„Magyarországon az elmúlt három évben tisztult és stabilizálódott a piac, miközben új szereplők is megjelentek; hazánkban jelenleg összesen mintegy 110 közvetlen értékesítő cég működik, a hazai összforgalom felét a Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA Hungary) 11 tagcége adja. A pandémia hatását megérezte a hazai szektor is, de a nehézségekkel párhuzamosan pozitív folyamatok is elindultak, ami az eladások kiemelkedő növekedéséhez vezetett. Többek közt az, hogy a vásárlók egy jelentős szegmense egészségtudatosabb lett, illetve előtérbe helyezte otthona szépítését, ápolását; ez tükröződik a wellness termékek és étrend-kiegészítők iránti töretlen érdeklődésben és a háztartási cikkek előretörésében - mondta el Endrédi László, a DSA Hungary elnöke.
Tovább nőtt a hazai közvetlen értékesítők száma
A kihívások ellenére a direkt értékesítés továbbra is vonzó lehetőség volt 2021-ben is azok számára, akiknek megszűnt a munkahelye, állása, vagy akik a nagyobb flexibilitásra vágytak.
Az értékesítők összlétszáma világszerte 128,2 millió fő volt tavaly, 1,5 százalékkal több, mint az azt megelőző évben. Ebből Európában közel 15,7 millióan kapcsolódtak a közvetlen értékesítéshez, 2 százalékkal többen, mint egy évvel korábban.
Érdekes jelenség, hogy 2020-ról 2021-re globálisan 12 százalékkal nőtt azok száma, akik teljes munkaidőben foglalkoznak a közvetlen értékesítéssel; illetve - bár a szakma még mindig a hölgyek körében népszerűbb -, tavaly 26 százalékról 30 százalékra emelkedett a férfi közvetlen értékesítők száma.