Bünteti a Facebook a rossz minőséget

A Facebook régóta küzd a rossz minőségű tartalommal. Azokkal a linkekkel, amik hangzatos címekkel beterelik különböző weboldalakra az embereket, akik aztán csalódnak. Korábban is voltak már ennek megakadályozására szolgáló hírfolyam algoritmus frissítések, most pedig megérkezett a következő, ami az organikus és a hirdetett posztokat is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.

A frissítés részeként a Facebook linkekhez tartozó weboldalak százezreit nézte végig annak érdekében, hogy beazonosítsa azokat, amiken kevés tényleges reklám van, cserébe pedig zavaró hirdetések tömege. Mesterséges intelligenciával elemezték ezeket a weboldalakat, és azokat is, amiket újként osztanak meg a Facebookon, hogy felismerhetők-e rajtuk rossz minőség jelei - írja Lévai Richárd, a Közösségi kalandozások blog szerzője.

Kép:PParchív

Ha egy újonnan megosztott linket úgy azonosítanak, hogy az rossz minőségű weboldalhoz vezet, akkor az alacsonyabb számban fog megjelenni a hírfolyamban, és lehet, hogy hirdetésben sem lesz használható. Azt remélik, hogy így kevesebb félrevezető, zavaró tartalom kerül a Facebookra.

Ez a frissítés tulajdonképpen két fontos problémát hivatott kezelni. Egyrészt a felhasználó sokszor csalódásba torkolló élményét, másrészt a hamis híreket is.

A Facebook oldalakra értelemszerűen hatással lehet ez a frissítés. Azok, akik minőségi weboldalra viszik az olvasóikat, lehet, hogy növekedést fognak tapasztalni a következő hónapokban, akiknek viszont a weboldala rossz minőségű, csökkenésre számíthatnak.

Mitől rossz minőségű egy weboldal a Facebook szerint?

1. Aránytalanul sok hirdetés a tartalom körül. Ez kifejezetten a hirdetésekre vonatkozik, nem pedig az olyan törvény által kötelező elemekre, mint a cookie beleegyezési layer, vagy a privát tartalom.

2. Szexualitást bemutató vagy sokkoló tartalom.

3. Rosszindulatú vagy megtévesztő hirdetéseket tartalmazó weboldalak.

4. Olyan pop-up hirdetések vagy közbenső hirdetések a weboldalon, amik zavarják a felhasználói élményt.

5. Ha más tartalom van a weboldalon, mint amire számít a felhasználó a kattintás során.

Ez egyrészről egy érthető irány, ugyanakkor a Facebook igyekszik kiterjeszteni hirdetési szabályzatát az egész internetre, és azokat lenyomni a tartalomkészítők torkán.

Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook
Téves az az elképzelés, mely szerint az online közösségi terek csak kapcsolat –és márkaépítésre jók. Már most komoly szerepet kapnak ezek az oldalak az értékesítésben is, és a jövőben ez egyre inkább így lesz. Ezt támasztják alá a már ma is szembetűnő trendek, és az RG Stúdió Kft. friss kutatása is.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo