Mire jó a hallgatózás a marketingben?

A social listening kiemelkedően hasznos eleme lehet a marketingfegyvertárnak. Segítségével nyomon követhetjük, hogyan fest és időben hogyan alakul vállalkozásunk általános megítélése, így hasznos támogatása lehet a hatékony reputációmenedzsmentnek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Mi köze a marketingnek a weben terjedő szövegekhez? Első asszociációnk a potenciális összefüggésre a sztereotípiáknak megfelelően valószínűleg az, hogy a különböző írott anyagok a marketingesek áldásos tevékenysége nyomán keletkeznek és terjednek. A képlet azonban közel sem ilyen egyszerű, az online térben terjedő szövegek ugyanis nemcsak a marketingtevékenység eredményét jelenthetik, hanem éppen a kiindulópontját is. Már persze akkor, ha odafigyelünk rájuk és megértjük a mondanivalójukat. Ebben segít a social listening - írják a Neticle Technologies szakértői a Magyar Marketing Szövetség oldalán.

Az online véleménynyilvánítás mára életünk természetes és mindennapos elemévé vált. A publikus weben nap mint nap hatalmas mennyiségű fogyasztók, ügyfelek által vagy számukra írt, az ő gondolataikat kifejező szöveges tartalom keletkezik – cikkek, blogbejegyzések, fórumhozzászólások, social media postok vagy éppen hozzájuk fűzött kommentek formájában egyaránt. (Jelentőségüket jól mutatja, hogy egy nap leforgása alatt csak a magyar weben megközelítőleg félmillió Facebook poszt, húszezer Tweet, közel hatezer cikk és háromezer blogbejegyzés lát napvilágot.)

Kép:FreeDigitalPhotos.net/photostock

Panaszok és dicséretek, ajánlások és szidalmak, részletekbe merülő taglalások és párszavas kritikák, jogos észrevételek és túlzó hőbörgések egyaránt szerepelnek a palettán. Az azonban kétségtelen, hogy ezek a tartalmak mindenképp és minden formában nagyon értékes információt, nagyon hasznos visszacsatolást képesek jelenteni. Viszont amíg a volumen egyik oldalon érték, a másik oldalon kihívást jelent, hiszen ezek a tartalmak elsőre meglehetősen nehezen átláthatók, megérthetők és feldolgozhatók. Ebben jelenthetnek segítséget a social listening megoldások - hívják fel a figyelmet a Neticle Technologies szakértői.

Ha kihagyunk egy napot, lehet, hogy már bukta van
A fogyasztó napjainkban szkeptikus, igényes és jól informált. Átláthatóságot és láthatóságot vár el a márkáktól. Az internetes közbeszéd decentralizált és villámgyorsan nagy károkat tud okozni egy márka renoméjának.
A social listening kiemelkedően hasznos eleme lehet a marketingfegyvertárnak. Segítségével nyomon követhetjük, hogyan fest és időben hogyan alakul vállalkozásunk általános megítélése, így hasznos támogatása lehet a hatékony reputációmenedzsmentnek. A valós idejű ügyfél- és konkurenciafigyeléssel pedig nemcsak pontos piaci helyzetképet kapunk, de a versenytársak aktivitásaira is időben és hatékonyan reagálhatunk. A visszajelzések elemzése számos további területen jelent még segítséget: többek közt az ügyfélelégedetlenségi okok feltárásában és ezáltal az ügyfélmegtartás erősítésében, az értékesítés előmozdításában, a megfelelő fejlesztési irányok felismerésében és az eredményes marketingkampányok kialakításában is. Az adott témakörben legtöbbet cikkező hírportálok és blogok, legforróbb fórumszálak, valamint a véleményvezérek azonosítása pedig a célközönség megnyerésében jelent hatalmas előnyt.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo