hirdetés

A cashback, az azonnali pénzvisszafizetés a király

Világszerte rendkívül dinamikusan nő a pénzvisszafizetési rendszerek népszerűsége, és bár hazánknak van némi lemaradása Nyugat-Európához képest, végre itthon is elérhetőek a  cashback alapú szolgáltatások, és már nemcsak online, hanem a fizikai áruházban történő vásárlások esetén is. A felhasználók minden vásárlásuk után szemmel látható összeget, akár 40 százalékot kapnak vissza a kereskedőktől, akik a nyers és feldolgozott adatokkal nagyságrendekkel tudják javítani marketingtevékenységük hatékonyságát.

hirdetés

A piaci és fogyasztói adatokra szakosodott Statista friss elemzése szerint 2024-re a cashback kifizetések mennyisége globálisan meghaladhatja a 200 milliárd dollárt, miközben majdnem minden második vásárló arról számolt be, hogy a pénzvisszafizetési rendszerek használata kulcsfontosságú szerepet tölt be a vásárlásai során. Ugyanez a statisztika mutatott rá arra is, hogy a cashbacket kínáló kereskedők bevétele két és félszer olyan gyorsan növekszik, mint azon versenytársaiké, akik nem alkalmazzák ezt a szolgáltatást.

Zádor Balázs, a magyar fejlesztésű fintech startup, a RECASH app egyik alapítója arról beszélt, a multicégek programjai csupán arra jók, hogy a lojalitást fokozzák, de arra, hogy radikálisan növeljék vele a piaci részesedésüket, kevésbé alkalmasak. Ezzel szemben a cashback hatása szinte azonnal érzékelhető: már az első vásárlás után 50-60 százaléknyi felhasználó hű is marad az adott céghez.

Zádor Balázs, a RECASH app egyik alapítója (Fotó: RECASH)Zádor Balázs, a RECASH app egyik alapítója (Fotó: RECASH)

A szakértő rámutatott, Nyugat-Európában a cashback népszerűsége grafikonokon is jól kivehetően növekszik. Az Európai Központi Bank 2020-as kiadványában például írt arról, hogy Írországban, Belgiumban és Finnországban kiemelkedően magas a pénzvisszafizetési rendszereket használók aránya.

Bár ebben a kimutatásban hazánk nem szerepelt, a változás szele már Magyarországot is megérintette. Ugyan néhány éve még tényleg nagyon gyerekcipőben járt ezeknek a szolgáltatásoknak az ismertsége itthon, ma százezres nagyságrendben élnek a felhasználók ezzel a rendkívül egyszerű pénzkereseti lehetőséggel.

hirdetés

Véleményvezér

A forintárfolyam gyengesége a magyar benzinmizéria mögött

A forintárfolyam gyengesége a magyar benzinmizéria mögött

Lenne benzin, ha nem lenne ársapka. Viszont még ársapka sem kellene, ha nem zuhant volna hatalmasat a forint árfolyama.
Kövér László magánháborút folytat Hadházy Ákos ellen?

Kövér László magánháborút folytat Hadházy Ákos ellen?

Kövér László házelnökről az a benyomása a külső szemlélőnek, hogy legszívesebben be se engedné a parlamentbe az egyik ellenzéki képviselőt, hiába is választották meg teljesen törvényesen a szavazók.
Már jégpálya is van Felcsúton

Már jégpálya is van Felcsúton

Egyik napról a másikra kinőtt a földből.
Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Jó volt a termés világszerte, a túlkínálat miatt pedig legalább 50 százalékot esett az avokádó globális ára.
Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo