Megálltak a hazai cégek a digitalizációban

A hazai kis- és középvállalkozások megtartották a koronavírus okozta kényszerdigitalizáció eredményeit, de nem fejlődtek tovább a Digiméter projekt 2022 őszi kutatása szerint.

A 2020-ban elindított Digiméter kutatássorozat a kkv-szektor digitális versenyképességét méri évente két alkalommal, egy általános méréssel ősszel és egy speciális témájúval tavasszal.

A felmérés során közel 50 kérdéssel, hat területen vizsgálták a cégek digitalizációját. A főindex értéke százas skálán mérve 41 lett, ugyanez 2020-ban és 2021-ben is 40 volt. A kkv-k 79 százalékának van honlapja, míg tavaly ez 73 százalék volt, illetve lényegesen kevesebben vannak, amelyek csak alkalmilag frissítik ezeket.

A kkv-k alkalmazottainak 67 százaléka dolgozik informatikai eszközökkel, ez az arány nem változott 2021-hez képest. A home office lehetősége a cégek 24 százalékánál elérhető legalább heti egy napon a munkavállalók számára, de átlagosan csak a munkavállalók 8 százaléka veszi igénybe, érdemben ez sem változott 2021-hez képest.

A tavalyi 74 százalékról 69 százalékra csökkent azoknak a cégeknek az aránya, amelyek rendszeresen figyelik a működésük közben keletkező adatokat, hogy azokat később döntéshozáshoz használják fel.

Továbbra is az értékesítés és a marketing a legkevésbé fejlett terület. A kkv-k mintegy fele egyáltalán nem folytat hirdetési tevékenységet, 43 százaléka hirdet online, 27 százaléka offline.

A kkv-k 85 százaléka vesz igénybe a számlavezető bankjánál online szolgáltatást, míg 2021-ben ez az arány 89 százalék, 2020-ban pedig 90 százalék volt. Az elektronikus számlát kibocsátó és befogadó cégek aránya fokozatosan nő, 2020-ban 44, 2021-ben 48, 2022-ben pedig 51 százalék volt.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo