Sufnituninggal vagy profikkal csináljunk online marketinget?

A Piac és Profit Vállalkozói kisokos elnevezésű podcast sorozatának hallgatói talán már tudják, hogy itt hiteles és fontos gazdasági információkat igyekszünk megosztani az érdeklődőkkel. Ezúttal Steindl Máté közösségi média szakértő, SocialWings tulajdonosa volt a vendégünk. A beszélgetés rövidített változata itt olvasható, ugyanakkor az interjút teljes terjedelemben is meghallgathatják.

A szakemberek szerint a vállalkozóknak a szakmájukon kívül még legalább 4 területet kell ismerniük. A piackutatást, a különböző üzleti modelleket, a vevőszerzést, és az adózási kérdéseket. Az online marketing ezek közül nyilván tud segíteni a vevőszerzésben. Van-e esetleg még határterület?

Igen ez így van, de az online marketing nem csak a vevőszerzésről szól. Persze a nap végén a legtöbb vállalkozásnak az a fő mutatószáma, hogy mekkora volt a forgalom és a profit. Az adózási kérdéseket leszámítva, a másik kettőt is lehet határterületként aposztrofálni, hiszen meghatározó, hogy az is, hogy piackutatás eredményeit és az üzleti modell bizonyos kérdéseit, hogyan használjuk fel vagy valósítjuk meg az online jelenlétben, akár kommunikációs elemekben, különböző platformok közötti jelenlét mértékében vagy a hirdetések súlyozásában. És itt jön képbe, hogy az online marketingen belül is sok területhez kell érteni, ha azokat hatékonyan akarjuk csinálni.

Ha valaki azt mondja online marketing, akkor legelőször a Facebook és Google Ads hirdetési lehetőségek jutnak eszünkbe, talán még az Instagram kampány. Egy szakembernek mi jut először eszébe?

Ez pontosan így van. Nekem a legelső gondolatom mindig az, hogy tisztázzuk az ajánlatkérővel, hogy a hatalmas összetett rendszerből, mi az, amire valójában szüksége van a cégének az aktuális fázisában. Ehhez van egy standard kérdéssorunk és csekklistánk, amiből kapunk egy átfogó képet és amihez mérten tudunk javaslatot tenni az online eszközök használatára.

Vannak ma már úgynevezett tartalomgyártási minitréningek? Ezekbe érdemes belemenni, vagy inkább forduljunk egyből szakemberhez, mert erre a területre tehetség is kell, ami nem adatik meg mindenkinek?

Induló vállalkozásnak, azért, hogy költséget csökkentsen, érdemes lehet. A felületes tudást, például a közösségi médiába való posztolás szabályait és az egyszerűbb grafikai szerkesztéshez szükséges gyorsan el lehet sajátítani, de a tartalomgyártás egy elég összetett terület. Benne van a fotózás, a videózás, a szövegírás is és ezeken belül is vannak olyan speciális területek, amiket csak évek alatt lehet megtanulni. Ha egy már jól működő és fejlődő, magát profinak mutatni akaró vállalkozásról beszélünk, akkor az előzőek miatt érdemes erre szakembert felkérni.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo