A hatóság gyanúja szerint a vállalkozás a honlapján olyan ár összehasonlítást alkalmaz, amely vizuális kialakításával - áthúzott "Bolti ár", élénken hangsúlyozott online ár, valamint a kettő közti "kedvezmény" mértéke - megtévesztő módon árcsökkentés benyomását kelti a fogyasztókban. Valójában azonban vélhetően nincs szó valódi árkedvezményről, az ár összehasonlítás alapjául szolgáló "Bolti árat" pedig a cég korábban valószínűleg nem alkalmazta.
A hivatal emellett azt is feltételezi, hogy a vállalkozás az iWear kontaktlencsék kapcsán - a cég logójának és márkanevének használatával - azt a téves benyomást kelti weboldalán és reklámjaiban, hogy a termékek megvásárolhatók a webáruházában. Ott azonban a gyártó termékei nem elérhetők, helyettük a cég az általa forgalmazott kontaktlencsék megvásárlására ösztönöz. A fogyasztók így összetéveszthetik a céget a termékek valódi forgalmazójával.
A GVH ezúttal is hozzátette, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás időtartama három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
(MTI)