Hogyan lesz a címke a marketing kulcsa?

Gondoltál már valaha úgy a terméked címkéjére, mint egy marketingeszközre? Ha nem, akkor mindenképp kellene. A címkéd lehet az utolsó pont, amely meggyőzi a vásárlókat a terméked minőségéről és hitelességéről. Épp ezért kellő figyelmet kell kapnia a tervezésének és a kivitelezésének - hívták fel a figyelmet a Dekortár kft. szakértői.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vásárlók a legtöbb esetben két dolgot figyelnek: az árat és a minőséget. Ha pedig a polcon lévő termék külseje silány minőséget sugall: elszakadt, meggyűrődött a ragasztásnál vagy a tinta folyt el rajta, akkor szinte esélyed sincs a konkurencia termékeivel szemben. Épp ezért szükséges, hogy körültekintő legyél a termékek csomagolásával és címkéjével kapcsolatban: a legjobb minőségben, a legjobb tervezővel, a legjobb helyen készíttesd őket. A Dekortár szakértőinek segítségével most megmutatjuk, mire figyelj oda a tervezés és a nyomtatás során!

Legyen a címke a marketing stratégia része!

A termék megjelenése, ezáltal pedig a címkéje nagy szerepet játszik a marketingben: személyiséget kap általa a terméked, információkat nyújt a részletekről, fontos tudnivalókra világít rá és segít megkülönböztetni más termékektől.

Mondhatjuk, hogy a címke a marketing folyamat utolsó lépcsőfoka: a vevők csak egy pillantást fognak vetni a polcon álló termékekre. Ez az a másodperc, amikor meg kell őket győznöd: a te terméked a legjobb a piacon. Erre pedig egy egyedi, figyelemfelhívó és ízléses címke képes csak.

Legyen szó bármilyen termékcímkéről - például egy ruhacímke vagy egy boroscímke tervezéséről -, a marketing stratégiádba be kell építened a címke készítésének folyamatát is: te mit szeretnél üzenni és kommunikálni a termékeddel és hogyan tudod mindezt kivitelezni. Ezeknél a szempontoknál elengedhetetlen egy átfogó, előzetes kutatásra és ötletelésre építő folyamat alapján dolgozni. Fontos szem előtt tartanod, hogy a megfelelő design és szöveg képes bizalmat kelteni a vásárlóban. Ezért a címkén lévő információ, stílus és megfogalmazás kritikus szerepet játszik a vásárlási folyamatban: így tudja majd eldönteni a vevő, hogy a te termékedet akarja.

Tudtad, hogy a termékcímke a marketing fontos része? - Kép: Pexels

Tervezz egyedi és feltűnő designt!

A tervezés során rengeteg szempontra oda kell figyelned. Fontos, hogy legyenek saját ötleteid, hiszen te ismered legjobban a saját termékedet, de mindenképp kérj grafikusi segítséget is a megvalósításhoz (és hallgass rá). Készíthetsz egyedi formájú és méretű címkét, de az alapanyagokban is találsz különbségeket. Lényeg, hogy az egyedi címkéd nyomtatása előtt jól fontold meg: mit szeretnél kommunikálni a termékről, hogyan szeretnél kitűnni a versenytársak közül és mivel tudod leginkább meggyőzni a vevőidet. Nézzük, hogy design szempontjából mikre figyelj oda!

Térj el a hagyományos betűtípustól!

Gondold át alaposan, hogy milyen betűtípust választasz. Nagyon fontos szerepet játszik a betűtípus a címke designjában, lényegében egy alapot ad számára. Ne használd az elcsépelt Arialt és társait, légy merész és tűnj ki a tömegből a termékeddel. Adj egy személyiséget neki, legyen megkapó, játssz nyugodtan a betűkkel. De ami a legfontosabb, legyen jól olvasható. A betűmérettel kiemelheted a lényeges információkat és elrejtheted a kevésbé fontosakat. Figyelj, hogy mindig a termék vagy a cég neve kapja a leghangsúlyosabb szerepet: a címkén a legnagyobb betűméret a név legyen.

Kiadványban legyél maximalista
A kiadványok, prospektusok még ma is a leghatékonyabb marketingeszközök közé tartoznak, de csak akkor tudod eljuttatni a célközönségedhez az üzenetedet, csak akkor lesznek elkészült kiadványaid vevőszerző kiadványok, ha jól kommunikálható és figyelemfelkeltő képek és tipográfiai elemek jelennek meg benne – figyelmeztet szakértőnk, Kocsis Zoltán, aki öt plusz egy tippet ad a vállalkozásoknak, hogy mire ügyeljenek nyomtatványaik megálmodásánál.
Nem mindegy melyik színt választod!

Tudtad, hogy vásárlók 62-90 százaléka a színek alapján dönt? Épp ezért fontos, hogy milyen színt választasz a címkéd alapjának, hiszen a szín meghatározhatja a kommunikációdat és a terméked sorsát is. Az ezüst színek például kifinomultságot és eleganciát sugároznak, de egyfajta technológiához kapcsolható érzést is kelthetnek. A barna címke a fenntarthatóságot, míg a kék bizalmat és tekintélyt közvetíthet. (Itt megtudhat többet is a színek lélektani hatásárairól!)

Játssz a fehérrel!

A színek és a szöveg mellett a fehér tér is fontos szerepet játszik egy-egy címkén: az információkat jól láthatóan elszeparálja, így könnyen olvasható és befogadható lesz a szöveg a terméken. A fehér tér mindig nyitottságot és nyugalmat áraszt a termékkel kapcsolatban. Emellett egy minimalista hatást is nyújt.

Illusztrálj, ha szükséges!

Ha a terméked megkívánja a grafikus elemeket a letisztult vizualitás érdekében, akkor mindenképp emelj ki egy a funkcióhoz kapcsolódó elemet. Az absztrakt és minimalista rajzok ma nagyon futnak, legtöbbször jó választás lesz!

Legyen történeted!

Az emberek szeretnek kapcsolódni a termékhez, amit megvesznek. A címkén használd ki az üres tereket: 1-2 mondatos rövid leírást, történetet vigyél bele. Dobd fel a címkét egy rövid sztorival a márkával vagy a termékkel kapcsolatban - például árulj el valamilyen apró titkot, érdekességet a készítés folyamatáról.

Ne spórolj a nyomtatáson: a minőség a legfontosabb!

A címkék - és így a terméked marketingjének - kulcsa a minőségi alapanyag, a vizuális megjelenés és a profi nyomtatás: ha kezedbe veszed érezni fogod a különbséget két termék között. Szinte ma már nincs lehetetlen kérés a nyomtatás terén, ezért amit megálmodsz meg is valósítható. Lehet akár papír- vagy műanyag alapanyag, egyedi formájú vagy szabvány méretű, színes vagy egyszínű - rajtad áll, hogy pontosan mit és hány darabot szeretnél belőle.

Nagyon körültekintően kell kiválasztanod azt, hogy hol csináltatod a címkéket. Ami biztos: megbízható, tartós, jó minőségű és pontos nyomtatásra lesz szükséged. Kérj be több árajánlatot, nézd meg a referenciákat, majd bízd meg a számodra legszimpatikusabb szakértő csapatot.

Szerző:

Dekortár Kft.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo