Ahogy véget ér a nyár, és mindenki kipihenten visszatér a szabadságáról, a legtöbb cégnél újból előveszik az év elején kitűzött célokat és megvizsgálják, mit sikerült abból mostanáig teljesíteni.
Akárhogy is állnak, a vállalkozások szeretnék még sikeresebben zárni az esztendőt, ezért szeptembertől újult erővel egy nagy év végi hajrára készülnek fel, erősen ráállnak a hirdetésekre. Emiatt az utolsó negyedévben erősebb versenyre lehet számítani, hiszen sokan fognak újból hirdetni.
Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese ezzel kapcsolatban elmondta: a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával.
„Tudom, hogy nem volt érettségi tétel az üzleti kommunikáció, de fontos ezen a téren fejlődni. Mind a cégek, mind az ügyfeleik az internetre menekültek a koronavírus-járvány következtében, ami egy sikeres megoldás volt. Ha valaki versenyképes szeretne maradni, akkor kiemelten fontos erre figyelmet fordítania a jövőben is ” – magyarázta.
A rendszeresség a siker kulcsa
A szakértő azt javasolja, hogy ne meggondolatlanul kezdjenek el a cégek dolgozni, azaz ne az összes létező csatornán próbáljanak meg mindent csinálni.
„Az egyáltalán nem baj, ha adott esetben mindenhol jelen vagyunk, de fontos lefektetni a stratégiát, és ennek mentén építeni a kommunikációt az utolsó negyedévben is. Ha 40-45 év körüli édesapák a célközönségünk, akkor nem biztos, hogy a TikTokon kell hirdetni, az vélhetően csak pénzkidobás lenne. Mindennek az alapja a megfelelő stratégia, oda kell csoportosítani az erőforrásokat, ahol a potenciális vásárlók jelen vannak” – értékelt Nagy Lehel.
A Langmár Kommunikáció üzleti kommunikációs szakértője ugyanakkor kiemelte azt is, hogy az alapcsatornákat nem szabad kihagyni. A rendszeres blogolás, hírlevelezés és a közösségi médiában való megjelenések kiemelten fontosak, és itt a rendszerességen van a hangsúly. Ha valaki megnézi egy cég oldalát, és a vállalat hetek óta nem ad hírt magáról, az nem tudatos márkaépítés.
A meglévő ügyfelekkel nélkülözhetetlen fenntartani a kommunikációt, hiszen ők egyszer már bizalmat szavaztak a vállalatnak. Statisztikailag alátámasztott tény, hogy a korábbi ügyfeleket sokkal kevesebb pénzbe kerül újabb vásárlásra ösztönözni, mint új vevőket szerezni.
Egy újabb járványhullám sem csendesítené el a versenyt
Nagy Lehel azt is tanácsolta, hogy érdemes friss szemmel ránézni az utolsó negyedév előtt a weblapra. Át lehet tekinteni a Rólunk menüpontot, hiszen itt kezdődik a bizalomépítés, és egyáltalán nem mindegy, mennyire hatásos szöveget talál ott egy érdeklődő, hogyan szólítjuk meg a célközönséget. Ha nincs figyelemfelkeltés, akkor az eredmények is szerényebbek lesznek.
Mint mondta, a Google Cégem felületét is egyre többen böngészik a keresőkben, éppen ezért egyre inkább felértékelődik a szerepe a hétköznapokban.
„Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Ha az első benyomás a Google Cégem felületén rossz, akkor lehet akár milliárdos árbevételű is egy cég, vásárlók tucatjaitól eshet el. Tapasztalataink szerint sok esetben elhanyagolják az üzleti kommunikációnak ezt a részét, és az online kirakat véletlenül sem tükrözi azt a profizmust, amit egyébként az adott vállalkozás képvisel” – magyarázta.
Nagy Lehel arra is felhívta a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány esetleges negyedik hulláma sem csendesítené el a versenyt, az elmúlt két év tapasztalatai alapján ugyanis a cégvezetők már felkészültebbek egy ilyen forgatókönyv esetén. Az viszont hátrányban lehet, aki kihagyja az online kommunikációt a stratégiájából.