Hogyan lesz a címke a marketing kulcsa?

Gondoltál már valaha úgy a terméked címkéjére, mint egy marketingeszközre? Ha nem, akkor mindenképp kellene. A címkéd lehet az utolsó pont, amely meggyőzi a vásárlókat a terméked minőségéről és hitelességéről. Épp ezért kellő figyelmet kell kapnia a tervezésének és a kivitelezésének - hívták fel a figyelmet a Dekortár kft. szakértői.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vásárlók a legtöbb esetben két dolgot figyelnek: az árat és a minőséget. Ha pedig a polcon lévő termék külseje silány minőséget sugall: elszakadt, meggyűrődött a ragasztásnál vagy a tinta folyt el rajta, akkor szinte esélyed sincs a konkurencia termékeivel szemben. Épp ezért szükséges, hogy körültekintő legyél a termékek csomagolásával és címkéjével kapcsolatban: a legjobb minőségben, a legjobb tervezővel, a legjobb helyen készíttesd őket. A Dekortár szakértőinek segítségével most megmutatjuk, mire figyelj oda a tervezés és a nyomtatás során!

Legyen a címke a marketing stratégia része!

A termék megjelenése, ezáltal pedig a címkéje nagy szerepet játszik a marketingben: személyiséget kap általa a terméked, információkat nyújt a részletekről, fontos tudnivalókra világít rá és segít megkülönböztetni más termékektől.

Mondhatjuk, hogy a címke a marketing folyamat utolsó lépcsőfoka: a vevők csak egy pillantást fognak vetni a polcon álló termékekre. Ez az a másodperc, amikor meg kell őket győznöd: a te terméked a legjobb a piacon. Erre pedig egy egyedi, figyelemfelhívó és ízléses címke képes csak.

Legyen szó bármilyen termékcímkéről - például egy ruhacímke vagy egy boroscímke tervezéséről -, a marketing stratégiádba be kell építened a címke készítésének folyamatát is: te mit szeretnél üzenni és kommunikálni a termékeddel és hogyan tudod mindezt kivitelezni. Ezeknél a szempontoknál elengedhetetlen egy átfogó, előzetes kutatásra és ötletelésre építő folyamat alapján dolgozni. Fontos szem előtt tartanod, hogy a megfelelő design és szöveg képes bizalmat kelteni a vásárlóban. Ezért a címkén lévő információ, stílus és megfogalmazás kritikus szerepet játszik a vásárlási folyamatban: így tudja majd eldönteni a vevő, hogy a te termékedet akarja.

Tudtad, hogy a termékcímke a marketing fontos része? - Kép: Pexels

Tervezz egyedi és feltűnő designt!

A tervezés során rengeteg szempontra oda kell figyelned. Fontos, hogy legyenek saját ötleteid, hiszen te ismered legjobban a saját termékedet, de mindenképp kérj grafikusi segítséget is a megvalósításhoz (és hallgass rá). Készíthetsz egyedi formájú és méretű címkét, de az alapanyagokban is találsz különbségeket. Lényeg, hogy az egyedi címkéd nyomtatása előtt jól fontold meg: mit szeretnél kommunikálni a termékről, hogyan szeretnél kitűnni a versenytársak közül és mivel tudod leginkább meggyőzni a vevőidet. Nézzük, hogy design szempontjából mikre figyelj oda!

Térj el a hagyományos betűtípustól!

Gondold át alaposan, hogy milyen betűtípust választasz. Nagyon fontos szerepet játszik a betűtípus a címke designjában, lényegében egy alapot ad számára. Ne használd az elcsépelt Arialt és társait, légy merész és tűnj ki a tömegből a termékeddel. Adj egy személyiséget neki, legyen megkapó, játssz nyugodtan a betűkkel. De ami a legfontosabb, legyen jól olvasható. A betűmérettel kiemelheted a lényeges információkat és elrejtheted a kevésbé fontosakat. Figyelj, hogy mindig a termék vagy a cég neve kapja a leghangsúlyosabb szerepet: a címkén a legnagyobb betűméret a név legyen.

Kiadványban legyél maximalista
A kiadványok, prospektusok még ma is a leghatékonyabb marketingeszközök közé tartoznak, de csak akkor tudod eljuttatni a célközönségedhez az üzenetedet, csak akkor lesznek elkészült kiadványaid vevőszerző kiadványok, ha jól kommunikálható és figyelemfelkeltő képek és tipográfiai elemek jelennek meg benne – figyelmeztet szakértőnk, Kocsis Zoltán, aki öt plusz egy tippet ad a vállalkozásoknak, hogy mire ügyeljenek nyomtatványaik megálmodásánál.
Nem mindegy melyik színt választod!

Tudtad, hogy vásárlók 62-90 százaléka a színek alapján dönt? Épp ezért fontos, hogy milyen színt választasz a címkéd alapjának, hiszen a szín meghatározhatja a kommunikációdat és a terméked sorsát is. Az ezüst színek például kifinomultságot és eleganciát sugároznak, de egyfajta technológiához kapcsolható érzést is kelthetnek. A barna címke a fenntarthatóságot, míg a kék bizalmat és tekintélyt közvetíthet. (Itt megtudhat többet is a színek lélektani hatásárairól!)

Játssz a fehérrel!

A színek és a szöveg mellett a fehér tér is fontos szerepet játszik egy-egy címkén: az információkat jól láthatóan elszeparálja, így könnyen olvasható és befogadható lesz a szöveg a terméken. A fehér tér mindig nyitottságot és nyugalmat áraszt a termékkel kapcsolatban. Emellett egy minimalista hatást is nyújt.

Illusztrálj, ha szükséges!

Ha a terméked megkívánja a grafikus elemeket a letisztult vizualitás érdekében, akkor mindenképp emelj ki egy a funkcióhoz kapcsolódó elemet. Az absztrakt és minimalista rajzok ma nagyon futnak, legtöbbször jó választás lesz!

Legyen történeted!

Az emberek szeretnek kapcsolódni a termékhez, amit megvesznek. A címkén használd ki az üres tereket: 1-2 mondatos rövid leírást, történetet vigyél bele. Dobd fel a címkét egy rövid sztorival a márkával vagy a termékkel kapcsolatban - például árulj el valamilyen apró titkot, érdekességet a készítés folyamatáról.

Ne spórolj a nyomtatáson: a minőség a legfontosabb!

A címkék - és így a terméked marketingjének - kulcsa a minőségi alapanyag, a vizuális megjelenés és a profi nyomtatás: ha kezedbe veszed érezni fogod a különbséget két termék között. Szinte ma már nincs lehetetlen kérés a nyomtatás terén, ezért amit megálmodsz meg is valósítható. Lehet akár papír- vagy műanyag alapanyag, egyedi formájú vagy szabvány méretű, színes vagy egyszínű - rajtad áll, hogy pontosan mit és hány darabot szeretnél belőle.

Nagyon körültekintően kell kiválasztanod azt, hogy hol csináltatod a címkéket. Ami biztos: megbízható, tartós, jó minőségű és pontos nyomtatásra lesz szükséged. Kérj be több árajánlatot, nézd meg a referenciákat, majd bízd meg a számodra legszimpatikusabb szakértő csapatot.

Szerző:

Dekortár Kft.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo