Nem tudnak elszakadni a kkv-k a Facebooktól

Legalábbis ez olvasható ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült Kkv Marketing Felmérés 2022 című kutatásából, amelynek keretén belül 1300 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2022-es marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A TOP5 kkv marketing eszköz 2022-ben a megkérdezettek szerint:

  • Facebook céges oldal
  • Facebook hirdetés
  • Google hirdetés
  • Weboldal
  • SEO, keresőoptimalizálás

Növekvő forgalom 

A kkv-k közel fele, 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a 2022-es évben, a kérdőív kitöltésének idejében a tavalyi évhez képest növelték forgalmukat.

A megkérdezettek 28,2 százaléka kismértékben, 20,8 százaléka pedig a vártnál sokkal jobb számokról számolt be. A minta közel ötöde úgy látta, hogy vállalkozása stagnál, 18,3 százalék pedig a vártnál kissé rosszabb, vagy sokkal rosszabb eredményt könyvelt el.

A legelterjettebb marketingeszköz (Fotó: Depositphotos)
A legelterjettebb marketingeszköz (Fotó: Depositphotos)

Szinte minden évben növekszik azoknak a kis- és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek házon belül alkalmaznak saját marketinges kollégát, levéve ezt a terhet a cégvezető válláról. 2014-es felmérésünkkor a kitöltők még kiemelkedően magas 65 százaléka foglalkozott cégvezetőként a marketing tevékenységekkel is, és mindössze 22 százalékuknak volt külön marketinges kollégája cégen belül.

2022 legfontosabb marketingeszközei 

Nem meglepő módon a kkv-k esetében 2022-ben a legelterjedtebb marketingeszköz a Facebook céges oldal volt, ezt a megkérdezettek legnagyobb része, 70,3 százaléka használta. 

A kitöltők több mint fele, 56 százaléka a Facebook hirdetési platformját is igénybe vette már az idei évben. A Google Ads szintén előkelő harmadik helyezést foglalt el a ranglistán, a céges weboldal fejlesztése és keresőoptimalizálása pedig mind 40 százalék feletti eredményt mutatott. Az Instagram használat viszont még mindig nem tudta utolérni a Facebook sikerét: közel 30 százalékkal volt kevesebb a felhasználói aránya.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo