Jön a fizetős YouTube

Bár a YouTube lehetővé teszi, hogy a felhasználók pénzt keressenek a videójukon futó reklámokkal, ebből aligha lehet meggazdagodni. Most előfizetős csatornákat indítanak, írja a Bitport.

A YouTube bejelentette, hogy a legalább 100 ezer követővel rendelkező felhasználók a jövőben előfizetéses rajongói klubot indíthatnak. Ez a jelenlegi modellen, vagyis a hirdetési bevételek töredékes visszaosztásán túl is bevételi forrásokat teremtene a csatornák tulajdonosainak.

A "channel membership" nevű opció havi 5 dollárjába kerülne a feliratkozóknak, és tulajdonképpen annak a szponzorációs lehetőségnek az általános kiterjesztése lenne, amely már most is működik a feltöltők egy meghatározott csoportjánál. Az előfizetők exkluzív tartalmakat kaphatnak, az 5 dollárból másfelet pedig a YouTube magának tart meg.

A videómegosztó ráveti magát a kapcsolódó termékek árusítására (merchandise) is: ilyesmivel (külső webshopokon) már most is próbálkozik néhány YouTube-csatorna gazdája, a jövőben azonban közvetlenül a platformon keresztül árulhatják majd a portékát. Ehhez 10 ezer követő is elég, első körben pedig egy húszas listáról válogathatják össze, hogy a szolgáltató a Teespring közreműködésével milyen kütyüket logózzon fel nekik, és tegyen elérhetővé az oldalain.

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing
A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.
Lesz helye a mellékesnek

A szponzorációs modell tapasztalatai a YouTube szerint igen pozitívak, a tartalom-előállítók között volt, aki megtöbbszörözte vele az addigi keresetét. A bejegyzés egyébként kiemeli, hogy a YouTube-on a tartalom-előállítók világszerte üzletet építhetnek maguknak, részesülve a platform hirdetési bevételeiből, és gyorsan növekszik az öt vagy hat számjegyű éves bevételt húzó videofeltöltők száma.

A Forbes 2017-es statisztikája szerint a legtöbb bevétellel rendelkező youtuberek tízes listájára csak nyolc számjegyű éves keresettel lehetett felkerülni. A Re:Create adatai szerint 1,8 millió amerikai videós több mint 3,2 milliárd dollárt szedett össze a Google videós szolgáltatásából, vagyis a YouTube fölénye a teljes forgalmat tekintve elég egyértelmű a többi csatornához képest.

Más kérdés, hogy valódi pénzt csak a legszűkebb elit keres a YouTube-on: az Information is Beautiful egyik tavalyi infografikája alapján 2,2 millió videomegtekintés átlagosan 1472 dollárt fialt, a The Trichordist pedig az idén tette közzé, hogy a feltöltők minden stream után 0,074 dollárcentre számíthatnak. Más források más adatokat közölnek, és rengeteg személyes beszámolót lehet olvasni megint más eredményekkel, úgyhogy teljesen biztosnak csak a kiegyenlítetlenségre tekinthetjük.

Egy év eleji, offenburgi egyetemi kutatás szerint a 96,5 százaléka keres kevesebbet a videóival, mint amennyiből átléphetné az Egyesült Államokban meghatározott 12 140 dolláros szegénységi küszöböt, de a csatornák legnagyobb nézettséggel rendelkező, legfelső 3 százaléka is átlagosan 16 800 dollárt hoz évente. A YouTube saját közlése szerint ezer megtekintés után 3 dollár pottyan le a videósoknak; az Amerikai Hanglemezgyártók Szövetsége szerint jó esetben is csak másfél dollárról lehet szó.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.
Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett

Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett 

Mohó volt az állam, ami elég gyakori probléma manapság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo