Sufnituninggal vagy profikkal csináljunk online marketinget?

A Piac és Profit Vállalkozói kisokos elnevezésű podcast sorozatának hallgatói talán már tudják, hogy itt hiteles és fontos gazdasági információkat igyekszünk megosztani az érdeklődőkkel. Ezúttal Steindl Máté közösségi média szakértő, SocialWings tulajdonosa volt a vendégünk. A beszélgetés rövidített változata itt olvasható, ugyanakkor az interjút teljes terjedelemben is meghallgathatják.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A szakemberek szerint a vállalkozóknak a szakmájukon kívül még legalább 4 területet kell ismerniük. A piackutatást, a különböző üzleti modelleket, a vevőszerzést, és az adózási kérdéseket. Az online marketing ezek közül nyilván tud segíteni a vevőszerzésben. Van-e esetleg még határterület?

Igen ez így van, de az online marketing nem csak a vevőszerzésről szól. Persze a nap végén a legtöbb vállalkozásnak az a fő mutatószáma, hogy mekkora volt a forgalom és a profit. Az adózási kérdéseket leszámítva, a másik kettőt is lehet határterületként aposztrofálni, hiszen meghatározó, hogy az is, hogy piackutatás eredményeit és az üzleti modell bizonyos kérdéseit, hogyan használjuk fel vagy valósítjuk meg az online jelenlétben, akár kommunikációs elemekben, különböző platformok közötti jelenlét mértékében vagy a hirdetések súlyozásában. És itt jön képbe, hogy az online marketingen belül is sok területhez kell érteni, ha azokat hatékonyan akarjuk csinálni.

Ha valaki azt mondja online marketing, akkor legelőször a Facebook és Google Ads hirdetési lehetőségek jutnak eszünkbe, talán még az Instagram kampány. Egy szakembernek mi jut először eszébe?

Ez pontosan így van. Nekem a legelső gondolatom mindig az, hogy tisztázzuk az ajánlatkérővel, hogy a hatalmas összetett rendszerből, mi az, amire valójában szüksége van a cégének az aktuális fázisában. Ehhez van egy standard kérdéssorunk és csekklistánk, amiből kapunk egy átfogó képet és amihez mérten tudunk javaslatot tenni az online eszközök használatára.

Vannak ma már úgynevezett tartalomgyártási minitréningek? Ezekbe érdemes belemenni, vagy inkább forduljunk egyből szakemberhez, mert erre a területre tehetség is kell, ami nem adatik meg mindenkinek?

Induló vállalkozásnak, azért, hogy költséget csökkentsen, érdemes lehet. A felületes tudást, például a közösségi médiába való posztolás szabályait és az egyszerűbb grafikai szerkesztéshez szükséges gyorsan el lehet sajátítani, de a tartalomgyártás egy elég összetett terület. Benne van a fotózás, a videózás, a szövegírás is és ezeken belül is vannak olyan speciális területek, amiket csak évek alatt lehet megtanulni. Ha egy már jól működő és fejlődő, magát profinak mutatni akaró vállalkozásról beszélünk, akkor az előzőek miatt érdemes erre szakembert felkérni.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo