Nő a „porszívóügynökök” száma

A 2021-es év gazdasági mutatóit még erősen befolyásolták a koronavírus okozta kihívások. A közvetlen értékesítési piac is megérezte a hatását, ennek ellenére a szektor összforgalma tavaly is növekedni tudott. A globális eladások 186 milliárd dollárt, az európai forgalom pedig 38,4 milliárd dollárt ért el.  Itthon összesen 68,5 milliárd forint volt a szektor összforgalma 2021-ben, ami jelentős, közel 12 százalékos növekedés az előző évhez képest. A közvetlen értékesítői szakma továbbra is vonzó lehetőséget jelent azok számára, akiknek megszűnt a munkahelye, vagy nagyobb flexibilitásra vágynak.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi forgalom jelentősen meghaladta az európai átlagot: az etikusan működő cégeket és a fogyasztók érdekeit is képviselő hazai Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA Hungary) adatai szerint 2021-ben 68,5 milliárd forintért vásároltunk közvetlen értékesítőkön keresztül itthon, ami kiemelkedő, közel 12 százalékos növekedést jelent.

A vitaminok és étrend-kiegészítők a legkelendőbbek

2021-ben a legkeresettebbek a wellness termékek és étrend-kiegészítők voltak mind világszerte (35 százalék), mind Európában (31 százalék), második helyen a szépségápolási, kozmetikai termékek álltak (globálisan 25 százalék; Európában: 23 százalék), a harmadik legnépszerűbb kategóriát a háztartási eszközök adták (globálisan: 16 százalék; Európában: 18 százalék) - ez utóbbi kategóriába tartoznak többek között a bútorok, porszívók, a konyhafelszerelési cikkek és a víztisztítók is. 

A TOP 3 termékkategóriába itthon is a fentiek tartoztak, de eltérő sorrenddel és arányokkal. Az adatok szerint mi, magyarok is wellness termékeket és étrend-kiegészítőket vásároltunk leggyakrabban közvetlen értékesítő cégektől, itthon ezek az eladások több mint felét tették ki (51 százalék). Második helyen (25 százalék) azonban nálunk 2021-ben a háztartási termékek álltak, míg a szépségápolási cikkek, kozmetikumok (16 százalék) a harmadik helyen végeztek. Ez a megelőző évhez képest is változást jelent: 2021-ben erősödött a kereslet a háztartási, lakberendezési termékek iránt.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo