Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.Ezúttal Vavrek Balázzsal, a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőjével a „A sikeres hírlevél kulcsa” és az „Értékesítési hírlevél felépítése a nulláról” című kurzusairól beszélgettünk.
Mi motivált arra, hogy a szakterületeden felhalmozott tudásodat megoszd másokkal?
Prózaian egyszerű: szeretnénk mind a szakmát, mind a megrendelői oldalt globálisan is az egyik legmagasabb színvonalra húzni – reálisan nem holnapra, hanem idővel. Szakemberként nemcsak az ügyfeleink, hanem a hazai szakma egészének fejlődése iránt felelősséget érzünk. Ezért fogadunk el minden olyan tréningfelkérést vagy konferenciameghívást, amelyek a tudásmegosztást célozzák, gyakorlatias fókuszúak és megvalósításra ösztönöznek (tehát nem az a cél, hogy a konferenciaügyvezetők látszattevékenységgel oldják a stresszt, hanem tényleg tanulni akarnak).
Az e-mail-marketing még mindig az egyik leghatékonyabb, legnagyobb megtérülést hozó marketingeszköz. Ez azért fontos, mert még mindig ott tart a „szakmai” diskurzus, hogy hiszünk-e a hírlevelezésben („szerintem ez az én piacomon nem működik”, „az emberek nem olvasnak e-maileket”), amikor ez nem hitbéli, hanem empirikusan bizonyítható, esettanulmányokkal és kutatásokkal alátámasztható ténykérdés. Az e-mail-marketinget bármely csatornával behelyettesíthetjük: a marketingben ma már szinte semmi nem hitkérdés, szinte minden lemérhető. Alapvetőnek tartom, hogy ne hiedelmekre, hanem tényekre alapozd a stratégiai döntéseidet és használd az e-mail-marketinget, mert működik. A kurzuson pedig megtanítom, hogyan csináld profin.
Miért a Piac & Profit Online Akadémiáját tartod megfelelőnek erre a célra?
Az előadók kizárólag az előadásukra fókuszálhattak, ami fontos. Rendszeresen szervezünk tréningeket, meetupokat és konferenciákat, így átlátom, hogy a munka egy része technikai, adminisztratív vagy szervezésbeli, koncertes hasonlattal élve színpadépítés. A nézők vagy hallgatók viszont nem a színpadra kíváncsiak, hanem arra, aki föllép. A Piac & Profit Online Akadémiája előadói szempontból kényelmes volt: gördülékenyen ment a felvétel, a vágást megcsinálta a csapat, a technikai háttér adott, így nekem és a többi előadónak több időnk és energiánk jutott az előadások kicsiszolására.
Aki tud tréningeket és továbbképzéseket tartani (mert ez a cég főprofilja vagy egy erős üzletág), az természetesen továbbra is tartson – a cégek pedig járjanak el ezekre, mert aki nem tanul folyamatosan, az pillanatokon belül lemarad (főleg a marketingben). Ám úgy látom, hogy ez a platform teret tud adni olyan szakembereknek is, akiktől érdemes tanulni, de maguk nem szerveztek saját képzéseket (mert nem ez a profiljuk vagy egyszerűen nincs meg a hátterük hozzá).
Kiknek szánod a kurzusodat?
Azoknak a megvalósítói szemléletű kis és középvállalati cégvezetőknek és marketingeseknek, akik nem melegedni vagy „egy tuti tippekért” járnak képzésekre, hanem mert valóban fejlődni szeretnének. A siker ebben a szakmában nincs megígérve, de a tanulás és önfejlesztés segítségével, alázattal és kitartó munkával, a csillagokat is le lehet marketingezni az égről. Tudod, mi választ el a negyedéves céljaidtól, a kívánt nyaralástól vagy épp a 148 lóerős motorról, amiről minden normális családtagod a féltés miatt megpróbál lebeszélni? Sokszor csak egy jól megírt hírlevél.