Nem szégyen tehát ellesni a szomszédainktól, hogy hogyan csinálják. Mit kommunikálnak, kinek, milyen marketing eszközöket, csatornákat, stb. használnak. Persze ehhez nem árt, ha tudunk angolul. A termék önmagában még nem biztos, hogy elég, szem előtt kell tartani, hogy élményt is árulunk, hiszen a vevő nézni fogja, hogy milyen az ügyfélkezelés, mennyire bonyolult a szállítás/fizetés, milyen a látvány, a design mennyire felel meg a mai ízlésnek, stb.
Akit elrettentenek a külföldi terjeszkedéssel járó logisztikai, fordítási, marketing és adminisztrációs kihívások, azoknak ott vannak az integrátor cégek. Ők azok, akik végig fogják a vállalkozók kezét az anyagok fordításától, a pénzügyi kalkuláción és a logisztika szervezésén keresztül a cégalapításon és a marketing kampányok tervezésén át a webáruház teljes lokalizálásáig. Ahogyan Füssi Gábor, az Everigo tulajdonosa mondja:
“Gyakorlatilag mindent megcsinálunk a cégek helyett”.
A hazai e-piac órája ketyeg, és a szakemberek mind egyetértenek abban, hogy a külföldi nyitás 5-10 éven belül elkerülhetetlen lesz, hiszen a konkurencia így vagy úgy, de be fog törni a hazai piacra a mi iparágunkba is, aminek az eredménye a pozíciónk elvesztése, vagy a piac szűkülése lesz.