Márkahűség: a személyre szabott programoké a jövő

Egyre nagyobb kihívást jelent a vásárlói lojalitás erősítése, a jövőt az adatalapú, személyre szabott hűségprogramok jelentik – mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kiskereskedők és szolgáltatók kétharmada tisztában van vele, hogy a visszatérő ügyfelek révén magasabb árbevételt realizálhat, ezzel együtt mindössze 5 százalékuk állítja, hogy fogyasztói lojálisak hozzá - derül ki az EY felméréséből. A kutatás keretében az EY 130 kiskereskedelmi felsővezetővel készített telefonos interjút Észak-Amerikában (50), Nyugat Európában (50), valamint az ázsiai csendes-óceáni térségben (30) 2017-ben.

Hűségesek a fogyasztók a társadalmilag elkötelezett márkákhoz
Egy közvélemény-kutatás szerint a vásárlóknál növeli a márkahűséget az, ha a cégek felvállalnak egy határozott nézetet egy-egy társadalmi kérdésben. A vállalatok politizálása tehát jó befektetés.
A válaszadók túlnyomó többsége elégedetlen az elkötelezettség növelésére alkalmazott programok hatékonyságával, 80 százalékuk ráadásul úgy gondolja, hogy egy elavult megoldás akár az üzlet nyereségességét is ronthatja.

„A vásárlókat teljesen más attitűd jellemzi, mint néhány évvel ezelőtt. Az emberek többsége személyre szabott ajánlatokat és élményeket keres. A lojalitás megszerzéséhez már nem elegendő, ha például minden tizedik terméket ajándékba kapják” – emelte ki Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.

A döntéshozók háromnegyede ezért kiemelt feladatának tartja az adatelemzés lojalitásösztönzési célú fejlesztését. A megkérdezett cégvezetők több mint harmada már gyűjti az ehhez szükséges, valós idejű adatokat, 30 százalékuk pedig arra is képes, hogy ezeket felhasználva egyedi ajánlatokat dolgozzon ki vásárlói számára.

„Az elégedettség növeléséhez átfogó és pontos képet kell rajzolni a fogyasztóról, ami az adatok elemzésével lehetséges. A szigorú európai adatvédelmi irányelvek miatt is különösen fontos, hogy egy kereskedő hogyan gyűjti, tárolja és használja a vevők adatait. A lojalitásprogramok megtervezésében, az igények megismerésében, illetve a megfelelő célcsoportok azonosításában is érdemes külső szakértő segítségét igénybe venni, hogy a cégek valóban tudjanak hűséget növelni” – tette hozzá az EY vezetője.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo