Elkezdhetik lemondani a TV-előfizetéseiket az emberek

A világjárvány és a lezárások idején soha nem látott mértékben nőtt az online tartalom fogyasztása. Az EY több mint 20 ezer háztartás megkérdezésével készült nemzetközi felmérése alapján azonban most visszavonulót fújhatnak az emberek. Sokan érzik úgy, hogy túl sokat költenek digitális előfizetésekre, a válaszadók jelentős része ráadásul a szolgáltatók ajánlataival sem teljesen elégedett.

A világszerte egyre erősödő infláció tudatosabb költésre ösztönzi a fogyasztókat. Az EY felmérésében megkérdezettek több mint fele aggódik amiatt, hogy internet (60 százalék) és televíziós (55 százalék) szolgáltatója emelni fogja az előfizetési díjakat, miközben 45 százalékuk úgy véli, túl sokat fizet olyan tartalmakért, amelyeket valójában nem is fogyaszt.

(Fotó: Depositphotos)

A felmérés szerint a pandémiából kilábalva normalizálódik a digitális eszközök használata, sokan igyekeznek kevesebb időt tölteni az interneten (34 százalék). A megkérdezettek közel harmada (27 százalék) ezért nem fizetne elő annyi különböző streaming szolgáltatásra, 21 százalékuk pedig arra is nyitott, hogy csökkentse az otthonában lévő lejátszó eszközök számát.

„Ahogy a világon szinte mindenhol, Magyarországon is egyre magasabb az infláció. Az áremelkedéssel kapcsolatos aggodalmak az első között áshatják alá az online tartalmak iránti igényt. Mivel ezekről a szolgáltatásokról sok esetben könnyen le- és fel lehet iratkozni, a cégeknek tudatosan kell alakítaniuk ajánlataikat. Ami egy vagy akár félévvel ezelőtt még megérte az embereknek, könnyen lehet, hogy holnap már nem fogja" – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó üzletágának vezetője.
A kutatás azt is kiemeli, hogy a fogyasztók véleménye szerint túlságosan összetett a szolgáltatók kínálata. A válaszadók kétharmada (33 százalék) nehezen értelmezi a különböző digitális csomagok tartalmát, 38 százalékuk pedig nagyon kevés különbséget lát a konkurens szolgáltatók ajánlatai között.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo