Most már a marketingeseket is minősítik

Júniusban hivatalosan is elindult a Magyar Marketing Szövetség Marketing.hu elnevezésű minősítő platformja. Magyarországon eddig nem volt olyan platform, ahol regisztrált és minősített szereplők volnának megtalálhatóak. Az egyszerű regisztráción túl minősítési lehetőséget is kínál a rendszer: a részvétel önkéntes, ám ajánlott, hiszen egyfajta tanúsítványként is szolgál.

A marketing, mint a vállalkozások, szervezetek versenyképességét alapvetően meghatározó tevékenység, számos területet ölel fel, a digitalizációnak köszönhetően pedig új módszerek, tevékenységek, szakterületek és új pozíciók születtek. Az elmúlt évtizedekben örvendetes módon egyre bővült a marketing szakmai közössége, megerősödtek a képzőhelyek, a társadalom, a gazdaság egyre több terepén alkalmaznak marketingeseket, specialistákat, végeznek marketingmunkát.

A marketingszakma egyre jelentősebb szerepe növekvő veszélyeket, etikátlanságra csábító helyzeteket, felkészületlenségből, kóklerségből eredő hibás megoldásokat is magával hozhat, melyek piaci károkat okozhatnak a vállalkozásoknak. Ezek a szakmaiatlanságok ronthatják a marketing egészének megítélését.

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) szakmai minősítő rendszere részben ezeknek az anomáliáknak a megszüntetésére, minimalizálására irányul. A Marketing.hu oldal olyan platform, ahol a regisztráció mellett ellenőrzött, minősített szakmai információbázis kialakítása folyik, mely orientálja, segíti a marketingpiac szereplőinek döntéseit, tudatosítja a versenyelőnyöket, csökkenti a kockázatot a megbízók és megbízottak, a munkaadók és munkavállalók oldalán egyaránt.

Kép: Pixabay

„A sokszereplős marketing- és kommunikációs iparágban több önjelölt »szakember«, illetve kókler tevékenykedik, de elsősorban nem ellenük akarunk fellépni. A fő cél inkább az, hogy a jó szakembereket segítsük, a kezdőket pedig helyzetbe hozzuk. Egyben meg kívánjuk mutatni azt is, hogy Magyarországon hány regisztrált és minősített piaci szereplő dolgozik. Már tíz évvel ezelőtt is megfogalmazódott az igény egy ilyen platform létrehozására. Mivel érzékeny témáról van szó, nagyon nem volt mindegy, honnan fogjuk meg a dolgot, hogyan tehetjük objektívvé és transzparenssé. A most debütáló rendszer teljes mértékben megfelel ezeknek a kívánalmaknak. A rendszer a tervek szerint egy hiteles adatbázisként hamarosan a szakma első számú eligazodási pontjaként szolgálhat, és egyben egy olyan lehetőség, ahol üzletileg is érdemes jelen lenni. Ilyet csak egy szakmai érdek-képviseleti szervezet képes létrehozni, amely nem profitorientált” – mondta Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke.

Miért vesz valaki követőket? És tisztességes ez?
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyre intenzívebben foglalkozik a véleményvezérek (ún. influencerek) tevékenységével. Mága Zoltán hegedűművész hirtelen megnövekedett követőtáborának, és az ezzel kapcsolatban folyó GVH-s vizsgálatnak a híre számos kérdést felvet a véleményvezérek közösségi médiában kifejtett magatartásával kapcsolatban. A szabályok közt dr. Kocsis Márton, a CHSH Dezső és Társai Ügyvédi Iroda versenyjogi szakértője segít eligazodni.
A platform nyitva áll nemcsak a marketingszakemberek előtt, hanem mindenki előtt, aki a marketing- és kommunikációs iparágban vagy iparágért tevékenykedik. Így pl. oktatók, grafikusok, fejlesztők, szövegírók, reklámjogászok stb. előtt is. A Marketing.hu rendszerben ezért is hoztak létre szabadszavas keresőt, hogy a megadott tevékenységhez kapcsolódó kulcsszavak alapján is rá lehessen találni a regisztrált és minősített piaci szereplőkre.

Hogyan működik a minősítő rendszer?

A Marketing.hu minősítő rendszer három kategóriában – egyéni szakember; szakértő szervezet (cég) és képzések – gyűjti össze és igény esetén szakmai kritériumok szerinti minősítéssel értékeli a piaci szereplőket.

Az MMSZ az egyéni és a céges adatbázisba kerülésnek két lehetőségét alakította ki: az egyszerű regisztrációt, amely a szakmai alapadatok, információk megadásával történik. Az egyszerű regisztrációt (registered) mindazoknak javasolják, akik meg akarják mutatni a szakmához tartozásukat, akiknek fontos, hogy szaktudásukat, tapasztalatukat egy kiemelt, hiteles platformon mutassák be, és akik szeretnének láthatóvá és elérhetővé válni. Különösen ajánlják fiatal szakembereknek, induló cégeknek, hiszen a platform nyújtotta információkkal nemcsak bekapcsolódhatnak, tapasztalatot szerezhetnek, új kapcsolatokat építhetnek, tájékozódhatnak a piacról, hanem növelni is tudják versenyképességüket annak érdekében, hogy majd „minősített szereplővé” váljanak. A regisztrált adatbázisba való bekerülés térítésmentes, csak egy egyszerű regisztrációt igényel, aminek nincs bírálati döntése.

Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?
Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek, és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
A regisztrációt követően lehet folyamodni minősítésért is (amely nem kötelező), melynek két fokozata van: az expert és az excellence szint. A minősítéshez szükséges pontszám elérése esetén a szakértők még részletesebb szakmai profillal jelennek meg, bővebben bemutatva kompetenciáikat, eredményeiket, tapasztalataikat, még több – a tevékenységi területeiket bemutató – kulcsszó megadásával. A Marketing.hu minősítése versenyképességükről, megbízhatóságukról szóló ajánlásként, tanúsítványként definiálható, amely tovább erősítheti piaci pozíciójukat.

A szakemberek és a vállalkozások a rendszerbe való bekerülésüket a Marketing.hu oldalon kialakított regisztrációs és minősítő felületen kezdeményezhetik, űrlapok kitöltésével, minősítés esetén pedig a kért igazoló dokumentumok feltöltésével. Az oldalon rendelkezésre áll egy minősítő kalkulátor, amely segítségével minden érdeklődő ki tudja számolni, hogy milyen szakértői szintet érne el. Ha az érdeklődő a kalkulátor kitöltése után eredményes pontszámot ér el, akkor a rendszer automatikusan felhívja a figyelmét arra, hogy hivatalosan is folyamodjon minősítésért, amely annyit jelent, hogy a minősítő kalkulátorban található szempontokra adott válaszait kell igazoló dokumentumokkal alátámasztania. Az MMSZ bírálóbizottsága kizárólag a benyújtott dokumentumok hitelességét hivatott vizsgálni. A minősítési szempontok kidolgozásában a Magyar Marketing Szövetséget egy ötvenfős szakmai grémium segítette, amely a megbízói, a szolgáltatói, valamint az oktatói oldal képviselőiből állt, hogy az új platform teljes mértékben objektív és transzparens lehessen.

Jelentkezni egész évben folyamatosan lehet, a minősítést követő bírálatra várhatóan az okiratok benyújtását követő két héten belül kerül sor.  A Marketing.hu minősítő rendszer hosszú kifutású projekt, körülbelül három év szükséges ahhoz, hogy beérjen, hiszen időigényes eljutni a szakmában dolgozók minél szélesebb köréhez. „A puding próbája az evés! – szokták mondani. Ez egy új rendszer bevezetése esetén különösen igaz, hiszen a használat során derülnek ki az esetleges további változtatást, korrekciót, fejlesztést igénylő feladatok, de akik az elsők között regisztrálnak és minősíttetik magukat, azok a kezdetektől fogva élvezhetik a platform által biztosított előnyöket” – fűzte hozzá  az MMSZ elnöke.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo