Ha te nem pozicionálsz, a versenytársaid teszik

Ahhoz, hogy sikeresen érvényesülhessünk a piacunkon, fontos pozicionálnunk a termékünket szolgáltatásunkat, tudnunk azt, kinek és miért akarjuk eladni. Mert ha nem tesszük meg, a konkurencia teszi meg helyettünk – figyelmeztet szakértőnk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy céget általában három módon lehet pozícionálni:

  • A véletlen dönt el mindent: ebben az esetben olyan tulajdonságát emelhetik ki az emberek egy cégnek, ami számára nem feltétlenül jelent versenyelőnyt.
  • A konkurense pozícionálja a céget: „mi nem 4, hanem csak 1 nap alatt szállítjuk ki fontos csomagját.” Értelemszerűen ebben az esetben mi szenvedünk el versenyhátrányt.
  • Kezedbe veszed az irányítást, és Te pozícionálod a cégedet.
Ez utóbbival egy cég elérheti, hogy a célcsoportja egy csak rá jellemző előnye alapján azonosítsa. Nem nehéz felismerni, hogy ez utóbbit érdemes követnünk, mert az első két esetben nem nyerhetünk azon, ha mások pozícionálnak minket.

Célozzunk pontosan - Kép: Pixabay

Melyek a pozicionálás folyamatai?

Először is határozzuk meg a célpiacunkat! Keressük meg azt a csoportot, amelynek a legtöbb haszna lesz abból, ha tőlünk vásárol. Ez általában egy jól körülhatárolható társadalmi réteg.

  • “XY fűnyíró családi házban lakó férfiaknak…”
  • “divattanácsadás cégvezetőknek…”
  • vagy, mint a saját esetünkben: „kreatív grafikai szolgáltatás kis- és középvállalatoknak, akik keresik a szakértői profizmust, időgaranciával!”
Szerzőnkről:
Kocsis Zoltan több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.
Ezután keresünk egy olyan előnyt, amit mi birtoklunk:
  • a mi fűnyírónk a leghalkabb a piacon,”
  • “mi magabiztosabbá teszünk, hogy sikeresebb legyél minden tárgyaláson…”
Végül egy mondatba teszik a legfőbb előnyüket és a célcsoportjukat:

egy fűnyíró azoknak a családi házban lakó férfiaknak, akik a reggeli fűnyírás közben nem akarják felébreszteni a gyerekeket,”

divattanácsadás azoknak a cégvezetőknek, akik magabiztosságukkal hengerelnék le partnereiket!”

Előfordul azonban, hogy a termékünk, vagy szolgáltatásunk nem különbözik érdemben, tehát nem is jobb, de nem is rosszabb, mint a konkurensek hasonló termékei. Ebben az esetben tehetünk mellé valamilyen plusz szolgáltatást:

  • “a fűnyírónk mellé ingyenes kertrendezési tanácsadást adunk,”
  • “gyere el cégvezetői divattanácsadásunkra, és a zakód zsebébe csúsztatjuk a - 99 leghatásosabb kommunikációs tárgyalási technika - című kiadványunkat.”
Ügyes megoldások, hogy az érdeklődőkből vevő legyen
Számos cég elengedi az érdeklődőket, akik csak nézelődni tévednek az online felületre, vagy a boltba. Pedig ezek az ügyfelek már eljutottak hozzá és vásárolnának is. Szakértőnk ad néhány tippet, hogyan faraghatunk vásárlót az érdeklődőből.
A világ legnagyobb cégei is végigmentek ezen az úton. Így lett…
  • A Volvo – a biztonságot keresők autója,
  • Vagy a Dove – a száraz bőrű nők testápolója.
Ők sem csináltak mást, mint megismerték a célcsoportjukat. Kiderítették, milyen környezetből jöttek, milyen korosztályhoz tartoznak, milyen anyagi helyzetben vannak, városban vagy vidéken élnek, mit dolgoznak, milyen iskolát végeztek, mennyi szabadidejük van.

Ha ezen a folyamaton végigmentünk és meghatároztuk a pozíciónkat, nagy segítségünkre lehet egy profi arculat, szórólap, kiadvány. A pozícionáló mondatot minden felületünkön közzé kell tenni: márpedig arra ügyelnünk kell, hogy egy gagyi arculattól a cégünk is annak látszik!

A jövő héten folytatjuk a vevőszerző hadjáratunkat!

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo