Bár a kis- és középvállalatok (kkv-k) alkotják a magyar gazdaság gerincét, egy részük jelentős lemaradásban van a szomszédainkhoz képest, ami a digitalizációt, az online marketing használatát, vagy a külföldi kapcsolatok kiépítését jelenti. Pedig a válság idején, - miközben a cseh és a lengyel webshop mamutok szabadon garázdálkodnak a magyar e-piacon, - ezek a dolgok jelenthetik a felzárkózást a hazai cégek számára.
A legnagyobb magyar fulfillment logisztikai vállalat nemrég megkérdezte a webshop tulajdonosokat, hogy a válság mennyire korlátozza a növekedésüket. A válaszok alapján a webshopok 69 százaléka érzi veszélyben magát, 33 százalékuk pedig egyenesen a bezárást fontolja. 68.5 százalék új értékesítési csatornákat vezetne be, 45 százalék a költségracionalizálásban hisz, 43 százalék hajlandó lenne több pénzt fektetni marketingbe, és mindössze 36 százalék gondolkodik külföldi terjeszkedésben.
“Nem kell éveket várni, hogy a te piacod About You-ja is beköszönjön hozzánk, ami komoly fenyegetés lesz a vevőszerzést tekintve.” - kezdi Perényi András, a Webshippy társalapítója, majd hozzáteszi: “Jelenleg a legismertebb webáruházak közül 30-ból összesen 9 darab van magyar tulajdonban, és fogadni mernék, hogy kevesen tudják, hogy a Kifli.hu sem magyar. Egyértelmű, hogy a külföldi webáruházak lassan leuralják a hazai piacot, ebben a helyzetben pedig üzletileg egyszerűen nem éri meg helyben maradni.”
A szakember szerint egész Magyarország körülbelül akkora, mint egy amerikai város, ami nagyon jól szemlélteti, hogy itthon csak 10 millió embert érünk el, ahelyett, hogy egy több tízmilliós piacra értékesítenénk az ország határain kívül. Az elérhető közönség növekedésével annak az esélye is megtöbbszöröződik, hogy valaki a mi webáruházunkban adja le a rendelését.