Lassan leuralják a hazai piacot a külföldi webáruházak

Bár a koronavírus alatt a magyar e-kereskedelem a maga 30 százalékos növekedésével behozott 5-10 év lemaradást, a szomszédos országokhoz képest még mindig leghátul kullogunk, ami az online piac forgalmát illeti. Amíg a magyar kkv-k rettegnek a külföldi piacra lépéstől és a digitalizációtól, addig a cseh, szlovák és lengyel webshop óriások szépen lassan felszippantják a hazai vásárlóközönséget. Szakértők szerint a magyar e-kereskedők a vesztükbe rohannak, ha nem zárkóznak fel időben a piaci trendekhez. Füssi Gábor és Perényi András e-commerce szakemberek elárulják, mit tehetnek a magyar cégek a válsághelyzetben.

Bár a kis- és középvállalatok (kkv-k) alkotják a magyar gazdaság gerincét, egy részük jelentős lemaradásban van a szomszédainkhoz képest, ami a digitalizációt, az online marketing használatát, vagy a külföldi kapcsolatok kiépítését jelenti. Pedig a válság idején, – miközben a cseh és a lengyel webshop mamutok szabadon garázdálkodnak a magyar e-piacon, – ezek a dolgok jelenthetik a felzárkózást a hazai cégek számára.

Lemaradtak a magyar cégek (Fotó: Depositphotos)
Lemaradtak a magyar cégek (Fotó: Depositphotos)

A legnagyobb magyar fulfillment logisztikai vállalat nemrég megkérdezte a webshop tulajdonosokat, hogy a válság mennyire korlátozza a növekedésüket. A válaszok alapján a webshopok 69 százaléka érzi veszélyben magát, 33 százalékuk pedig egyenesen a bezárást fontolja. 68.5 százalék új értékesítési csatornákat vezetne be, 45 százalék a költségracionalizálásban hisz, 43 százalék hajlandó lenne több pénzt fektetni marketingbe, és mindössze 36 százalék gondolkodik külföldi terjeszkedésben.

“Nem kell éveket várni, hogy a te piacod About You-ja is beköszönjön hozzánk, ami komoly fenyegetés lesz a vevőszerzést tekintve.„ – kezdi Perényi András, a Webshippy társalapítója, majd hozzáteszi: “Jelenleg a legismertebb webáruházak közül 30-ból összesen 9 darab van magyar tulajdonban, és fogadni mernék, hogy kevesen tudják, hogy a Kifli.hu sem magyar. Egyértelmű, hogy a külföldi webáruházak lassan leuralják a hazai piacot, ebben a helyzetben pedig üzletileg egyszerűen nem éri meg helyben maradni.”

A szakember szerint egész Magyarország körülbelül akkora, mint egy amerikai város, ami nagyon jól szemlélteti, hogy itthon csak 10 millió embert érünk el, ahelyett, hogy egy több tízmilliós piacra értékesítenénk az ország határain kívül. Az elérhető közönség növekedésével annak az esélye is megtöbbszöröződik, hogy valaki a mi webáruházunkban adja le a rendelését.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo