Új fizetési mód érhető el Magyarországon

Néhány éve indult el a "vásárolj most, fizess később", azaz Buy Now Pay Later (BNPL) pénzügyi szolgáltatás az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában, ma már több mint 30 országban, többek között Magyarországon is van ilyen fizetési lehetőség a piacon - hívta fel a figyelmet a Deloitte könyvvizsgáló.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új finanszírozási szolgáltatás a vállalat szakértői szerint könnyen válhat a hitelkártya új versenytársává lakossági és üzleti körökben is. A BNPL keretében a vásárláskor azonnal elérhetővé válik a kamatmentes halasztott vagy részletfizetési lehetőség; a szolgáltatás elsősorban olyanok számára lehet érdekes, akik nem rendelkeznek hitelkártyával vagy más fedezetlen hiteltermékkel.

A BNPL megjelenéséhez és rohamos növekedéséhez három alapvető trend vezetett: az e-kereskedelem növekedése, a hitelkártyák visszaszorulása és a magas ügyfélszerzési költségek. Kereskedői oldalról leginkább a kosárérték növelése, a kosárelhagyási ráta csökkentése és az új vásárlók bevonzása a legfontosabb szempontokok, amelyek ösztönzőleg hatottak. 

Az innováció lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy bármilyen vásárlás költségét kamatmentes részletben fizesse. A törlesztés után, ha hosszabb időszakra szól kamatot is felszámítanak.

Csonka Barbara, a Deloitte Magyarország technológiai üzletágának tanácsadója a közlemény szerint elmondta: a szolgáltatás hátránya, hogy a felelőtlen költekezést támogatja, ezáltal képes elősegíteni a túlköltekezést, főképp ha az ügyfél a meglévő hitelkártyáját is a szolgáltatáshoz kapcsolja. Mindez egy gazdasági válság és tartós infláció idején veszélyes lehet.

Jalsovszky Géza, a Deloitte Magyarország technológiai üzletágának szenior menedzsere megjegyezte: a szolgáltatás elterjedését nagyban segíti a fiatalabb generációk hagyományos bankokkal szembeni bizalmatlansága. A BNPL legnagyobb globális szereplői többek között az Affirm, a Klarna és az Afterpay; Magyarországon már a nagyobb kereskedelmi bankok, de akár az Apple és a Revolut is kínálja.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo