Bünteti a Facebook a rossz minőséget

A Facebook régóta küzd a rossz minőségű tartalommal. Azokkal a linkekkel, amik hangzatos címekkel beterelik különböző weboldalakra az embereket, akik aztán csalódnak. Korábban is voltak már ennek megakadályozására szolgáló hírfolyam algoritmus frissítések, most pedig megérkezett a következő, ami az organikus és a hirdetett posztokat is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A frissítés részeként a Facebook linkekhez tartozó weboldalak százezreit nézte végig annak érdekében, hogy beazonosítsa azokat, amiken kevés tényleges reklám van, cserébe pedig zavaró hirdetések tömege. Mesterséges intelligenciával elemezték ezeket a weboldalakat, és azokat is, amiket újként osztanak meg a Facebookon, hogy felismerhetők-e rajtuk rossz minőség jelei - írja Lévai Richárd, a Közösségi kalandozások blog szerzője.

Kép:PParchív

Ha egy újonnan megosztott linket úgy azonosítanak, hogy az rossz minőségű weboldalhoz vezet, akkor az alacsonyabb számban fog megjelenni a hírfolyamban, és lehet, hogy hirdetésben sem lesz használható. Azt remélik, hogy így kevesebb félrevezető, zavaró tartalom kerül a Facebookra.

Ez a frissítés tulajdonképpen két fontos problémát hivatott kezelni. Egyrészt a felhasználó sokszor csalódásba torkolló élményét, másrészt a hamis híreket is.

A Facebook oldalakra értelemszerűen hatással lehet ez a frissítés. Azok, akik minőségi weboldalra viszik az olvasóikat, lehet, hogy növekedést fognak tapasztalni a következő hónapokban, akiknek viszont a weboldala rossz minőségű, csökkenésre számíthatnak.

Mitől rossz minőségű egy weboldal a Facebook szerint?

1. Aránytalanul sok hirdetés a tartalom körül. Ez kifejezetten a hirdetésekre vonatkozik, nem pedig az olyan törvény által kötelező elemekre, mint a cookie beleegyezési layer, vagy a privát tartalom.

2. Szexualitást bemutató vagy sokkoló tartalom.

3. Rosszindulatú vagy megtévesztő hirdetéseket tartalmazó weboldalak.

4. Olyan pop-up hirdetések vagy közbenső hirdetések a weboldalon, amik zavarják a felhasználói élményt.

5. Ha más tartalom van a weboldalon, mint amire számít a felhasználó a kattintás során.

Ez egyrészről egy érthető irány, ugyanakkor a Facebook igyekszik kiterjeszteni hirdetési szabályzatát az egész internetre, és azokat lenyomni a tartalomkészítők torkán.

Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook
Téves az az elképzelés, mely szerint az online közösségi terek csak kapcsolat –és márkaépítésre jók. Már most komoly szerepet kapnak ezek az oldalak az értékesítésben is, és a jövőben ez egyre inkább így lesz. Ezt támasztják alá a már ma is szembetűnő trendek, és az RG Stúdió Kft. friss kutatása is.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo