ismerősök raknak ki, akik fontosak az olvasónak – azaz a posztjaikat bejegyzéseiket gyakran like-oljuk. Az ismerősöktől származó bejegyzések, linkek, fotók feljebb kerülnek a hírfolyamban, hogy ne maradjunk le róluk. A céges oldalaktól származó bejegyzések megmaradnak, de valószínűleg lejjebb kerülnek.

Kevesebb indirekt információ az ismerőseink tevékenységéről.

Hogyan tűnjünk ki a közösségi médiában?
Az internet elterjedése előtt viszonylag könnyű volt kitűnni a szakemberek közül, hiszen egy szép, keretes hirdetés a helyi lapban minden környékbeli emberhez eljutott. Az online világban már nehezebb kitűnni, de nem lehetetlen.
A Facebook még 2013-ban vezette be azt, hogy azok a posztok, amikhez egy ismerősünk hozzászólt, feljebb kerülnek, hogy újabb esélyt kapjanak, és bevonják újra az embereket a kommunikációba. Úgy tűnik, ezt a felhasználók nem szerették, ezért az ilyen posztok lejjebb kerülnek, vagy meg sem fognak jelenni. Az ilyen posztok helyett is az ismerősöktől származó direkt tartalom kap nagyobb teret.

Milyen hatása lesz ennek a céges oldalakra?

A változtatások hatására hátrányba kerülnek az oldalak bejegyzései az ismerősök tartalmával szemben. Az irány úgy tűnik az, hogy a felhasználók igényeit igyekszik még jobban kiszolgálni a Facebook, a cégeket pedig még több hirdetésre ösztönzi. A posztok súlyozása tehát most az ismerős kapcsolatok, és a direkt posztok irányába mozdult el” – vélekedett Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

A szakértő szerint ennek hatására a közeljövőben újra fellángol a szaksajtóban az “organikus elérés halott” tematika. „De azt nem szabad elfelejteni, hogy a valódi értéket adó oldalak bejegyzései, amikre igazán kíváncsiak az emberek, továbbra is jó elérést kapnak majd” – hangsúlyozta a szakértő.

Öt dolog, amit csak profik tesznek a Facebook-on
Mi különbözteti meg a profi Facebook marketingeseket a nagy átlagtól? Sok dolog, de néhányat most bemutatunk a legfontosabb marketingeszközök közül, amelyeket a profik másként használnak.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo