Nő a „porszívóügynökök” száma

A 2021-es év gazdasági mutatóit még erősen befolyásolták a koronavírus okozta kihívások. A közvetlen értékesítési piac is megérezte a hatását, ennek ellenére a szektor összforgalma tavaly is növekedni tudott. A globális eladások 186 milliárd dollárt, az európai forgalom pedig 38,4 milliárd dollárt ért el.  Itthon összesen 68,5 milliárd forint volt a szektor összforgalma 2021-ben, ami jelentős, közel 12 százalékos növekedés az előző évhez képest. A közvetlen értékesítői szakma továbbra is vonzó lehetőséget jelent azok számára, akiknek megszűnt a munkahelye, vagy nagyobb flexibilitásra vágynak.

„Magyarországon az elmúlt három évben tisztult és stabilizálódott a piac, miközben új szereplők is megjelentek; hazánkban jelenleg összesen mintegy 110 közvetlen értékesítő cég működik, a hazai összforgalom felét a Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA Hungary) 11 tagcége adja. A pandémia hatását megérezte a hazai szektor is, de a nehézségekkel párhuzamosan pozitív folyamatok is elindultak, ami az eladások kiemelkedő növekedéséhez vezetett. Többek közt az, hogy a vásárlók egy jelentős szegmense egészségtudatosabb lett, illetve előtérbe helyezte otthona szépítését, ápolását; ez tükröződik a wellness termékek és étrend-kiegészítők iránti töretlen érdeklődésben és a háztartási cikkek előretörésében - mondta el Endrédi László, a DSA Hungary elnöke.

Tovább nőtt a hazai közvetlen értékesítők száma

A kihívások ellenére a direkt értékesítés továbbra is vonzó lehetőség volt 2021-ben is azok számára, akiknek megszűnt a munkahelye, állása, vagy akik a nagyobb flexibilitásra vágytak.

Az értékesítők összlétszáma világszerte 128,2 millió fő volt tavaly, 1,5 százalékkal több, mint az azt megelőző évben. Ebből Európában közel 15,7 millióan kapcsolódtak a közvetlen értékesítéshez, 2 százalékkal többen, mint egy évvel korábban.

Érdekes jelenség, hogy 2020-ról 2021-re globálisan 12 százalékkal nőtt azok száma, akik teljes munkaidőben foglalkoznak a közvetlen értékesítéssel; illetve - bár a szakma még mindig a hölgyek körében népszerűbb -, tavaly 26 százalékról 30 százalékra emelkedett a férfi közvetlen értékesítők száma.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo