Ügyes megoldások, hogy az érdeklődőkből vevő legyen

2018. július 12. csütörtök - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

Számos cég elengedi az érdeklődőket, akik csak nézelődni tévednek az online felületre, vagy a boltba. Pedig ezek az ügyfelek már eljutottak hozzá és vásárolnának is. Szakértőnk ad néhány tippet, hogyan faraghatunk vásárlót az érdeklődőből.

Ha száz érdeklődőből jó esetben csak húsz lesz vevő, azért ne mondjuk a „megmaradt” 80-ra, hogy „Na és?!” Ez a nyolcvan ember ugyanis valahogy eljutott hozzánk. Ezt a nyolcvan embert érdekli a kínálatunk, szolgáltatásunk. Ennek a nyolcvan embernek a fejében ott van a gondolat, hogy szívesen vásárolna tőlünk. De ez a nyolcvan ember valami miatt mégsem nyitja ki a tárcáját.

Vajon mi lehet ennek az oka?

Azt hiszem, nem túlzok, ha azt mondom, hogy ez a válasz bizony milliókat ér. A megoldáshoz viszont szükségünk lesz néhány kreatív ötletre, pár forradalmi grafikai megoldásra, és néhány ügyes nyomdai technikára.

vásárló

Kép: Fotolia

Adj választ a felmerülő igényre!

Egyre több cég teszi félre a sablonos, „Miben segíthetek?” megszólításokat, az üdvözöljük a weblapunkon köszöntéseket. Erre a legtöbbször úgyis ez a válasz érkezik: „Csak nézelődöm.”

Ha virágboltod van inkább ezt kérdezd: „Kinek szeretne virágot?”, ha konyhabútort árulsz, akkor a „Mekkora a konyha alapterülete, ahová bútort keres?”, a te nyerő kérdésed, ha pedig a panziódba szeretnél vendégeket csábítani, mesélja kényelmi szolgáltatásokról. Ezután avasd be az érdeklődőt a termékeid vagy szolgáltatásaid előnyeiről és segíts neki a választásban.

Ha még ezután sem vásárol az ügyfél, akkor se engedjük el üres kézzel. Az ügyes cégek kreatív fiókjából előkerül ilyenkor például egy katalógus (weblapon egy ingyenes hírlevél-sorozat), és az értékesítő az ingyenes ajándékért cserébe udvariasan elkéri az érdeklődő elérhetőségeit, mondván szeretné majd tájékoztatni az újdonságokról, sőt, még szakmai tanácsokat is adna a választáshoz. És így lesz az érdeklődőből vevő, a vevőből pedig visszatérő vevő.

Szerzőnkről:
KocsiszoltankisKocsis Zoltan több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.

Az a cég, amelyik szeretne célpiaca fejében ragadni, minden hónapban tető alá hoz egy izgalmas ajánlatot.

Küldj egy kupont!

Alakíts ki egy csomagot több termékből (pl.: festék+ecset+fém szobalétra), szolgáltatásból (romantikus egyágyas szoba + gyertyafényes vacsora + feltöltő masszázs)

De remekül mutat bármilyen apró ajándék a kínálat mellett (bútorokhoz mondjuk lakberendezési tanácsadás, vagy 3D-s szobaterv), szolgáltatásokhoz („3 kedvenc filmjét megtalálja a lakosztálya dvd lejátszójánál… sőt kijelentkezéskor haza is viheti őket”)

Ügyelj a reklámanyagodra!

Ma már egy-egy reklámanyag sokszor túl unalmas a célközönségednek. De néhány kreatív nyomdai technika bevetésével egy pillanat alatt kirángathatjuk potenciális vevőinket a közöny markából. Az emberek szeretik az új dolgokat. Ezért a megszokottól eltérő grafikai megoldásokkal „harcba induló” reklámanyagok nem csak kiemelnek a versenytársaid közül, de az érdeklődőid figyelmét is felkeltik.

Egy a sablonokat nélkülöző illusztráció;

  • szokatlan tördelési megoldásokkal operál;
  • letisztult és átlátható megjelenésű és;
  • egyedi betűtípust használ.
Kiadványban legyél maximalista
A kiadványok, prospektusok még ma is a leghatékonyabb marketingeszközök közé tartoznak, de csak akkor tudod eljuttatni a célközönségedhez az üzenetedet, csak akkor lesznek elkészült kiadványaid vevőszerző kiadványok, ha jól kommunikálható és figyelemfelkeltő képek és tipográfiai elemek jelennek meg benne – figyelmeztet szakértőnk, Kocsis Zoltán, aki öt plusz egy tippet ad a vállalkozásoknak, hogy mire ügyeljenek nyomtatványaik megálmodásánál.

A megszokott könyvformától eltérő szórólap vagy katalógus, jobb minőségű papírra; dombornyomások használatával készül

Hidd el, ezek a fifikás kis praktikák remekül működnek ipar- és üzletágaktól függetlenül. Olyan potenciális vevőket, ügyfeleket, vendégeket is rávehetnek a vásárlásra, akik egyébként a konkurensnél kötnének ki.

A jövő héten újra jelentkezem…

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Pénzszerzés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor