A válság évei sem állították meg a növekedést - a magyar piaci eredmények nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedőek.
A pandémia már 2020-ban számos nehézség elé állította a gazdasági szereplőket: az ellátási lánc akadozásától és a készlethiány okozta fennakadásoktól kezdve az országokat érintő lezárások, karanténok eredményezte keresletváltozásig.
A Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) éves beszámolója alapján a közvetlen értékesítési szektorban a kihívások ellenére a korábbi növekedési tendencia 2021-ben is folytatódott. Tavaly a globális eladások 186,1 milliárd dollárt értek el, amely úgy is növekedést (1,5 százalék) jelent 2020-hoz képest, hogy az egyik legnagyobb piacra, Kínára jelentős befolyással volt a járvány és még tavaly is ennek utóhatásaival küzdött. Kínát nem tekintve az összforgalom világszinten 3,3 százalékkal bővült.
A legnagyobb piac egyértelműen az USA, amely az összforgalom 23 százalékát tette ki. Ezt holtversenyben Kína, illetve Dél-Korea és Németország követte 10-10 százalékkal.
Az európai közvetlen értékesítési piacot hasonló tendencia jellemezte: az egy évvel korábbi adatokhoz képest 2021-ben mintegy 3 százalékkal nőtt, összesen 38,4 milliárd volt a piac összforgalma a régióban. Ezen belül az EU országait is 3 százalékos növekedés jellemezte 2021-ben (28,1 milliárd euró forgalom) – így ez már a negyedik egymást követő év volt, hogy folyamatosan növekedtek az eladások.