4 figyelemre méltó közösségi média trend

Talán már megvan az egyetértés abban, hogy a jól összerakott közösségi média megjelenés segíthet új üzleti közönséget elérni, és a több terméket eladni. Az alábbi tippekkel abban tudunk segíteni, hogy hol és hogyan tudjuk a legjobban reklámozni, hogy a költségvetésből a legtöbbet hozzuk ki.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A közösségi médiafelületek működtetői folyamatosan azon dolgoznak, hogy javítsák a platformokat, új szolgáltatásokkal és funkciókkal tegyék még élvezetesebbé a felhasználói élményt. Ezáltal a cégtulajdonosok, bár folyamatos rugalmasságot és alkalmazkodást kíván, ha követik a trendeket, kiaknázhatják a legújabb és legjobb hirdetési funkciókat. 2017-ben ez a négy új tendencia, amiről biztosan sokat fogunk hallani az Open Forum szakértője szerint.

5 szakértői tipp a sikeres Facebook Live-hoz
A „live streaming” a közösségi oldalak egyik legfontosabb idei trendje, ráadásul a Facebook elég magas organikus elérést ad az élő videoközvetítéseknek. De ahogy minden más kommunikáció, ha nem profin csináljuk, az eredmények helyett inkább csak hátrányokat okozunk magunknak. A profi megjelenés alapjai nem bonyolultak. Hogyan vágjunk bele? Kattintson a legfontosabb alapokért!
1.Élő videó hirdetések

Az élő videók ma nagyon felkapottak, a reklám új formája nem csak a nagy márkákat erősíti, a kis cégek is lelkesen tolják. Mennyire csábító, ha például egy olasz szakács a helyi étteremben élőben készíti az íncsiklandó tésztafogást, és ezalatt fut a „Jöjjön, kóstolja meg, próbálja ki, most készül frissen!” Az élő videók a kisvállalkozások számára is rengeteg új lehetőséget jelentenek. Már csak idő kérdése, hogy a legtöbb kis, lokális üzlet, étterem, vállalkozás megtalálja magának ezt a lehetőséget, és a saját termékeihez, szolgáltatásaihoz passzoló stílusban készíti rendszeresen a streameket.

2. Dinamikus termékhirdetések

Mindenki emlékszik talán arra, mikor ezzel a hirdetési formával először találkozott. Emlékszik arra, amikor online nézett egy tetszetős programot vagy egy kényelmesnek tűnő pulóvert? Ám azt a döntést hozta, hogy abban a percben nem csap le rá, nem veszi meg. De nem sokkal ez után a Facebook oldalsó hírsávja hirtelen kiegészült ezzel vagy egy hasonló terméket kínáló a modullal. A közelmúltban még nehéz volt behatárolni, hogy valaki mit néz rendszeresen a neten, és kellő irányzékkal megcélozni őt újra valami hasonló ajánlattal. A remarketing és a dinamikus termékhirdetés ezt egy új szintre emelte. Ma már nem csak általában pulóvereket, vagy kütyüket mutogathatunk az érdeklődőknek, hanem konkrétan az a termék követheti a felhasználót, amit korábban megnézett. Ezek a hirdetések akár életmentők is lehetnek az e-kereskedelmi üzleteknek. Mivel az embereket egyre jobban elárasztják az információk és hirdetések, így elengedhetetlen kihasználni, hogy a dinamikus hirdetésekben micsoda lehetőségek lappanganak. Nem véletlenül mondják, hogy a süti ma a legjobb marketingeszköz.

Kép:Fotolia

3. Mobilhirdetések

Lassan a mobil a legfontosabb internetes böngészési eszközzé válik, muszáj foglalkoznunk vele. Ezt már sokan felismerték, de vajon azt is, hogy ezen a platformon hirdetni is másképp kellene? A mobilra optimalizált online felület már régen kevés. Az üzlettulajdonosoknak másképp kell gondolniuk az laptop vagy asztali PC és a mobil felhasználóikra. A mobilfelhasználók gyorsabban emészthető információt kívánnak, mint a hagyományos netezők. Inkább tájékoztatást akarnak, mint szórakozást. A tartalom legyen rövid és csábító, gyors cselekvésre ösztönző. Ha például hirdetünk egy mobil applikációt egy asztali gép felhasználónak a „call to action” gomb lehet "tudjon meg többet", míg a mobil esetében valószínűleg az egyszerű „töltse le most” válik be jobban. Kezeljük úgy a mobil felhasználókat, mintha az ő idejük korlátozott lenne, és ez fontos, hogy a pont a lehető leggyorsabban reagálhassanak, míg a laptopon böngészőknek adjunk kicsit több időt, itt jöhetnek akár a sztorik is.

4. Chatbotok

2016 novemberében a tengerentúli marketing és technológiai intézet, a  DigitasLBi a felnőtt lakosság körében kutatta az USA-ban a chatbot használat gyakoriságát, és megállapította, hogy a felhasználók 37 százaléka nem idegenkedik tőle. Ki gondolta volna évekkel ezelőtt, hogy az emberek hajlandóak lennének megbízni egy robotban kiskereskedelmi vásárlások alkalmával? Porszívózza a padlót, oké. Jöhet az időjárás előrejelzés is, rendben. Na de hogy egy robotra bízzuk a vásárlási kommunikációt? Úgy néz ki, itt az ideje! Változnak az idők, változik a társadalom is.

Kezdjük kicsiben, ne ijedjünk meg az új lehetőségektől, használjuk ki a költséghatékonyságukat, a számunkra legjobb funkcióikat. Egyszóval, 2017-ben is legyünk trendkövetőek, és legalább egy új funkció lehetőségeit használjuk ki az üzletünk sikeréért.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo