Nő a „porszívóügynökök” száma

A 2021-es év gazdasági mutatóit még erősen befolyásolták a koronavírus okozta kihívások. A közvetlen értékesítési piac is megérezte a hatását, ennek ellenére a szektor összforgalma tavaly is növekedni tudott. A globális eladások 186 milliárd dollárt, az európai forgalom pedig 38,4 milliárd dollárt ért el.  Itthon összesen 68,5 milliárd forint volt a szektor összforgalma 2021-ben, ami jelentős, közel 12 százalékos növekedés az előző évhez képest. A közvetlen értékesítői szakma továbbra is vonzó lehetőséget jelent azok számára, akiknek megszűnt a munkahelye, vagy nagyobb flexibilitásra vágynak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válság évei sem állították meg a növekedést - a magyar piaci eredmények nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedőek.

A pandémia már 2020-ban számos nehézség elé állította a gazdasági szereplőket: az ellátási lánc akadozásától és a készlethiány okozta fennakadásoktól kezdve az országokat érintő lezárások, karanténok eredményezte keresletváltozásig.

A termékskála bővült (Fotó: Depositphotos)
A termékskála bővült (Fotó: Depositphotos)

A Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) éves beszámolója alapján a közvetlen értékesítési szektorban a kihívások ellenére a korábbi növekedési tendencia 2021-ben is folytatódott. Tavaly a globális eladások 186,1 milliárd dollárt értek el, amely úgy is növekedést (1,5 százalék) jelent 2020-hoz képest, hogy az egyik legnagyobb piacra, Kínára jelentős befolyással volt a járvány és még tavaly is ennek utóhatásaival küzdött. Kínát nem tekintve az összforgalom világszinten 3,3 százalékkal bővült.

A legnagyobb piac egyértelműen az USA, amely az összforgalom 23 százalékát tette ki. Ezt holtversenyben Kína, illetve Dél-Korea és Németország követte 10-10 százalékkal.

Az európai közvetlen értékesítési piacot hasonló tendencia jellemezte: az egy évvel korábbi adatokhoz képest 2021-ben mintegy 3 százalékkal nőtt, összesen 38,4 milliárd volt a piac összforgalma a régióban. Ezen belül az EU országait is 3 százalékos növekedés jellemezte 2021-ben (28,1 milliárd euró forgalom) – így ez már a negyedik egymást követő év volt, hogy folyamatosan növekedtek az eladások.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo