Nő a „porszívóügynökök” száma

A 2021-es év gazdasági mutatóit még erősen befolyásolták a koronavírus okozta kihívások. A közvetlen értékesítési piac is megérezte a hatását, ennek ellenére a szektor összforgalma tavaly is növekedni tudott. A globális eladások 186 milliárd dollárt, az európai forgalom pedig 38,4 milliárd dollárt ért el.  Itthon összesen 68,5 milliárd forint volt a szektor összforgalma 2021-ben, ami jelentős, közel 12 százalékos növekedés az előző évhez képest. A közvetlen értékesítői szakma továbbra is vonzó lehetőséget jelent azok számára, akiknek megszűnt a munkahelye, vagy nagyobb flexibilitásra vágynak.

A válság évei sem állították meg a növekedést - a magyar piaci eredmények nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedőek.

A pandémia már 2020-ban számos nehézség elé állította a gazdasági szereplőket: az ellátási lánc akadozásától és a készlethiány okozta fennakadásoktól kezdve az országokat érintő lezárások, karanténok eredményezte keresletváltozásig.

A termékskála bővült (Fotó: Depositphotos)
A termékskála bővült (Fotó: Depositphotos)

A Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) éves beszámolója alapján a közvetlen értékesítési szektorban a kihívások ellenére a korábbi növekedési tendencia 2021-ben is folytatódott. Tavaly a globális eladások 186,1 milliárd dollárt értek el, amely úgy is növekedést (1,5 százalék) jelent 2020-hoz képest, hogy az egyik legnagyobb piacra, Kínára jelentős befolyással volt a járvány és még tavaly is ennek utóhatásaival küzdött. Kínát nem tekintve az összforgalom világszinten 3,3 százalékkal bővült.

A legnagyobb piac egyértelműen az USA, amely az összforgalom 23 százalékát tette ki. Ezt holtversenyben Kína, illetve Dél-Korea és Németország követte 10-10 százalékkal.

Az európai közvetlen értékesítési piacot hasonló tendencia jellemezte: az egy évvel korábbi adatokhoz képest 2021-ben mintegy 3 százalékkal nőtt, összesen 38,4 milliárd volt a piac összforgalma a régióban. Ezen belül az EU országait is 3 százalékos növekedés jellemezte 2021-ben (28,1 milliárd euró forgalom) – így ez már a negyedik egymást követő év volt, hogy folyamatosan növekedtek az eladások.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo