Rengeteg lehetőség áll az emberek és a cégek előtt termékeik és szolgáltatásaik reklámozására. Van egy nagyon fontos tényező, amit nagyon sok cég figyelmen kívül hagy: ez pedig az, hogy ha egy marketinganyaguknál az első 2 másodperc alatt nem tudjuk felkelteni az olvasó érdeklődését, akkor el is veszítettük őt. Az ember vizuális lény, nagyban befolyásolja tevékenységét, amit lát. Ezt a látványt lefordítja érzelmekre, és ez alapján dönti el vásárlási szándékát. A Te cégednek marketinganyagaival eléred azt a célt, amit kommunikálni kívánsz?
Hogyan tervezz egy jó kiadványt?
Kiadványa és nyomtatott anyaga ma már tényleg bárkinek lehet, csak meg kell ezzel bízni egy felkészült grafikai csapatot, majd a kész grafikai tervekkel elmenni egy nyomdába. Viszont a jó kiadvány ennél már bonyolultabb, és éppen ezért ritkább. Most a brosúrán keresztül bemutatom, hogy a szakmában mit tartunk szép és hatékony grafikai tervnek és kiváló kiadványnak, illetve azt hogyan készítjük el.
Első tipp: legyen célja!
Határozd meg, hogy a brosúráddal mit és milyen célcsoportot akarsz elérni, és ez konkrét cél legyen. A legnagyobb hiba egy kiadvány tervezésénél, ha azért csinálod, hogy legyen. Cél nélkül jellegtelen lesz. Cél lehet az, hogy a kiadvánnyal értékesítesz. Esetleg egy konkrét termék előnyeit bemutatod a cégvezetőknek, és kapcsolatfelvételt kívánsz elérni.
Második tipp: tervezz letisztultan!
Ne használj túl sok betűtípust, túl sok színt és minden oldalon más dizájnt – ettől csak egy összefüggéstelen giccs lesz az eredmény. A jó kiadvány stílusa a cég stílusához hasonló, az arculati elemekből építkezik, és a dizájn alátámasztja azt, amiről beszélsz. Játékos betűtípussal nem adhatsz el szívgyógyszereket, játszóházat pedig ne a tradicionális és komoly színekkel mutasd be.
Harmadik tipp: papírból csak kiválót!
Fényes vagy matt, jó tapintású papírra nyomtasd a brosúrát, mert az igényes papír igényes cégre utal. Az sem mellékes, hogy a kiadvány olvasása jó minőségű alapanyaggal jobb élményt is nyújt, így nagyobb a valószínűsége annak, hogy végigolvassák.
A szöveg ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb, mint a dizájn. A képeket nem tudom elolvasni, ugye. A jó brosúraszöveg mentes mindenféle céges sablonszövegtől, és az általános állítások helyett a konkrétumokra céloz. Tehát nem „ügyfeleink igényeinek maximális kielégítését tartjuk szemünk előtt”, hanem „minden határidőt betartunk”, és „a projekthez 3 módosítási kört kérhet”. Használj nagy formátumú képeket.
Ötödik tipp: legyél egyszerű, de egyedi
A kiadványtervezés során bátran használj különleges formátumokat. Játszhatsz azzal, hogy a brosúrát máshogy kell kihajtani, kivehető lapokat raksz be, negatív térben jeleníted meg a szövegedet, és így tovább, a lehetőségek száma végtelen. Viszont törekedj az egyszerűségre. A szövegek ne lebegjenek összevissza az oldalon, az olvasás sorrendje legyen egyértelmű. Minden olyan kreatív megoldást kerülj el, ami látványos, de zavaró.
Plusz egy: gondolkodj egységekben
A céges brosúrádat és kiadványodat értelemszerűen a céges arculatodnak megfelelő stílusban készítsd el, viszont csinálj egyszerre teljes „kiadványcsaládokat”. Nagyot emel az egységességen, ha a brosúrád, szórólapod, hirdetéseid, leveleid, prospektusaid és minden display-anyagod ugyanolyan stílusú, a szlogenek és főcímek visszaköszönnek. Elkészíteni is gyorsabb, ha teljes kiadványcsomagokat rendelsz, nem pedig ma egy brosúrát, jövő héten egy szórólapot.
Szerző:
Kocsis Zoltán
Kreatív Ügynökségi igazgató