Mi köze a marketingnek a weben terjedő szövegekhez? Első asszociációnk a potenciális összefüggésre a sztereotípiáknak megfelelően valószínűleg az, hogy a különböző írott anyagok a marketingesek áldásos tevékenysége nyomán keletkeznek és terjednek. A képlet azonban közel sem ilyen egyszerű, az online térben terjedő szövegek ugyanis nemcsak a marketingtevékenység eredményét jelenthetik, hanem éppen a kiindulópontját is. Már persze akkor, ha odafigyelünk rájuk és megértjük a mondanivalójukat. Ebben segít a social listening - írják a Neticle Technologies szakértői a Magyar Marketing Szövetség oldalán.
Az online véleménynyilvánítás mára életünk természetes és mindennapos elemévé vált. A publikus weben nap mint nap hatalmas mennyiségű fogyasztók, ügyfelek által vagy számukra írt, az ő gondolataikat kifejező szöveges tartalom keletkezik – cikkek, blogbejegyzések, fórumhozzászólások, social media postok vagy éppen hozzájuk fűzött kommentek formájában egyaránt. (Jelentőségüket jól mutatja, hogy egy nap leforgása alatt csak a magyar weben megközelítőleg félmillió Facebook poszt, húszezer Tweet, közel hatezer cikk és háromezer blogbejegyzés lát napvilágot.)
Panaszok és dicséretek, ajánlások és szidalmak, részletekbe merülő taglalások és párszavas kritikák, jogos észrevételek és túlzó hőbörgések egyaránt szerepelnek a palettán. Az azonban kétségtelen, hogy ezek a tartalmak mindenképp és minden formában nagyon értékes információt, nagyon hasznos visszacsatolást képesek jelenteni. Viszont amíg a volumen egyik oldalon érték, a másik oldalon kihívást jelent, hiszen ezek a tartalmak elsőre meglehetősen nehezen átláthatók, megérthetők és feldolgozhatók. Ebben jelenthetnek segítséget a social listening megoldások - hívják fel a figyelmet a Neticle Technologies szakértői.