Porszívó vásárlásnál sem viccelnek a magyarok

Az ár-érték arány a legfontosabb szempont a magyarok körében amikor háztartási takarítóeszközt vásárolnak, a megkérdezettek felének ez az elsődleges szempontja, amikor ilyen eszközt vesz, a hatékonyságot és minőséget a válaszadók 15 százaléka jelölte meg fontos tényezőként, míg a márka és a megbízhatóság kevesebb mint 9 százalék számára lényeges – derül ki a tisztítástechnológiai cég, a Kärcher megbízásából készült felmérésből.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az elemzés szerint a fenntarthatósági szempontok egyelőre kevésbé befolyásolják a döntést: az energia- és vízfogyasztási adatok mindössze a kutatásban résztvevők 6 százalékánál meghatározók vásárláskor, míg a fenntarthatóság és a környezetbarátság csak 3 százalékuknál kerül előtérbe.

Az ár és a minőség mindenek felett
Az ár és a minőség mindenek felett
Fotó: Depositphotos

A Kärcher megbízásából a Momentor kutatócég által készített felmérés alapján, bár nagyon sok háztartási célokra használható gép kapható az üzletekben, egyelőre inkább a hagyományosabb megoldásokat választják a vevők.

A márciusban ezer ember megkérdezésével végzett reprezentatív felmérésből kiderül, hogy hagyományos porszívót a megkérdezettek 70 százaléka használ otthona tisztán tartásához, míg robotporszívó mindössze minden tizedik háztartásban található meg. Ugyanakkor a legtöbb ember által használt takarítóeszköz mégsem a porszívó, hanem a felmosó, amit közel 90 százalék alkalmaz rendszeresen.

A hagyományos porszívó mellett a modernebb gépek is egyre több hazai háztartásban jelennek meg: a megkérdezettek negyedének van álló porszívója, 15 százalékuk pedig száraz-nedves gépet is használ. Az adatok alapján a fiatalabb korosztály nyitottabb az új eszközökre: állóporszívóval például a 18-29 évesek 32,1 százaléka rendelkezik.

A kertben a fűnyírót a válaszadók több mint 60 százalék használja, a kézi szerszámokat is figyelembe véve azonban a gereblye elterjedtebb, a megkérdezettek csaknem 70 százaléka dolgozik vele. A gépek közül a háztartások harmada szegélyvágót és láncfűrészt is tart, sövényvágót mintegy negyedük használ, míg valamivel több mint 15 százalékuk magasnyomású mosót is.

Véleményvezér

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo