Az ingyenes vagy a gyors kiszállítás a fontosabb?

A szállítási költség az interneten mindig fontos szempont a vásárlói döntésnél, de ezzel együtt egyre nagyobb az elvárás az átvételi módok és átfutási idők kapcsán is.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

Egyértelmű kommunikáció

A választható opcióktól függetlenül fontos, hogy a szállítási idők és költségek egyaránt legyenek egyértelműek már az első pillanattól a vásárló számára. Ne érje őket meglepetésként a vásárlási folyamat egy későbbi pontján, hogy mennyi idő alatt, milyen költséggel érkezik meg hozzájuk a csomag, vagy hogy az adott termék az adott szállítási móddal egyáltalán nem elérhető – írta együttműködő partnerünk, a Kosárérték magazin.

A MetaPack tavaly augusztusban végzett felmérésében, amelyben amerikai, francia, olasz, holland, német, spanyol és angol vásárlókat is megkérdeztek, a vásárlók 77%-a mondta azt, hogy már a termékoldalon szeretné látni az elérhető kiszállítási opciókat

Ingyenes legyen vagy gyors?

Egyértelmű túlsúllyal, 88%-ban válaszolták a vásárlók, hogy fontosabb számukra az ingyenesség, mint a gyorsaság a Deloitte tavaly őszi amerikai kutatásában, míg a MetaPack adatai szerint a vevők 59%-a választ a kereskedők közül a díjmentes kiszállítás lehetősége alapján.

Érdekes eredményt mutat a gyorsaság megítélése, ugyanis a megkérdezettek csupán 2%-a számára elvárás az aznapi, 7%-a számára a másnapi kézbesítés, ha “gyors kiszállításról” van szó, míg 45% számára elfogadható a 2 napos, és 35% számára a 3-4 napos átfutási idő.

A webshop mellett jól jön a blog is
Nálunk még alig ismert a tartalommarketing egy, külföldön már sikeres formája, a webshopokhoz kötődő magazin. Németországban van olyan webáruház, ami egyszerre több kiadványt is terjeszt.

Fontos a követhetőség

Függetlenül attól, hogy a szállítás díjmentes-e vagy sem, illetve hogy 1-2 napon, vagy esetleg egy héten belüli szállítást vállal az áruház, a vásárlók számára fontos, hogy bármikor megnézhessék, hol tart a csomagjuk a logisztikai folyamatban. A vásárlók 90%-a rendszeresen használja a csomagkövetési lehetőségeket a MetaPack kutatás eredményei szerint, ami egyértelműen jelzi az igényt az átláthatóságra és kiszámíthatóságra.

A kézbesítő is része az értékesítési folyamatnak

A kiszállításban együttműködő partnerek kiválasztása rendkívül kényes kérdés, hiszen a vásárlók a kézbesítést végző személyt is a megrendeléssel, és így a kereskedővel azonosítják, az élmény egyértelműen kihat a webshop megítélésére.

Hiába védekezik az ügyfélszolgálat panasz esetén azzal, hogy a futár nem az ő alkalmazottja, ha a vásárló elégedetlen a kiszállítással, legközelebb máshonnan fog rendelni.

A megkérdezettek 59%-a szívesebben és gyakrabban, visszatérően vásárol azoktól a kereskedőktől, akik gyors és problémamentes, követhető módon szállították ki a korábbi rendeléseiket. Akik ezen a ponton elbuknak, a hírnevüket is veszélyeztetik. Az elégedetlen vásárlók közel fele (48%) adott már hangot nemtetszésének a közösségi média valamely platformján a 18-26 éves korosztályból.

Érdemes azonnal szállítani?

A fentiek alapján úgy tűnik, hogy
az azonnali kiszállításra kisebb az igény, mint az ingyenes kézbesítésre, és belátható, hogy az esetek nagy részében nem indokolt a kereskedőnek felvállalni az expressz kiszállítással járó plusz logisztikai és egyéb fejlesztéseket.
Néhány esetben azonban kifejezett versenyelőnyhöz juthat az, aki mégis ebbe az irányba indul. Azon termékek esetén, amelyeknél a vásárló nem csak szeretné minél előbb megkapni a megvásárolt árut, hanem valóban szüksége is van rá, sokszor hajlandó átértékelni a szállítási idő és -költség viszonyát és kifizetni a plusz díjat a felmerült probláma megoldása érdekében.

Ilyen lehet például az irodában váratlanul kifogyott nyomtatópapír vagy -tinta, ami a napi működéshez elengedhetetlen, egy villany- vagy gázszereléshez szükséges alkatrész, amely miatt az építési munkálatok csúszhatnak. Ha ilyen termékkörrel kapcsolatban egy kereskedő úgy kínál azonnali kiszállítást, hogy a piac többi szereplője ezt nem teszi, jelentős versenyelőnyre tehet szert.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo