4 figyelemre méltó közösségi média trend

Talán már megvan az egyetértés abban, hogy a jól összerakott közösségi média megjelenés segíthet új üzleti közönséget elérni, és a több terméket eladni. Az alábbi tippekkel abban tudunk segíteni, hogy hol és hogyan tudjuk a legjobban reklámozni, hogy a költségvetésből a legtöbbet hozzuk ki.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közösségi médiafelületek működtetői folyamatosan azon dolgoznak, hogy javítsák a platformokat, új szolgáltatásokkal és funkciókkal tegyék még élvezetesebbé a felhasználói élményt. Ezáltal a cégtulajdonosok, bár folyamatos rugalmasságot és alkalmazkodást kíván, ha követik a trendeket, kiaknázhatják a legújabb és legjobb hirdetési funkciókat. 2017-ben ez a négy új tendencia, amiről biztosan sokat fogunk hallani az Open Forum szakértője szerint.

5 szakértői tipp a sikeres Facebook Live-hoz
A „live streaming” a közösségi oldalak egyik legfontosabb idei trendje, ráadásul a Facebook elég magas organikus elérést ad az élő videoközvetítéseknek. De ahogy minden más kommunikáció, ha nem profin csináljuk, az eredmények helyett inkább csak hátrányokat okozunk magunknak. A profi megjelenés alapjai nem bonyolultak. Hogyan vágjunk bele? Kattintson a legfontosabb alapokért!
1.Élő videó hirdetések

Az élő videók ma nagyon felkapottak, a reklám új formája nem csak a nagy márkákat erősíti, a kis cégek is lelkesen tolják. Mennyire csábító, ha például egy olasz szakács a helyi étteremben élőben készíti az íncsiklandó tésztafogást, és ezalatt fut a „Jöjjön, kóstolja meg, próbálja ki, most készül frissen!” Az élő videók a kisvállalkozások számára is rengeteg új lehetőséget jelentenek. Már csak idő kérdése, hogy a legtöbb kis, lokális üzlet, étterem, vállalkozás megtalálja magának ezt a lehetőséget, és a saját termékeihez, szolgáltatásaihoz passzoló stílusban készíti rendszeresen a streameket.

2. Dinamikus termékhirdetések

Mindenki emlékszik talán arra, mikor ezzel a hirdetési formával először találkozott. Emlékszik arra, amikor online nézett egy tetszetős programot vagy egy kényelmesnek tűnő pulóvert? Ám azt a döntést hozta, hogy abban a percben nem csap le rá, nem veszi meg. De nem sokkal ez után a Facebook oldalsó hírsávja hirtelen kiegészült ezzel vagy egy hasonló terméket kínáló a modullal. A közelmúltban még nehéz volt behatárolni, hogy valaki mit néz rendszeresen a neten, és kellő irányzékkal megcélozni őt újra valami hasonló ajánlattal. A remarketing és a dinamikus termékhirdetés ezt egy új szintre emelte. Ma már nem csak általában pulóvereket, vagy kütyüket mutogathatunk az érdeklődőknek, hanem konkrétan az a termék követheti a felhasználót, amit korábban megnézett. Ezek a hirdetések akár életmentők is lehetnek az e-kereskedelmi üzleteknek. Mivel az embereket egyre jobban elárasztják az információk és hirdetések, így elengedhetetlen kihasználni, hogy a dinamikus hirdetésekben micsoda lehetőségek lappanganak. Nem véletlenül mondják, hogy a süti ma a legjobb marketingeszköz.

Kép:Fotolia

3. Mobilhirdetések

Lassan a mobil a legfontosabb internetes böngészési eszközzé válik, muszáj foglalkoznunk vele. Ezt már sokan felismerték, de vajon azt is, hogy ezen a platformon hirdetni is másképp kellene? A mobilra optimalizált online felület már régen kevés. Az üzlettulajdonosoknak másképp kell gondolniuk az laptop vagy asztali PC és a mobil felhasználóikra. A mobilfelhasználók gyorsabban emészthető információt kívánnak, mint a hagyományos netezők. Inkább tájékoztatást akarnak, mint szórakozást. A tartalom legyen rövid és csábító, gyors cselekvésre ösztönző. Ha például hirdetünk egy mobil applikációt egy asztali gép felhasználónak a „call to action” gomb lehet "tudjon meg többet", míg a mobil esetében valószínűleg az egyszerű „töltse le most” válik be jobban. Kezeljük úgy a mobil felhasználókat, mintha az ő idejük korlátozott lenne, és ez fontos, hogy a pont a lehető leggyorsabban reagálhassanak, míg a laptopon böngészőknek adjunk kicsit több időt, itt jöhetnek akár a sztorik is.

4. Chatbotok

2016 novemberében a tengerentúli marketing és technológiai intézet, a  DigitasLBi a felnőtt lakosság körében kutatta az USA-ban a chatbot használat gyakoriságát, és megállapította, hogy a felhasználók 37 százaléka nem idegenkedik tőle. Ki gondolta volna évekkel ezelőtt, hogy az emberek hajlandóak lennének megbízni egy robotban kiskereskedelmi vásárlások alkalmával? Porszívózza a padlót, oké. Jöhet az időjárás előrejelzés is, rendben. Na de hogy egy robotra bízzuk a vásárlási kommunikációt? Úgy néz ki, itt az ideje! Változnak az idők, változik a társadalom is.

Kezdjük kicsiben, ne ijedjünk meg az új lehetőségektől, használjuk ki a költséghatékonyságukat, a számunkra legjobb funkcióikat. Egyszóval, 2017-ben is legyünk trendkövetőek, és legalább egy új funkció lehetőségeit használjuk ki az üzletünk sikeréért.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo