A TOP5 kkv marketing eszköz 2022-ben a megkérdezettek szerint:
- Facebook céges oldal
- Facebook hirdetés
- Google hirdetés
- Weboldal
- SEO, keresőoptimalizálás
Növekvő forgalom
A kkv-k közel fele, 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a 2022-es évben, a kérdőív kitöltésének idejében a tavalyi évhez képest növelték forgalmukat.
A megkérdezettek 28,2 százaléka kismértékben, 20,8 százaléka pedig a vártnál sokkal jobb számokról számolt be. A minta közel ötöde úgy látta, hogy vállalkozása stagnál, 18,3 százalék pedig a vártnál kissé rosszabb, vagy sokkal rosszabb eredményt könyvelt el.
Szinte minden évben növekszik azoknak a kis- és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek házon belül alkalmaznak saját marketinges kollégát, levéve ezt a terhet a cégvezető válláról. 2014-es felmérésünkkor a kitöltők még kiemelkedően magas 65 százaléka foglalkozott cégvezetőként a marketing tevékenységekkel is, és mindössze 22 százalékuknak volt külön marketinges kollégája cégen belül.
2022 legfontosabb marketingeszközei
Nem meglepő módon a kkv-k esetében 2022-ben a legelterjedtebb marketingeszköz a Facebook céges oldal volt, ezt a megkérdezettek legnagyobb része, 70,3 százaléka használta.
A kitöltők több mint fele, 56 százaléka a Facebook hirdetési platformját is igénybe vette már az idei évben. A Google Ads szintén előkelő harmadik helyezést foglalt el a ranglistán, a céges weboldal fejlesztése és keresőoptimalizálása pedig mind 40 százalék feletti eredményt mutatott. Az Instagram használat viszont még mindig nem tudta utolérni a Facebook sikerét: közel 30 százalékkal volt kevesebb a felhasználói aránya.