Kihívókat kapott a Facebook a reklámpiacon

Drámaian nőtt a reklámelutasítás, főképp a fiatal korosztályokban. Meglepő viszont, hogy inkább az idősebb korosztály a függő. Az oldal népszerűsége töretlen, igaz csak a megkérdezettek 20%-a gondolja úgy, hogy a Facebook biztosan fenn is fog maradni.

Kép: Pixabay

Az ArvaliCom másfél évvel az első Nagy Facebook Kutatása után idén újra elvégezte a hazai fészbukozók közösségi médiához kapcsolódó szokásainak felmérését. A 834 hazai Facebook-felhasználó körében online adatfelvétellel végzett kutatásból kiderül, hogy az oldalt használó fiatalok kevésbé függők, mint a szüleik, hogy a nemzetközi tendenciákkal ellentétben a válaszadó magyarok növelték Facebook-használatukat az elmúlt időben, és bár a közeljövőben többen kívánják csökkenteni aktivitásukat, mint növelni, nem csökkent az oldal népszerűsége. A reklámokat viszont sokkal kevesebben nézik, és komoly kihívók is piacra léptek, az önmegsemmisítő üzenetekkel operáló Snapchat igen kedvelt lett.

Továbbra is Facebook a legnépszerűbb

Az összes korosztályban inkább nőtt a Facebook használata, mint csökkent, leginkább a 40 év felettiek növelték időráfordításukat, igaz, a válaszadók felénél változatlan maradt az oldalon töltött idő. A nemzetközi közösségi oldalak versenyében a nagyon fiatal Snapchat drámaian előretört. A 18 éven aluli Facebook-használó magyar fiatalok közel harmada kedveli, míg a másik nagy kedvenc az Instagram (27 %), a legkevésbé használt oldal a szakmai karrierépítést támogató LinkedIn, amelyről a fiatalok 67-a % nyilatkozta, hogy nem is ismeri. A Facebook továbbra is minden korosztályban magasan vezeti a népszerűségi listákat. Az oldalt egyik korosztály sem tartja tolakodónak, a döntő többség (76%) arra használja, ami számára fontos és praktikus, és még az a 6% is, akit idegesít a Facebook, gyakran látogatja azt. Leginkább a kutatásban résztvevő 40 felettiek viseltetnek pozitív érzelmekkel (26%) a Facebook iránt, de ők azok, akiket a legkevésbé érdekel, hogy hányan látják a posztjaikat. A Facebook-on leginkább csetelünk (51%), a csoport funkciót használjuk (24%), és kedvenc oldalainkat követjük (17%).

Mire és hol használjuk?

Az ArvaliCom Nagy Facebook Kutatása szerint tableten nézik a legritkábban a Facebookot, 40 év alatt továbbra is az okostelefon a favorit, ami összességében is már megelőzi az asztali számítógépeket. Az adatokból kiderül, hogy egyik korosztály sem igazán keres munkát ezen a felületen, és hogy minden ötödik Facebook-felhasználó már 50 feletti oldalt like-olt, de leginkább 5-10 között található az átlagos bevallott like-szám. A kutatásban részt vett felhasználóknak nem jelent gondot a Facebook használata: átlagosan 90% felett volt azok aránya, akik azt állították, hogy jól kiismerik magukat, vagyis mindent tudnak az oldalról, amire szükségük van, és még a 40 év felettieknél is 83% ez az érték.

A jobb olcsóbb is! Kisokos AdWords hirdetéshez
Az AdWords hirdetés vonzó és olcsó lehetőséget jelent a kisvállalkozások számára. Persze csak akkor, ha jól csináljuk! A Piac&Profit KKV-Akadémiáján szakértők segítettek, hogyan írjunk hatékony hirdetést a Google rendszerébe.
A Facebook jövője és a hirdetések megnövekedett aránya

Ebben a kérdésben nagyjából egységesen vélekednek a korosztályok, a válaszadók közel fele gondolja úgy, hogy lesz komoly kihívója, de csak 20 százalékuk jósol biztos fennmaradást a platformnak, amely nagy változásokon ment át az elmúlt évben az organikus elérés és a hirdetési szabályzat terén. Az ArvaliCom Nagy Facebook Kutatása ezért idén is kíváncsi volt arra, hogy mennyire zavarja a megnövekedett reklámzaj a felhasználókat. A legkevésbé elfogadó a fizetett megjelenéseket illetően a legfiatalabb generáció, amelynek közel 53 %-a számára már túl sok a hirdetés. Ők a leginkább elutasítóak a kampányokkal kapcsolatban is, 68 %-uk állítja, hogy még sosem kattintott hirdetésre az oldalon. Az üzenőfali hirdetésekre a 18-nál idősebb, de 40-nél fiatalabb felhasználók a legérzékenyebbek, 56 %-uk mondta, hogy biztosan látott már itt szponzorált posztot. A megváltozott reklámkörnyezetet jól illusztrálja, hogy míg 2013-ban még csak 6 % állította, hogy sosem kattint hirdetésekre, mára ez az érték a most megkérdezett három életkori csoport átlagát tekintve elérte a 45 %-ot!

„A friss adatok figyelmeztetőek nem csak a hirdetők, hanem a Facebook számára is, amely egyre agresszívabban monetizálja a felületet a tőzsdei bevezetés óta. Mindemellett az oldal hanyatlásáról és a függőség káros társadalmi hatásairól hangosan prédikáló vészmadarak véleményét nem igazolják a tények, a nagy többség igen tudatosan használja az oldalt” - véli Karvalics Attila, a kutatást végző ArvaliCom ügyvezetője.

Mobil vagy halál
Világszerte gyorsan nő a mobileszközökön megtekinthető tartalmak iránti igény, így csak azok a médiavállalatok lehetnek sikeresek, amelyek képesek az ezekre optimalizált tartalmakat előállítani, illetve a megcélzott fogyasztókat elérő reklámmegoldásokat kínálni a potenciális hirdetőknek, mutat rá a MAZARS Média Barométer tanulmánya.

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo