Mi köze van a papírtáskának a linképítéshez?

Ahogy a 2000-es években ufóként néztek az online márkát építő cégekre, ma már majdnem ott tartunk, hogy az offline marketingre tekintenek ferde szemmel, ugyanis majdhogy feleslegesnek tartják. Szakértőnk szerint azonban nem szabad alábecsülnünk az offline hasznosságát.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Online már szinte mindenki jelen van, a sarki kisbolttól a világmárkáig. Másodpercek alatt több millió elérhető ember, percek alatt létrehozható hirdetések, 1-2 óra alatt összerakható weboldalak, napok-hetek alatt a csúcsra jutó cégek köszönhetően az online reklámoknak, a linképítésnek és egyéb márkaismertséget növelő technikáknak.

Nagyszerű lehetőségek ezek, de pont emiatt egyre nehezebb maradandót alkotni és kitűnni a tömegből, főleg egy frissen induló vállalkozásnak. Mit tehet Ön ebben az esetben? Húzzon egy merészet és nyisson az OFFLINE felé.

A hamvaiból feltámadó offline marketing

Amennyiben Ön már a századfordulón is rendelkezett internetkapcsolattal biztos emlékszik rá, amikor elkészítette az első e-mail fiókját és alig várta, hogy kapjon egy levelet, majd pár nap elteltével még egyet.

Kép: Pixabay

Nehezen gyűltek a virtuális üzenetek. Akkoriban a postaládák pedig zsúfolásig voltak a levélszeméttel, naponta akár több 10 szórólap és egyéb, a kuka mélyén landoló marketing anyagot szállított a postás. Mára ez teljesen megváltozott. Spam levelek tömkelegét kapja e-mail fiókjába, míg a postaláda kong az ürességtől, már szinte várja, hogy egy díszes szórólap, kreatív üdvözlőlap érkezzen.

Leesett már? Rájött hogyan tudja előnyére fordítani a marketing és a márkaépítés kifordult világát? Biztos kezdi kapizsgálni, de segítünk. Nézzünk három nem túl költséges, ám hatékony eszközt, amellyel visszanyúlhat a gyökerekhez és előhívja célközönségéből a mindig ajándékra vágyó gyermeket.

Nálunk a legnépszerűbb a Facebook
Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14%-os növekedése és a hazai online szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a közép-kelet-európai országok reklámpiaci rangsorában. A CANnual Report 2017. kiadványból kiderül továbbá, hogy a legfejlettebb országok piacaihoz hasonlóan, Magyarországon is tovább nő a közösségi média, valamint a nem hagyományos reklámmegoldások, köztük a tartalommarketing jelentősége.
Direkt marketing levél

Egy jól észrevehető ám nem túl harsány boríték, benne egy igényesen megszerkesztett levél és a hozzá tökéletesen passzoló arculati elemek garantáltan beégetik a cég nevét a leendő vásárló retinájába. Itt a megnyitási arány szinte 100%, míg a hasonló célú e-maileket átlagban 20,81% arányban nyitják meg – derül ki a MailChimp 2018. márciusi jelentéséből. Tehát egy kis kreativitással akár ötször jobb eredményt is elérhet.

Papírtáska

Utazzon akár buszon, vonaton, autóban vagy akár gyalog mi az ami mindig szembe jön Önnel? Igen a papírtáska. Praktikus, olcsó és sok esetben már a környezetet is védi. 1852-es feltalálása óta fokozatosan lett része mindennapjainknak. Ennek a jelentőségét nem csak a vásárlók, de a vállalkozások tulajdonosai is felfedezték, akik termékeiket hirdették a papír alapú csomagolóanyagokon.

Egy egyszerű és könnyen megjegyezhető logó, 2-3 szavas szlogen, mellé egy elérhetőség és máris saját életre kelt az adott márka. Egy minőségi anyagokból gyártott papírtáska a vásárlás után is felhasználható kirándulások, ebédszállítás vagy költözések alkalmával, így akár több száz ember is rátalálhat Önre mindössze 50-100 Ft ráfordítással.

Kell ennél költséghatékonyabb reklám? Persze ehhez fontos, hogy igazán strapabíró termékkel dolgozzon, ennek megtalálása komoly utánajárást igényel.

Márkahűség: a személyre szabott programoké a jövő
Egyre nagyobb kihívást jelent a vásárlói lojalitás erősítése, a jövőt az adatalapú, személyre szabott hűségprogramok jelentik – mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás.
Közönségtalálkozók és az ott kiosztott reklámanyagok

A mai internetfüggő világban az emberek egyre elszigeteltebben élnek egymástól. Önnek nem kell ezen változtatnia, csak próbálja meg őket kimozdítani egy kicsit a négy fal közül. A találkozót szervezze egy adott téma köré, vagy kösse a nyújtott szolgáltatáshoz.

Amennyiben kutya webshopot üzemeltet szervezzen kutyás találkozót, filmkritikus portál üzemeltetőjeként hívja össze követőit közös filmnézésre, de akkor sem kell csüggednie, ha orosz szótárakat árul, ugyanis rendezhet orosz szavaló vagy betűző versenyt. Minden csak a fantáziáján múlik.

Miután megtette az első lépést, tehát közelebb engedte követőit, ügyfeleit a márkájához, köszönje meg nekik a részvételt, jutalmazza meg őket egy-egy ajándékkal. Milyen ajándékokról lehet szó? Természetesen olyanokról, amelynek a vendégei örülnek és az Ön számára is előnyös a kiosztásuk.

Lehet ez egy kreatív póló egy szép idézettel, buborékfújó a gyermekeknek, névre szóló biléta kutyáknak, kupon egy igényes plasztikkártyán kivitelezve, vagy egy praktikus nyakpánt. Amennyiben ezek tényleg hasznos dolgok, mindennapi használatban lesznek és mivel Ön előtte ellátta cége egyedi logójával és szlogenjével, része lesz ügyfelei mindennapjának.

Ezzel közelebb került ahhoz, hogy a hétköznapi vásárlói márkahű követőkké váljanak, akik később ismerőseikkel is megosztják az Ön minőségi szolgáltatásait.

Szerző:

Evenich András

kulcsszo.hu

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo