Porszívó vásárlásnál sem viccelnek a magyarok

Az ár-érték arány a legfontosabb szempont a magyarok körében amikor háztartási takarítóeszközt vásárolnak, a megkérdezettek felének ez az elsődleges szempontja, amikor ilyen eszközt vesz, a hatékonyságot és minőséget a válaszadók 15 százaléka jelölte meg fontos tényezőként, míg a márka és a megbízhatóság kevesebb mint 9 százalék számára lényeges – derül ki a tisztítástechnológiai cég, a Kärcher megbízásából készült felmérésből.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elemzés szerint a fenntarthatósági szempontok egyelőre kevésbé befolyásolják a döntést: az energia- és vízfogyasztási adatok mindössze a kutatásban résztvevők 6 százalékánál meghatározók vásárláskor, míg a fenntarthatóság és a környezetbarátság csak 3 százalékuknál kerül előtérbe.

Az ár és a minőség mindenek felett
Az ár és a minőség mindenek felett
Fotó: Depositphotos

A Kärcher megbízásából a Momentor kutatócég által készített felmérés alapján, bár nagyon sok háztartási célokra használható gép kapható az üzletekben, egyelőre inkább a hagyományosabb megoldásokat választják a vevők.

A márciusban ezer ember megkérdezésével végzett reprezentatív felmérésből kiderül, hogy hagyományos porszívót a megkérdezettek 70 százaléka használ otthona tisztán tartásához, míg robotporszívó mindössze minden tizedik háztartásban található meg. Ugyanakkor a legtöbb ember által használt takarítóeszköz mégsem a porszívó, hanem a felmosó, amit közel 90 százalék alkalmaz rendszeresen.

A hagyományos porszívó mellett a modernebb gépek is egyre több hazai háztartásban jelennek meg: a megkérdezettek negyedének van álló porszívója, 15 százalékuk pedig száraz-nedves gépet is használ. Az adatok alapján a fiatalabb korosztály nyitottabb az új eszközökre: állóporszívóval például a 18-29 évesek 32,1 százaléka rendelkezik.

A kertben a fűnyírót a válaszadók több mint 60 százalék használja, a kézi szerszámokat is figyelembe véve azonban a gereblye elterjedtebb, a megkérdezettek csaknem 70 százaléka dolgozik vele. A gépek közül a háztartások harmada szegélyvágót és láncfűrészt is tart, sövényvágót mintegy negyedük használ, míg valamivel több mint 15 százalékuk magasnyomású mosót is.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo