Világvége hangulatban az oltatlanok, legalábbis ez derül ki a vásárlási szokásokból

Újra fellendülőben van a bolti vásárlás egy nemzetközi felmérés szerint. Az online kereskedelem bővülése mellett boltba is többet megyünk a PwC felmérése szerint - közölte a tanácsadó cég.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válaszadók 48 százaléka állította, hogy hetente legalább egyszer üzletbe megy, 72 százalék pedig valószínűleg felkeres egy bevásárlóközpontot fél éven belül. A fogyasztók 41 százaléka élelmiszerre, 33 százaléka divatcikkekre, 30 százaléka egészségre és szépségápolásra tervez többet költeni. A bolti vásárlásban kiegyenlítődött az életkor szerinti megoszlás, az idősebbeknek és a fiataloknak is majdnem a fele vásárolt üzletben az elmúlt fél év során.

Sokkal optimistábbak az oltottak, mint az oltatlanok. (Fotó: Pixabay)

A közlemény szerint eközben az online kereskedelem sem szorul háttérbe, egyre inkább felértékelődnek a mobileszközök a vásárlásban. A válaszadók 41 százaléka vásárol legalább hetente egyszer okostelefonon, miközben tavaly még 30 százalékuk, a 2018-as felmérésben pedig 17 százalékuk válaszolt hasonlóképpen - tették hozzá. A Pwc üdvözölte, hogy a fogyasztás fellendülése a házon kívüli tevékenységek szélesebb körét is érinti. A következő 6 hónapban a megkérdezettek 31 százaléka többet akar költeni utazásra, de szórakozásra, kikapcsolódásra is nagyobb összeget szánnának. A közlemény mindezt a bizakodó hangulattal magyarázza. Az oltással rendelkezők sokkal derűlátóbbak, 66 százalékuk optimista, míg a többieknek csak 43 százaléka.

A felmérés tanulságai közül kiemelték a fenntarthatósági szempontok felértékelődését. A válaszadók 52 százaléka állította, hogy jobban odafigyel a környezetre, mint fél éve, és majdnem ugyanennyien veszik figyelembe, hogy a termékek hol és milyen módon készültek. Az adatok szerint ugyanakkor még mindig az ár a legfontosabb szempont, csaknem 70 százalék a legjutányosabb ajánlatot tartja elsődlegesnek.     A PwC 2021 a felmérés elkészítéséhez majdnem 10 ezer fogyasztót kérdezett meg a világ 26 térségéből. A tanulmány a társaság honlapján olvasható. (MTI)

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo