Nem tudnak elszakadni a kkv-k a Facebooktól

Legalábbis ez olvasható ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült Kkv Marketing Felmérés 2022 című kutatásából, amelynek keretén belül 1300 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2022-es marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nem reprezentatív felmérés szerint a megkérdezett vállalkozások 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a 2022-es évben növelték a forgalmukat és csak 8 százaléka könyvelhet el vártnál rosszabb üzleti évet a felmérés időpontjáig.

Új trend született idén, ugyanis éveken át a kis- és középvállalkozások döntéshozói voltak a cég mindenesei, így a marketingesei is. Ez 2022-ben megváltozott és már csak a válaszadók 44 százaléka nyilatkozott úgy, hogy még mindig a cégvezető foglalkozik a marketinggel.

“A korábbi években erre a kérdésre akár 80-85 százalék arányú többséget is láttunk, tehát gyakorlatilag a kkv cégvezetés egyet jelentett a cég marketing feladatainak elvégzésével is, ami nem szerencsés. Az, hogy ez a trend megváltozott és egyre többen vesznek fel marketing munkatársat vagy szervezik ki a cég marketingjét, arra enged következtetni, hogy a döntéshozók sokkal tudatosabbak, koncentráltabbak lettek és végre azzal foglalkoznak, ami az ő dolguk: a cégépítés” - mondja Miklovicz Norbert, a Magyar Marketing Fesztivál alapítója, a kutatást készítő szervező bizottság vezetője.

2022-ben a vállalkozások marketingjének három fő iránya volt: új termék fejlesztése (45 százalék), új marketing eszközök/csatornák kipróbálása és beépítése a marketingmixbe (45 százalék), valamint új, lehetséges piacok felkutatása (~43 százalék).

Továbbra is vezető helyen áll - a kis- és középvállalkozások marketing eszköztárában - a Facebook és a Google hirdetési szolgáltatásai, ellenben az ajánlások és értékelések gyűjtésének fontossága sokat erősödött a korábbi évekhez viszonyítva. A megkérdezettek 32 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 2022-ben marketingtervet is készített vagy a szerint működött, esetleg a régebbi marketingtervét dolgozta át.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo