Minden vállalkozás életében eljön az a pillanat, amikor fontos üzleti döntéseket kell meghoznia. A K&H félezer hazai cégvezető megkérdezésével történt felmérése szerint ilyen esetben a cégek nagy része a tulajdonostársak (48%) és a családtagok (35%) véleményét kéri ki, de akad olyan is, aki nem kér tanácsot, és inkább egyedül dönt (8%). Egy vállalkozás esetében is érvényes az a mondás, hogy több szem többet lát, ezért mindenképpen érdemes több forrásból tájékozódni az üzleti döntés meghozatala előtt.
A sikeres vállalkozók tízparancsolata
- A megfelelő helyszín kiválasztása: olyan helyen érdemes üzletet nyitni, ami a beszerzés és az értékesítés szempontjából is optimális.
- Vállalkozást vezetni nem lehetetlen egyedül, de nagyon megterhelő feladat. Annak érdekében, hogy ne menjen a munka a magánélet és az egészség rovására, fontos a megfelelő partnerek és szakértő csapat megtalálása, akikben feltétel nélkül megbízhatunk.
- A hosszú távon sikeres működéshez alapkövetelmény, hogy a vevő minőségi terméket és szolgáltatást kapjon, hiszen így tudjuk a vásárlók elkötelezettségét növelni.
- Találjuk meg saját stílusunkat, egyediségünket, amivel könnyen megkülönböztetjük magunkat versenytársainktól.
- Folyamatosan látni, érzékelni kell a világ, a piac változásait, hogy azonnal tudjunk a változásokra reagálni. Legyünk nyitottak, folyamatosan tágítsuk látókörünket.
- Legyünk kitartók, türelmesek. Ahhoz, hogy a megfelelő ügyfélkör kialakuljon, időre van szükség. Ne adjuk fel az első kudarcnál, hiszen a sikereket hosszabb pályán mérik.
- Ismerjük fel a problémát, először magunkban keressük a megoldást, majd hozzunk gyors döntést, mivel a nem döntés a legrosszabb.
- A jó pap is holtig tanul, ez a vállalkozásoknál sincs másképpen, ezért érdemes mindig a fejlődési lehetőségeket keresni.
- A cégvezetéshez az ösztönök mellett szükség van a tudatos tervezésre. Ha van stratégiai elképzelésünk, sokkal könnyebb a feladatokat, a célkitűzéseket abba az irányba terelni.
- A generációváltás előtt álló cégek esetében nagyon fontos az idősebb és a fiatalabb generációk közti nézeteltérések és különbségek elsimítása, valamint a feladatok felosztása. A szakmai feladatokat általában érdemes az idősebbre, a szervezési és kommunikációs feladatokat pedig a fiatalabbra bízni.