„Rendelésszámban az idei Black Friday összességében mintegy 10 százalékkal maradhat el a tavalyi szinttől, amit egy szintén 10 százalék körüli kosárérték-növekedés kompenzálhat – jelzi előre Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. – Nominálisan tehát körülbelül a tavalyi szint ismétlődésére számíthatunk.”
Nagyobb, 30 százalék feletti kedvezményeket várhatóan csak erősen limitált termékszámra hirdetnek majd a webáruházak. A népszerű termékek továbbra is az elektronikai és a napi fogyasztási cikkek (FMCG) lesznek, de ezen belül már inkább a kisebb háztartási gépek és a szépségápolási cikkek lesznek a húzótermékek. A korábbi évek toplistás árucikkei – mobiltelefonok, tévék, laptopok – egyre lejjebb csúsznak az eladási listákon, aminek elsődleges oka a komolyabb technológiai újdonságok hiánya ebben a körben.
A nagyobb online áruházak a Black Friday által keltett érdeklődést bevételeik növelése érdekében igyekeznek több napra is kiterjeszteni. Ennek hazai környezetben alkalmazott módja, hogy már a megelőző néhány pénteken is kitűzik a „Black Friday” cimkét. Idén a Black Friday november 24-ére esik, de sok helyen már 10-én és 17-én is hirdetnek akciókat. Még hatékonyabb eszköz a leértékelési hullám folytatása a Black Fridayt követő hétvégén, sőt, még hétfőn is, amivel az előző évek tapasztalatai szerint egy helyett négy napon is kiugró forgalmat lehet elérni.