hirdetés

Soha nem találná ki mennyit költ egy átlagos magyar fiatal egy fesztiválon

A fiatalok több mint fele szülői forrásból jár fesztiválozni évente jellemzően 1-2 alkalommal, melyeken egyenként átlagosan 39.312 forintot költenek el, derült ki a BME Egyetemi Napok szervezőinek megbízásából készült kutatásból. A kérdőívre adott több ezer válasz alapján kijelenthető, hogy a fiatalok inkább bérletet vesznek, a legfontosabb elemeknek pedig a hangulatot és a zenei kínálatot tartják egy fesztiválon.
hirdetés

Ami a fogyasztási szokásokat illeti, az ásványvíz után a többség tömény italokat, majd bort vagy fröccsöt és sört fogyaszt. Utóbbi árát a válaszadók zöme 400-500 forint közé árazná be. Kiderült az is, az italokért a VOLT-on, a Szigeten és a Balaton Soundon kell a legtöbbet fizetni a pultokban.

Csak a buli, pénz nem számít (Fotó: Belvárosi Sörfesztivál)

Mi számít jó fesztiválnak? Melyek Magyarország top előadói és fesztiváljai az egyetemisták szerint? Mennyi kellene legyen egy sör egy fesztiválon? Ezekre és ehhez hasonló kérdésekre kerestük a választ a BME Egyetemi Napok Fesztiválkutatásában, amelynek célközönsége a magyarországi felsőoktatásban résztvevő hallgatók voltak.

Mivel a közel háromezer válszadó nagy része egyetemista, egyáltalán nem meglepő, hogy a forrásaik több mint fele a szülőktől származik, és bár viszonylag nagy volt a szórás, a legtöbben 50 és 100 ezer forint közötti összegből gazdálkodnak havonta úgy, hogy szórakozásra 31 624 forintot költenek átlagban ez idő alatt.

A konkrét fesztiválozási szokásokat tekintve elmondható, hogy a kitöltők évente 1-2 fesztiválra járnak, fele-fele arányban ugyanarra vagy más-más fesztiválra.

A BME Egyetemi Napok szervezőinek megbízásából készült kutatás résztvevői átlagosan 39 312 forintot költenek egy fesztiválon, ami közel nyolcezer forinttal több, mint amit havonta költenek átlagosan szórakozásra. Különösen érdekes ez annak tudatában, hogy a kitöltők közel kétharmada a fesztivált megelőzően otthon vagy a barátoknál fogyaszt alkoholt „alapozásként”, és a válaszadók kevesebb mint fele vásárol alkoholos italokat a fesztivál területén belül is.

Az elfogyasztott alkoholos italok mennyiségét a válaszadók 63,1 százaléka szerint teljes mértékben befolyásolja az, hogy mennyiért tudják megvásárolni a fesztiválon az adott italt. A BME Egyetemi Napok Fesztiválkutatásában arra is kíváncsiak voltak, hogy a válaszadók szerint hány forint kellene legyen a sör ára. Az átlag 636 forint volt, de a legtöbben 400-500 forint közé áraznák be azt.

A legdrágább és legolcsóbb fesztiválok

A kiterjedt kutatásban arra is keresték a választ, hogy melyik fesztiválon mennyibe kerülnek az italok. A Clientfactory 2022. nyarát átölelő, a magyarországi, nagy látogatottságú, zenei fesztiválókat kutató adatsoraiból leszűrhető, hogy a VOLT, a Balaton Sound és a Sziget nagyságrendileg egy árszinten mozog. A vizsgált fesztiválok közül ezen a hármon a legdrágább, 1850 forint 4 cl vodka, de itt kell a legtöbbet fizetni egy energiaitalért is, egész pontosan 1100 forintot.

A Campus és az Efott a jobban megfizethető kategóriába tartozik, a BME Egyetemi Napok pedig a legolcsóbb helyszínnek számít a fesztiválok körében. Utóbbi rendezvényen a folyóbor decije mindössze 300 forint, 4 cl keserű csak 800 forint, egy korsó csapolt sörért pedig 700 forintot kell fizetni, ami egy fesztiválon kifejezetten olcsónak számít 2022-ben.

Krúbi a nagy kedvenc, a BME Egyetemi Napokon voltak már a legtöbben

Jegyvásárlással kapcsolatban a fiatalok zöme biztosra megy, vagyis csak azután váltanak bérletet, napijegyet, miután bejelentették a fellépőket.

Arra a kérdésre, hogy mi a fontos a fesztiválozóknak egy adott zenei rendezvényen, a következő válaszok érkeztek: a hangulat, amelyhez szorosan kapcsolódik, hogy kik lépnek fel rajta. Emellett a biztonság kérdése, úgy személyi mint anyagi szinten fontos tényező számukra, ezt többen kifejtették a nyitott kérdéseknél is, miszerint az a jó fesztivál, ahol egyedül is jól és biztonságban érezhetik magukat.

A BME Egyetemi Napok Fesztiválkutatásában azt is megkérdezték a fiataloktól, hogy hogyan vélekednek a magyarországi fellépőkről. A legtöbb válaszadó kedvence Krúbi volt, majd Dzsúdló, Halott Pénz, Valmar, Carson Coma és Wellhello. Megfigyelhető, hogy a top 6 névből négyen az utóbbi időkben tettek szert hatalmas népszerűségre, míg a másik két zenekar több éve vezeti a magyar top fellépők listáját, ráadásul a BME Egyetemi Napok szervezőinek komoly felkészültségét biztosítja az, hogy a 6 kiemelt fellépő közül négyen részt vesznek ezen a zenei fesztiválon.

A felmérésből kiderült, hogy a legtöbben a Sziget Fesztivált ismerik, majd a BME Egyetemi Napokat, EFOTT-ot, VOLT-ot és Balaton Soundot. A kitöltők közül a legtöbben a BME Egyetemi Napokon vettek részt, ezt követően a Szigeten, az EFOTT-on, a Strand Fesztiválon és a Balaton Soundon.

A BME Egyetemi Napokról a kitöltők 99,2 százaléka hallott már, és 69 százalékuk már részt is vett rajta legalább egyszer. Visszatérő fogyasztói bázis jellemzi, hiszen akik már voltak egyszer a fesztiválon, azok 65,3 százaléka idén is tervezi, hogy ellátogat.

A kitöltők a BME Egyetemi Napok kapcsán pozitívan értékelték az ár-érték arányt, a fellépőket, a könnyű megközelíthetőséget és a legfontosabbnak természetesen azt emelték ki, hogy a barátaik is erre a fesztiválra járnak.

A jubileumi, 15. BME Egyetemi Napokat 2022. szeptember 13 – 15. között rendezik meg. Budapest legnagyobb hallgatói fesztiválján 3 nap alatt 5 színpadon több mint 50 fellépő szórakoztatja majd a közönséget. A fesztivál szülinapi kiadására sikerült elhozni azokat a top előadókat, akik a kutatásban is az első helyeken szerepelnek, így fellép Krúbi, Carson Coma és Valmar is, mellettük pedig a Follow the Flow és Azahriah erősíti a line upot. A teljes programbontás az egyeteminapok.hu oldalon lesz elérhető.

A fesztivál rengeteg újítással készült, idén kedvezményes bérleteket biztosított nem csak a diákoknak, de a pedagógusok és BME dolgozói számára. A környezet megóvása jegyében és a fesztivál terület könnyebb megközelítése érdekében idén roller és kerékpártárolóval is készülnek a rendezvényszervezők.

hirdetés

Véleményvezér

A forintárfolyam gyengesége a magyar benzinmizéria mögött

A forintárfolyam gyengesége a magyar benzinmizéria mögött

Lenne benzin, ha nem lenne ársapka. Viszont még ársapka sem kellene, ha nem zuhant volna hatalmasat a forint árfolyama.
Kövér László magánháborút folytat Hadházy Ákos ellen?

Kövér László magánháborút folytat Hadházy Ákos ellen?

Kövér László házelnökről az a benyomása a külső szemlélőnek, hogy legszívesebben be se engedné a parlamentbe az egyik ellenzéki képviselőt, hiába is választották meg teljesen törvényesen a szavazók.
Már jégpálya is van Felcsúton

Már jégpálya is van Felcsúton

Egyik napról a másikra kinőtt a földből.
Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Jó volt a termés világszerte, a túlkínálat miatt pedig legalább 50 százalékot esett az avokádó globális ára.
Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo