Mitől tartanak a magyar cégek?
Az Everigo, a magyar webáruházak külföldi piacra lépését segítő cég tapasztalatai azt mutatják, hogy az e-kereskedők azért nem ugorják meg ezt a lépést, mert tartanak az adminisztrációs terhektől, a logisztikától, a weboldal fordításától, a külföldi ügyfélszolgálattól, vagy a megszokottól eltérő vásárlói viselkedéstől.
“Ez a félelem sokszor abból táplálkozik, hogy a hazai adminisztrációs folyamatokból indulnak ki, ami valóban gyakran átláthatatlan, és plusz terheket ró a webshopokra, de ami itthon nehézség, az külföldön nem feltétlenül az” - teszi hozzá Füssi Gábor, az Everigo tulajdonosa.
A másik dolog, hogy pl. a cseh webáruházak időben felismerték a marketing erejét, amit ügyesen használnak az egyes országok meghódításánál.
“Tapasztalataink szerint a magyar kereskedők többnyire felesleges kiadásnak élik meg, és sokszor nem értik, hogy miért fontos jó helyezést elérni a Google találati listában” - jegyzi meg a szakember.
Mit tehetnek a magyar cégek?
Az e-kereskedelmi szakemberek szerint először bátorság legyen, és önvizsgálat.
“Érdemes mérlegelni az üzleti lehetőségeket, felállítani modelleket, lekutatni a piacot, megnézni a konkurenciát, felmérni a veszélyeket, stb. Sajnos általánosságban elmondható, hogy a magyar cégek legtöbbször “beérik a kevéssel”, pedig vagy portfóliót bővítesz, vagy piacot, de muszáj előre menned és fejlődnöd. Persze azt szem előtt kell tartani, hogy ami itthon nem megy, az valószínűleg külföldön sem fog” - figyelmeztet a szakember.