Mire jó valójában egy üzleti klub?

Az üzleti kapcsolatépítés az egyik legősibb marketing eszköz. A mai világban is igénylik az emberek a személyes kontaktust, és azt a bizalmat, első benyomást, amit csak így lehet megszerezni. Amennyiben a vevőink a vállalati szektorból származnak, akkor a célcsoportunkat így érhetjük el a legkönnyebben.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Az üzleti kapcsolatépítés klasszikus megoldása, hogy üzleti reggeliken, meet up-okon, kapcsolatépítő konferenciákon találkozhatnak egymással a cégvezetők. Ezek általában kötött tematikájú találkozók, előre megadott program szerint. Számtalan lehetőség közül választhat, hogy hova szeretne bekapcsolódni. A különböző networking rendszereknek más-más szabályzatai vannak ( van, ahol egy adott területről csak egy vállalkozás lehet a csoport tagja, aki később csatlakozik, azt másik csoportba irányítják, így kerülve el, hogy egymásnak konkurens cégek vetélkedjenek a csoporton belül, máshol ez nem probléma)

Fontos tudni, hogy ezeknek a köröknek nem az a célja, hogy a tagok csak egymás termékeit, szolgáltatásait vegyék igénybe, hanem az, hogy segítség egymást üzleti ajánlások segítségével. A Piac & Profit 2012 szeptemberétől indította el a Piac & Profit Klubot, mely elsősorban a kkv-k üzleti kapcsolatainak építésére hivatott. A klub fennállása óta mintegy 400 klubtag-vendég sok-sok ezer üzleti kapcsolatra tett szert.

A találkozókra folyamatosan hívnak új vendégeket, akikből tag lesz, sőt a tagokat kérik is, hogy ajánljanak új vendégeket, hogy építkezhessen a kör. Ezek a társulások rendszeresen találkoznak, van ahol hetente, máshol ritkábban rendeznek összejöveteleket. Az adott networking rendszerek különböző csoportjait is látogathatják a tagok, így újabb és újabb kapcsolatok építésére nyílik lehetősége akár egy másik városban tett látogatása alkalmával is - hangsúlyozta Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján.

A találkozók általában 3 fontosabb szekcióból állnak:

  • Szekció előadást tart a csoport vezetője, vagy az egyik tag (ez lehet valamilyen új kapcsolatépítési, üzletszerzési technika bemutatása, vagy éppen az adott előadó vállalkozásának részletes bemutatása).
  • Minden tag és vendég röviden bemutatkozik: ki ő, és mivel foglalkozik a vállalkozása.
  • Kötetlen beszélgetések a kötelező programok után, ahol Ön a korábban bemutatkozott emberekhez odamehet személyesen is bemutatkozni, beszélgetni.
Érdemes ezekre az eseményekre sok névjegykártyát vinnünk, így ha valakinek odaadjuk, rögtön adhatunk mellé még egyet, hogy ha ismer valakit, akinek szüksége lehet a szolgáltatásunkra, termékünkre, akkor tovább tudja adni az elérhetőségeinket.

Ahhoz, hogy a névjegyünk ne csak egy újabb kártya legyen a fiókban, fontos szinte azonnal „utána menni” az új ismeretségeknek akár egy LinkedIn jelöléssel vagy egy e-mail-es kontaktváltással, ahol csak egy emlékeztető e-mailt küldünk, bemutatkozunk, megírjuk hol találkoztunk, illetve megemlítjük, hogy miért írjuk az e-mailt. Ebben a levélben érdemes egy olyan cikket küldeni, ami érdekelheti a másik felet, mert például az ő üzletágához kapcsolódik, vagy éppen az egyik konkurensének a szóróanyagát. (Az információ legyen a lehető legaktuálisabb, hogy valóban hír értéke legyen.)

Mire és hogyan jó a névjegy?
A mai világban már-már elavultnak hat a klasszikus névjegykártya, ám az változatlanul az üzleti élet nélkülözhetetlen eleme. Ezek a pici kártyák sokat elárulnak tulajdonosaikról. Nem csak az számít, hogy milyen maga a kártya, de az is, hogy hogyan bánunk vele.
Soha, ne küldjük át a bemutatkozó levélben a prospektusunkat, vagy ajánlatunkat! Előbb adjunk értéket, építsünk ki bizalmat. Ha ajtóstól rontunk a házba, nagy valószínűséggel választ sem fogunk kapni, nem hogy lehetőséget!

Hogyan jutunk el a névjegykártya cseréig?

A networking-hez természetesen kell egy kis rutin, hogy hogyan kezdeményezzünk beszélgetéseket, hogyan mutatkozzunk be ismeretlenek számára. Ha egy csoportba ajánló személy nélkül jelentkezünk, akkor könnyen megeshet, hogy előzetesen senkit sem ismerünk a résztvevők közül. Ilyen esetekre érdemes előre átgondolni néhány szituációt, hogy hogyan kerülhetünk be a beszélgetésekbe.

Kezdeményezhetünk beszélgetést a program kapcsán más résztvevőkkel, megkérdezhetjük, hogy milyen sokan szoktak lenni, vagy mi az, amire esetleg érdemes figyelni. A felvezető kérdés után máris bemutatkozhatunk és elmondhatjuk, mivel foglalkozunk. Figyelem! A networking nem egyenlő a sales-szel! Ne a termékünket/ szolgáltatásunkat akarjuk értékesíteni, hanem önmagunkat mutassuk be, kapcsolatokat építsünk. Természetesen ehhez hozzá tartozik, hogy bemutatjuk a céget, de ezt inkább tegyük úgy, hogy felsoroljuk: milyen problémákon tudunk segíteni, ahelyett, hogy bemutatnánk a termékpalettát.

A hatékony bemutatkozás 3 pontja
Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész. Szakértőnk segít, hogyan kell egy sikeres bemutatkozást felépíteni!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo