Az elmúlt napokban ismételten több súlyos kibertámadás történt, amelyek során csalók ismert cégek, köztük az egyik legnagyobb streamingszolgáltató nevével visszaélve próbálják megszerezni a fogyasztók személyes adatait és pénzét.
Fotó: Depositphotos
A tapasztalatok alapján a csalók magyar nyelvű SMS-ben küldenek figyelmeztetést a Netflix-előfizetés felfüggesztéséről, a megtévesztő üzenet szövege például így hangzik: „Netflix – Udvozoljok, Fiokjat 30/05/2025-én inaktiváljuk. Kerjuk, frissitse adatait”.
A mellékelt linkre kattintva azonban nem a szolgáltató oldalára jutunk, hanem egy csalók által létrehozott hamis weboldalra, ahol az áldozatok adataikat önként adják meg, ezzel komoly veszélybe sodorva saját pénzügyi biztonságukat.
A csalók nem a bankok és szolgáltatók rendszereit törik fel, hanem az emberek bizalmával élnek vissza, különösen aggasztó, hogy az elkövetők egyre professzionálisabban, hiteles megjelenésű üzenetekkel és honlapokkal dolgoznak, így még a tapasztaltabb felhasználók is könnyen áldozatul eshetnek a bűnözőknek. Közölték, hogy az elmúlt hetekben az MBH Bank ügyfeleit, a Google felhasználóit, valamint a WizzAir utasait is hasonló módszerekkel vették célba a csalók. A kiberbűnözés hazai és globális térnyerése hatalmas károkat okoz: évente nyolcmilliárd forint kárt szenvednek el a magyar családok, mindezt úgy, hogy az elkövetők nem ritkán külföldi szervezett bűnözői körökhöz köthetők – írták.
„Soha ne adjuk meg személyes vagy banki adatainkat ismeretlen forrásból érkező megkereséseken, linkeken keresztül! A digitális térben való tájékozottság ma már elengedhetetlen. Fogyasztóként tisztában kell lennünk azzal, hogyan azonosíthatóak az adathalász támadások, és milyen lépéseket tehetünk adataink védelme érdekében” – hangsúlyozta a közlemény alapján Német-Weingartner Lilla, a fogyasztóvédelmi hatóság elnöke.
(MTI)