Márkaépítés, és folyamatos minőségi tartalmak adása. Ez ma egy modern vállalkozásnál alapvető követelmény lenne. Melyik hogyan működik a valóságban? Melyikkel van több, vagy kevesebb gond?
A kettő szorosan összefügg. Jó megítélésű, prémium márkát nem lehet rossz minőségű tartalommal építeni. Ugyanakkor a márkaépítés nem merül ki a tartalmak minőségében. Ehhez hozzátartozik a weboldal minősége, a helyesírás, a PR, a termékek, szolgáltatások minősége, az offline kommunikáció, az ügyfélszolgált és egy csomó más terület is. Habár az igaz és ezt én is gyakran hangoztatom az ügyfeleinknek, hogy amikor egy potenciális vevő a cég weboldalával találkozik először, akkor a fejében tudat alatt a kínált szolgáltatás vagy termék minőségét a weboldal és az azon található vizuális tartalom minőségével azonosítja. Ha van két cég, aki ugyanazt a terméket árulja ugyanazon az áron és egyik egy idejétmúlt weboldalon, rossz minőségű képekkel akarja eladni, a másik pedig egy modern, gyors, mobilra optimalizált webshoppal és profi fotós által készített képekkel operál, akkor te melyiktől vásárolnál szívesebben? Attól, aki a megjelenésével is megbízhatóságot sugároz.
A következő félig tartalmi kérdés is a jó fotó. Azt elmondhatjuk, hogy technikailag a fényképezési lehetőségek egyre jobbak, de vajon szellemileg képesek-e vállalkozók felnőni a feladathoz?
Feladatfüggő. Ha egy autót kell lefotózni mozgás közben úgy, hogy a kép is visszaadja a suhanást és az profi legyen, akkor nem. Ezt csak egy prof fotós tudja elkészíteni abban a minőségben. Ha viszont egy kávékapszulát kell lefotózni fehér háttér előtt, azt már az unokahúsom is meg tudja csinálni.
Az egyik új sláger a Youtube csatorna indítás. Egy ilyen lehetőség nem több időt vesz el a vállalkozótól annál, mint ami megéri? Itt már nemcsak fotózni kellene tudni, hanem videózni is, jól szerepelni, jó témákat választani, szóval ez egy nagyon összetett műfajnak tűnik.
Erre nem úgy kell tekinteni, mint egy Google hirdetésre. Ez a legtöbb esetben nem hoz rögtön mérhető eredményt. Sokkal inkább a hosszútávú stratégia része és ugyanaz igaz rá, mint a többi tartalomra. Lehet mobilos szelfivideót készíteni mikrofon nélkül, rossz minőségű hanggal vagy profi objektívvel egy jól bevilágított szobában, mikrofonnal is. A videóban való szereplés nem való mindenkinek. De nem is feltétlenül kell erőltetni, főleg, ha egyébként a cégnek nincs szüksége rá, hogy az egyik alkalmazottja vagy a vezető szerepeljen benne. Lehet, hogy elég termék mood vagy bemutató videó készíteni. Ha pedig valaki mégis ragaszkodik a beszédhez, de videóval nem komfortos, akkor ott a podcast műfaja, ami virágzik és egyre többen indítanak csatornát.