A jó arculat már fél siker

Milyen ügyes, kreatív grafikai és nyomdai megoldásokkal dobhatod fel a reklámanyagaidat és a marketinged? A Piac & Profit szakértőjének tippjeivel jobban beleláthatsz vevőid, ügyfeleid, vendégeid gondolataiba és garantáltan több érdeklődőt szerezz cégednek…

Milyen reklámanyagokra reagál a legjobban a célcsoportom? Milyen grafikai, nyomdai megoldások vonzzák őket cégemhez? Mitől lesz egy ajánlat, szórólap, katalógus több, mint egy egyszerű termékbemutató, és mitől lesz potenciális vevőm, ügyfelem, vendégem számára ellenállhatatlan? Hogyan lehet a weboldalam a legtöbb érdeklődőt szerző értékesítőm?

Ezek a kérdések, amelyekre gyakorlati megoldásokat keresnek a kkv-k, amikor grafikai anyagokat terveznek, vagy terveztetnek. Hidd el, a vevőszerzésben is azok jönnek ki győztesen, akiknek ott lapul a fiókjában egy 5-6 oldalas kis arculati dosszié, tele jobbnál jobb ötlettel. Ezt a dossziét úgy hívják, hogy arculati kézikönyv és mellette van egy előre meghatározott, előkészített éves marketingterv.

Tudd, hogy kinek, és hogy mit akarsz mondani - Kép: Pixabay

Mire jó?

  • Megszűnnek a felesleges marketing kiadások;
  • Láthatóvá válik, mennyit költ egy cég egy évben a vevők megszerzésére és az mekkora bevételt hoz;
  • A vevők folyamatosan hallanak a cégről;
  • A régi vevők folyamatosan visszajárjanak;
  • Egy átgondolt vevőszerző tervvel a versenytársakat faképnél lehet hagyni;
Szerzőnkről:
Kocsis Zoltan több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.
Hogyan épül fel egy működő, hatékony vevőszerző gépezet?

Első lépés: a célcsoport ismerete

  • Ha egy cég nem tudja pontosan, hogy a vevői miért döntöttek mellette, akkor az új vevők megnyeréséhez, a régiek visszacsábításához kénytelen lesz mélyen a zsebébe nyúlni.
  • Ha például rengeteg vállalkozónak túl sok munkaidejébe kerül, hogy naponta a könyvelőhöz futkosson, akkor annak a könyvelőnek, amelyik házhoz megy, nyert ügye van.
  • Ha délután már nem kapni friss kenyeret, pedig lenne rá igény, akkor a délután is forró kemencével üzemelő látványpékség mindenkit magához tud csábítani.
Amennyiben egy cég ismeri, hogy potenciális vevőinek mi a legnagyobb problémája, akkor már csak két dolgot kell tennie:
  • a problémákra megoldást kell kínálnia;
  • és el kell kezdenie hirdetni ezt a megoldást.
Második lépés: az előnyök bemutatása

Megkülönböztető tulajdonságok lehetnek például ezek:

  • Mi ismerjük a kis utcákat is – A leggyorsabb futárszolgálat Budapesten
  • Személyre szóló üdvözlőkártyák a virág mellé – Virágbolt
  • A rövid hajú nők fodrásza – Miért vágnánk másba, ha ebben vagyunk a legjobbak?
Ezek a vállalkozások megvizsgálták, miben különböznek a versenytársaiktól, miben ők a legjobbak, majd elkezdték hirdetni.
Ha te nem pozicionálsz, a versenytársaid teszik
Ahhoz, hogy sikeresen érvényesülhessünk a piacunkon, fontos pozicionálnunk a termékünket szolgáltatásunkat, tudnunk azt, kinek és miért akarjuk eladni. Mert ha nem tesszük meg, a konkurencia teszi meg helyettünk – figyelmeztet szakértőnk.
Ahogyan az Idea Fontana is: „Érdeklődőket generáló, kreatív, grafikai anyagokat állít elő ügyfeleinek, egyedülállóan határidő garanciával.” ­

Harmadik lépés: a reklámeszközök kiválasztása

Még a Coca-Cola, a Nike, a Google is először megkeresi azokat a kommunikációs csatornákat, amiken eléri a célpiacát, és csak utána kezd el hirdetni. Megnézik, mely eszközökkel tudnak az új vevőkhöz, melyekkel a meglévő vevőikhez szólni.

Milyen eszközök szólhatnak az új vevőkhöz? (Kreatív grafikai teendő)

  • honlap, ami felhívja a célcsoportod figyelmét egy őt érintő problémára, majd arra megnyugtató választ ad;
  • szórólap, amin határidős ajánlatot hirdetsz;
  • prospektus – ami nem csak a termékeidről, szolgáltatásaidról és rólad szól, hanem arról is, hogy mit nyer veled a vevő;
  • névjegykártya – ez is lehet egy reklámeszköz egy olyan, rövid marketingüzenettel, amiben benne van az előnyöd (pl.: Idea Fontana – a „reklámgrafikai szakértő”);
  • hirdetés – ami nem a szolgáltatásod és termékeid felsorolása, hanem egy, a célcsoportodat érintő problémáról és annak megoldásáról szól;
  • kültéri megjelenés – ne logóval és felsorolással, hanem a marketing üzeneteddel. „Saját honlap 5 perc alatt”;
  • kuponok – ami behúz az első vásárlásra – egy ingyen koktél a vacsora mellé;
  • kiállítás – ami akkor hatékony, ha a fő célod, hogy adatbázist gyűjts;
  • DM levél – itt hosszabban elmesélheted, hogy mit nyer a potenciális vevőd a termékeiddel.
Ügyes megoldások, hogy az érdeklődőkből vevő legyen
Számos cég elengedi az érdeklődőket, akik csak nézelődni tévednek az online felületre, vagy a boltba. Pedig ezek az ügyfelek már eljutottak hozzá és vásárolnának is. Szakértőnk ad néhány tippet, hogyan faraghatunk vásárlót az érdeklődőből.
Milyen reklámeszközökkel lehet rávenni újra a régi vevőket a vásárlásra?
  • internetes hírlevél sorozat – ami nem csak az ajánlatokról szól, hanem rövid cikkekkel szakértővé tesz, azaz bizalmat szül;
  • DM levél régi vevőknek – hosszan leírhatod legújabb akciód minden részletét, kibonthatod az ajánlatodat;
  • sms kampány – ez üzleteknek, boltoknak, hoteleknek lehet jól működő eszköz, hiszen a mobiltelefon mindig kéznél van;
  • vevői kedvezmények, kuponok – amik láthatatlan köldökzsinórként működnek.
Jövő héten újra jelentkezem...

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.
Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete

Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete 

Kinek a pap, kinek a papné, valakinek meg mindkettő.
Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika 

A hintapolitika miatt belassult Orbán-kormány nem nagyon tud gyorsan reagálni a váratlan fejleményekre.
Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban

Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban 

Ez már döfi, a szó átvitt és valódi értelmében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo