Lassan leuralják a hazai piacot a külföldi webáruházak

Bár a koronavírus alatt a magyar e-kereskedelem a maga 30 százalékos növekedésével behozott 5-10 év lemaradást, a szomszédos országokhoz képest még mindig leghátul kullogunk, ami az online piac forgalmát illeti. Amíg a magyar kkv-k rettegnek a külföldi piacra lépéstől és a digitalizációtól, addig a cseh, szlovák és lengyel webshop óriások szépen lassan felszippantják a hazai vásárlóközönséget. Szakértők szerint a magyar e-kereskedők a vesztükbe rohannak, ha nem zárkóznak fel időben a piaci trendekhez. Füssi Gábor és Perényi András e-commerce szakemberek elárulják, mit tehetnek a magyar cégek a válsághelyzetben.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mitől tartanak a magyar cégek?

Az Everigo, a magyar webáruházak külföldi piacra lépését segítő cég tapasztalatai azt mutatják, hogy az e-kereskedők azért nem ugorják meg ezt a lépést, mert tartanak az adminisztrációs terhektől, a logisztikától, a weboldal fordításától, a külföldi ügyfélszolgálattól, vagy a megszokottól eltérő vásárlói viselkedéstől.

“Ez a félelem sokszor abból táplálkozik, hogy a hazai adminisztrációs folyamatokból indulnak ki, ami valóban gyakran átláthatatlan, és plusz terheket ró a webshopokra, de ami itthon nehézség, az külföldön nem feltétlenül az” - teszi hozzá Füssi Gábor, az Everigo tulajdonosa.

A másik dolog, hogy pl. a cseh webáruházak időben felismerték a marketing erejét, amit ügyesen használnak az egyes országok meghódításánál.

“Tapasztalataink szerint a magyar kereskedők többnyire felesleges kiadásnak élik meg, és sokszor nem értik, hogy miért fontos jó helyezést elérni a Google találati listában” - jegyzi meg a szakember.

Mit tehetnek a magyar cégek?

Az e-kereskedelmi szakemberek szerint először bátorság legyen, és önvizsgálat.

“Érdemes mérlegelni az üzleti lehetőségeket, felállítani modelleket, lekutatni a piacot, megnézni a konkurenciát, felmérni a veszélyeket, stb. Sajnos általánosságban elmondható, hogy a magyar cégek legtöbbször “beérik a kevéssel”, pedig vagy portfóliót bővítesz, vagy piacot, de muszáj előre menned és fejlődnöd. Persze azt szem előtt kell tartani, hogy ami itthon nem megy, az valószínűleg külföldön sem fog” - figyelmeztet a szakember.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo