Benyó Dániel: E-Mail-Marketing
Egy jó hírlevéllel akár kampányokat, cégeket menthetünk meg. Az e-mail-marketing fontos eszköz lehet, ha tudjuk, hogyan használjuk, és nem csak spamelünk vele. A könyv több mint egy tucat részletes útmutatón és esettanulmányon keresztül igyekszik az olvasóból jó eDM-est képezni. A Kreatív Kontroll csapata gyakorlati tapasztalataikat és tudásukat írják le e könyvben, azonban akik nem hisznek az email-marketingben, azoknak ez az olvasmány sem hozhat megváltást. Akik viszont próbálkoznak ezzel a csatornával és lehetőséget látnak benne, érdemes fellapozniuk a könyvet.
Tóth Mihály: Marketing automatizálás egyszerűen
Akik egy könyv megítélését azzal kezdik, hogy végig lapozzák 10 másodperc alatt az egészet, azokat nem fogja meggyőzni ez a könyv, mert a benne lévő ábrák, képek elég rossz minőségűek. Ez azonban ne riasszon el senkit ettől a viszonylag rövid, de hasznos olvasmánytól. A pixeles képek rontják az összképet, ami azért is kár, mert az estek jelentős részében semmilyen módon nem támogatják, egészítik ki a szöveges tartalmat, így akár nyugodtan ki is maradhattak volna a könyvből. Szóval, ha túllendülünk ezen a részen, számos érdekességgel találkozhatunk. A szerző végigvezet minket az általános marketingen, bemutatja, hogyan működik a vásárlói útvonal, milyen csatornákra fókuszáljunk, és elmondja mi is az az ügyfél érték lépcső. Az író célja egy olyan marketing rendszer létrehozása volt, amibe csak beletölti üzemanyagként az érdeklődőket, majd a rendszer automatikusan vásárlókat generál belőlük. Egy ilyen rendszer létrehozásához kíván segítséget nyújtani e könyv is. A marketing automatizálásnak több szintje van, ha valaki szakértővé kíván válni a témában, akkor ez az olvasmány nem lesz elég neki, de kiegészítő olvasmánynak neki is ajánlott, kezdőknek pedig kifejezetten jó lehet első lépésnek.
Ezt a könyvet könnyű bemutatni. 23 nagyszerűen kialakított üzlethelyiséget, éttermet mutat be gyönyörű fényképeken keresztül, minimális, de hasznos szöveges magyarázattal. A cél egyértelmű: inspirációt adni. 23 üzletet a mindennapokból: zsongó ételudvartól az exkluzív óraszalonig, a sarki hentes tiszta boltjától a parázsló szoláriumig. A könyv olyan üzleteket választott ki, amelyek jól példázzák, miként járhat kéz a kézben praktika és jó küllem. Aki most készül boltot, lángosozót, szalont nyitni, vagy akár a magánlákását kívánja merészen átalakítani, azoknak ihletet jelenthet ez a 140 oldal.
Pálfi Éva: Vállalkozásból világmárka
Ki dönti el, hogy vállalkozásodból lesz-e világmárka? – kérdezi a szerző rögtön a legelején. Pálfi Éva brandtsylist és iparművész bemutatja, mekkora szerepe van a designnak abban, hogy márkánknak ne kelljen kuncsorognia az érdeklődők után, hanem egy erős, megbízható brandként magától vonzza a vásárlókat. Ahhoz, hogy mi is ilyen erőre tegyünk szert, nem árt megismerkedni a színpszichológiával, a design gondolkodással, meg kell tanulnunk márkasztorit írni. Többek között ezekkel is megismerkedhetünk, ráadásul interaktív módon: olvasás közben a szerző többször is megkér minket egy-egy feladat megoldására, saját márkasztorink leírására és még sok más izgalmas feladatra. Így jobban megragadnak a fejezetben tanultak.
Szőke András, Domán Zsolt: Online kampányok csúcsra járatva
Ezen könyv szerzői a nulláról közel 50 milliós bevételre kampányolták magukat. Az Online kampányok csúcsra járatva című könyv jó kezdet azoknak, akik most vágnak bele az üzletbe, vagy már belevágtak, de a bevételeik nem az elképzeltek szerint alakulnak. A könyv közérthetően, esettanulmányok bemutatásával vezeti végig az olvasót a megfelelő kommunikáció és ajánlatok előkészítésén. Ebben a könyvben megmutatják azt is, hogyan adjuk el a legdrágább termékeket is a legmagasabb vásárlási konverzióval követőinknek. A könyvben a szerzők saját stratégiáját sablonizálták, saját példákkal. Közérthető stílusban elmagyarázzák, mikor milyen emailt, cikket kell kiküldeni a listára, mikor kell posztolni a Facebookra, ha fel akarjuk tüzelni a követőinket. Ha olyan vállalkozók vagyunk, akik komoly munkát tettek már az üzletbe, email listát építettek, vevőbázist, követőket gyűjtöttek maguk köré, akkor ez a könyv segíthet abban, hogy végre élvezhessük is erőfeszítéseink gyümölcsét.