Lassan leuralják a hazai piacot a külföldi webáruházak

Bár a koronavírus alatt a magyar e-kereskedelem a maga 30 százalékos növekedésével behozott 5-10 év lemaradást, a szomszédos országokhoz képest még mindig leghátul kullogunk, ami az online piac forgalmát illeti. Amíg a magyar kkv-k rettegnek a külföldi piacra lépéstől és a digitalizációtól, addig a cseh, szlovák és lengyel webshop óriások szépen lassan felszippantják a hazai vásárlóközönséget. Szakértők szerint a magyar e-kereskedők a vesztükbe rohannak, ha nem zárkóznak fel időben a piaci trendekhez. Füssi Gábor és Perényi András e-commerce szakemberek elárulják, mit tehetnek a magyar cégek a válsághelyzetben.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem szégyen tehát ellesni a szomszédainktól, hogy hogyan csinálják. Mit kommunikálnak, kinek, milyen marketing eszközöket, csatornákat, stb. használnak. Persze ehhez nem árt, ha tudunk angolul. A termék önmagában még nem biztos, hogy elég, szem előtt kell tartani, hogy élményt is árulunk, hiszen a vevő nézni fogja, hogy milyen az ügyfélkezelés, mennyire bonyolult a szállítás/fizetés, milyen a látvány, a design mennyire felel meg a mai ízlésnek, stb.

Akit elrettentenek a külföldi terjeszkedéssel járó logisztikai, fordítási, marketing és adminisztrációs kihívások, azoknak ott vannak az integrátor cégek. Ők azok, akik végig fogják a vállalkozók kezét az anyagok fordításától, a pénzügyi kalkuláción és a logisztika szervezésén keresztül a cégalapításon és a marketing kampányok tervezésén át a webáruház teljes lokalizálásáig. Ahogyan Füssi Gábor, az Everigo tulajdonosa mondja:

“Gyakorlatilag mindent megcsinálunk a cégek helyett”.

A hazai e-piac órája ketyeg, és a szakemberek mind egyetértenek abban, hogy a külföldi nyitás 5-10 éven belül elkerülhetetlen lesz, hiszen a konkurencia így vagy úgy, de be fog törni a hazai piacra a mi iparágunkba is, aminek az eredménye a pozíciónk elvesztése, vagy a piac szűkülése lesz.

 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo