Egyre drágább a Facebook

Aki régebb óta hirdet a Facebookon, az a saját bőrén érezheti, hogy drágultak a költségek. Nem elég, hogy többet kell hirdetni, az árak is emelkedtek, nem véletlen, hogy a cégek elbizonytalanodnak a Facebookos jelenlét létjogosultságával kapcsolatban.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt két évben az elérés (1000 ember elérése) közel háromszorosára emelkedett, a CPM (hirdetések megjelenítése 1000 alkalommal) pedig 2,8-szorosára 2016 január és 2017 december között – írja Lévai Richárd közösségi marketing specialista.

Érdekes önmagában az is, hogy miért nőtt jobban az elérés költsége a megjelenés költségénél, hiszen ezek akár párhuzamos tendenciát is mutathatnának.

Kép: RG Stúdió

Az elérés növekedését megmagyarázza az egyre növekvő hirdetői verseny, hiszen egyre többen jönnek rá, hogy hirdetni kell. Ez persze a megjelenés költségét is növeli. Viszont a felhasználói szám nem emelkedik. A fejlett országokban inkább stagnál.

Ugyanakkor a Facebook ügyesen nyitja meg az újabb és újabb hirdetési felületeket. Hiszen néhány éve még csak asztali környezetben, a jobb oldali sávban lehetett hirdetni, ma már 12 különböző felületen jelentethetünk meg hirdetéseket, asztali és mobil felületeket különszámolva pedig közel 20 elhelyezésben gondolkodhatunk. Vagyis a nagy hirdetői igény és a lassan növekvő felhasználói szám ellenére több hirdetési felület van, mint korábban. Ez okozhatta azt, hogy a CPM kicsit kisebb arányban nő, mint az elérés.

A Facebookot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem
Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a versenyelőnyt jelentő webshop funkció is.
Az emelkedő hirdetési költségeknek persze senki nem örül, de nem jelentik feltétlenül azt, hogy a Facebook mint hirdetési felület kevésbé térülne meg. De tény: a korábbi eredmények eléréséhez sokkal kreatívabban és hatékonyabban kell használni a Facebookot általában és a hirdetési megoldásait is.

Ehhez egyfajta szemléletváltásra van szükség a hirdetők körében. Ezt a Facebook folyamatosan próbálja edukációval elérni. Például kutató cégekkel együttműködve folyamatosan próbálják kifejleszteni, és megtanítani azokat a megoldásokat, amik a vásárlási és döntési folyamatokhoz jobban illeszkednek, mint a hagyományos átkattintás alapú megközelítés. Ennek is köszönhetőek az olyan hirdetési megoldások, mint a márkaérték emelkedés alapú optimalizálás, vagy a mobil platformhoz igazított teljes képernyős élményt nyújtó kreatívok.

De nyilván mindenkinek saját magának kell megtalálni azokat a kommunikációs megoldásokat és hirdetési módszereket, amik a saját cége, és célcsoportja esetén a megváltozott környezetben is működnek. Ehhez egyrészt újra kell gondolni a jelenléttel kapcsolatos stratégiát, másrészt el kell mélyedni a hirdetési megoldások részleteiben.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo