Lassan leuralják a hazai piacot a külföldi webáruházak

Bár a koronavírus alatt a magyar e-kereskedelem a maga 30 százalékos növekedésével behozott 5-10 év lemaradást, a szomszédos országokhoz képest még mindig leghátul kullogunk, ami az online piac forgalmát illeti. Amíg a magyar kkv-k rettegnek a külföldi piacra lépéstől és a digitalizációtól, addig a cseh, szlovák és lengyel webshop óriások szépen lassan felszippantják a hazai vásárlóközönséget. Szakértők szerint a magyar e-kereskedők a vesztükbe rohannak, ha nem zárkóznak fel időben a piaci trendekhez. Füssi Gábor és Perényi András e-commerce szakemberek elárulják, mit tehetnek a magyar cégek a válsághelyzetben.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár a kis- és középvállalatok (kkv-k) alkotják a magyar gazdaság gerincét, egy részük jelentős lemaradásban van a szomszédainkhoz képest, ami a digitalizációt, az online marketing használatát, vagy a külföldi kapcsolatok kiépítését jelenti. Pedig a válság idején, - miközben a cseh és a lengyel webshop mamutok szabadon garázdálkodnak a magyar e-piacon, - ezek a dolgok jelenthetik a felzárkózást a hazai cégek számára.

Lemaradtak a magyar cégek (Fotó: Depositphotos)
Lemaradtak a magyar cégek (Fotó: Depositphotos)

A legnagyobb magyar fulfillment logisztikai vállalat nemrég megkérdezte a webshop tulajdonosokat, hogy a válság mennyire korlátozza a növekedésüket. A válaszok alapján a webshopok 69 százaléka érzi veszélyben magát, 33 százalékuk pedig egyenesen a bezárást fontolja. 68.5 százalék új értékesítési csatornákat vezetne be, 45 százalék a költségracionalizálásban hisz, 43 százalék hajlandó lenne több pénzt fektetni marketingbe, és mindössze 36 százalék gondolkodik külföldi terjeszkedésben.

“Nem kell éveket várni, hogy a te piacod About You-ja is beköszönjön hozzánk, ami komoly fenyegetés lesz a vevőszerzést tekintve.” - kezdi Perényi András, a Webshippy társalapítója, majd hozzáteszi: “Jelenleg a legismertebb webáruházak közül 30-ból összesen 9 darab van magyar tulajdonban, és fogadni mernék, hogy kevesen tudják, hogy a Kifli.hu sem magyar. Egyértelmű, hogy a külföldi webáruházak lassan leuralják a hazai piacot, ebben a helyzetben pedig üzletileg egyszerűen nem éri meg helyben maradni.”

A szakember szerint egész Magyarország körülbelül akkora, mint egy amerikai város, ami nagyon jól szemlélteti, hogy itthon csak 10 millió embert érünk el, ahelyett, hogy egy több tízmilliós piacra értékesítenénk az ország határain kívül. Az elérhető közönség növekedésével annak az esélye is megtöbbszöröződik, hogy valaki a mi webáruházunkban adja le a rendelését.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo