Nő a „porszívóügynökök” száma

A 2021-es év gazdasági mutatóit még erősen befolyásolták a koronavírus okozta kihívások. A közvetlen értékesítési piac is megérezte a hatását, ennek ellenére a szektor összforgalma tavaly is növekedni tudott. A globális eladások 186 milliárd dollárt, az európai forgalom pedig 38,4 milliárd dollárt ért el.  Itthon összesen 68,5 milliárd forint volt a szektor összforgalma 2021-ben, ami jelentős, közel 12 százalékos növekedés az előző évhez képest. A közvetlen értékesítői szakma továbbra is vonzó lehetőséget jelent azok számára, akiknek megszűnt a munkahelye, vagy nagyobb flexibilitásra vágynak.

A magyarországi forgalom jelentősen meghaladta az európai átlagot: az etikusan működő cégeket és a fogyasztók érdekeit is képviselő hazai Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA Hungary) adatai szerint 2021-ben 68,5 milliárd forintért vásároltunk közvetlen értékesítőkön keresztül itthon, ami kiemelkedő, közel 12 százalékos növekedést jelent.

A vitaminok és étrend-kiegészítők a legkelendőbbek

2021-ben a legkeresettebbek a wellness termékek és étrend-kiegészítők voltak mind világszerte (35 százalék), mind Európában (31 százalék), második helyen a szépségápolási, kozmetikai termékek álltak (globálisan 25 százalék; Európában: 23 százalék), a harmadik legnépszerűbb kategóriát a háztartási eszközök adták (globálisan: 16 százalék; Európában: 18 százalék) - ez utóbbi kategóriába tartoznak többek között a bútorok, porszívók, a konyhafelszerelési cikkek és a víztisztítók is. 

A TOP 3 termékkategóriába itthon is a fentiek tartoztak, de eltérő sorrenddel és arányokkal. Az adatok szerint mi, magyarok is wellness termékeket és étrend-kiegészítőket vásároltunk leggyakrabban közvetlen értékesítő cégektől, itthon ezek az eladások több mint felét tették ki (51 százalék). Második helyen (25 százalék) azonban nálunk 2021-ben a háztartási termékek álltak, míg a szépségápolási cikkek, kozmetikumok (16 százalék) a harmadik helyen végeztek. Ez a megelőző évhez képest is változást jelent: 2021-ben erősödött a kereslet a háztartási, lakberendezési termékek iránt.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo